پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:15:17 - پنجشنبه 10 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آب در رابر کیمیا است
آب زیر بنای سلامتی و حیات انسان است. وقتی شیر آب را در خانه باز می کنید و آب سرد و زلالی جاری می شود ، کمتر به کمبود آن فکر می کنید اما آب کیمیایی است که باید قدرش بدانیم. به گزارش “صبح رابر “، آب درآیات شریفه ی قرآن مجید موجب پیدایش تمامی […]

آب زیر بنای سلامتی و حیات انسان است. وقتی شیر آب را در خانه باز می کنید و آب سرد و زلالی جاری می شود ، کمتر به کمبود آن فکر می کنید اما آب کیمیایی است که باید قدرش بدانیم.

به گزارش “صبح رابر “، آب درآیات شریفه ی قرآن مجید موجب پیدایش تمامی موجودات عالم است در فرهنگ جوامع مختلف نیز به نوعی از قداست بر خوردار است وذاتا نیز دارای ویژگی هایی است که به لحاظ فیزیکی و شیمیایی برجسم وروان انسان ها اثرمثبت میگذاردبه حدی که ارزش منحصر به فرد رادر ازهان تداعی میکند.

اما چند سالی است که شهرستان رابر با مشکل کمبود آب و خشکسالی روبرو است. با توجه به سطحی بودن منابع تامین آب شهرستان رابر و کمبود آب از نیمه دوم تیرماه آب شرب رابر از طریق دشتاب تامین شود.

با توجه به گرمای شدید امسال میزان تحویل آب از شهرستان بافت به ۷ ساعت در روز کاهش یافته و این امر باعث جیره بندی آب در شهر رابر شده است به طوری که در بعضی از مناطق شهر روزانه ۲ یا ۳ ساعت آب آشامیدنی دارند.

با توجه به گرمای بی سابقه و احتیاج بیشتر مردم در ماه مبارک رمضان به آب دارند می بایست مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

 

در گرم ترین ساعت های روز که مصرف آب بیشترین حد را دارد، مصارف غیرضروری باید کاهش یابد تا آب به همه تعلق گیرد .

با مصرف بهینه آب می توان جلوی هدر رفتن این نعمت الهی را گرفت . درمواقع قطعی آب  اگر قصد ترک منزل راداشته باشیم باید شیر آب هارا کنترل کرد واز بسته بودن آن اطمینان داشت تاهم از بروز خطرات ناشی از باز بودن شیر آب وهم هدر رفتن آب جلوگیری شود ، جلوگیری از مصرف آب شرب در بخش کشاورزی و گذرگاه و پله ها به حل معضل آب شرب هم کمک می‌کند. گرچه جز فرهنگ ماست که  درست مصرف کنیم و درست استفاده کنیم

مصرف بی رویه آب = بی توجهی به حق دیگران

 انتظار میرود که مسئولین در جهت بهبود وضعیت فعلی آب شهرستان  اقدام جدی انجام دهند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب