پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:53:42 - یکشنبه 17 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تب رقابت انتخاباتی کاندیدای شوراها رابر در فضای مجازی / تأثیر شبکه های اجتماعی درانتخابات ۹۶
با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح شهرستان رابر، تب رقابت و تبلیغات به صورت پرشور به فضای مجازی کشیده شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ این روزها در آستانه‌ی برگزاری دوازدهمین دوره‌ی انتخابات رییس‌جمهوری و پنجمین دوره‌ی شورای شهر  و روستا تب رقابت  انتخاباتی در فضای مجازی داغ ترو شایعات آن هم پرنگ  تر می شود ، مردم در این زمینه، لازم است تا اطلاعات خود را افزایش دهند تا خودشان واقعیت مطالب را تشخیص دهند؛ اگر می‌خواهند پیامی را نشر دهند، ابتدا تحقیق و صبر کنند که منبع رسمی آن اطلاعات را مورد تأیید قرار می‌دهد یا نه و سپس اقدام به نشر مطالب و پیام‌ها کنند.

این فضای مجازی برخلاف اسمش حقیقی است که می توان هم فرصت وهم  تهدید باشد، فضای مجازی، سکه‌ای است که باید دو روی آن را با هم دید. رویی که ناظر به فرصت‌ها و نقاط قوت آن بوده و روی دیگر که ناظر به تهدیدها یا به تعبیری نقاط ضعف این فضا، می‌باشد. باید دانست که شناخت صحیح فضای مجازی و به تبع آن، استفاده‌ی صحیح و در عین حال حداکثری از این پدیده‌ی دنیای مدرن، مستلزم شناخت و سپس لحاظ کردن هر دو روی سکه‌ است.

زمانی که تهدید است که حواسمان به فضای مجازی نباشد و دشمن رشته افکار عمومی را به دست گیرد، راهبردی که دشمن در فضای مجازی در انتخابات آتی بسیار بر روی آن در حوزه سیاسی سرمایه‌گذاری کرده، بحث نفوذی است که مقام معظم رهبری خیلی بر آن تأکید دارند؛ به طور حتم دشمنان به دنبال مطرح شدن کاندیدای باب میلشان هستند که بتوانند به داخل کشور نفوذ داشته باشند. گر چه پلیس فتا و وزارت اطلاعات شبکه های اجتماعی را رصد می کنند.

شبکه‌های اجتماعی زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند و رفتارهای ما نشان می‌دهد که براثر استفاده از این شبکه‌ها، سبک زندگی تغییر پیدا کرده است.

فرصت‌هایی که اکنون شبکه‌های اجتماعی به وجود آوردند در انتخابات گذشته وجود نداشت این روزها انواع شبکه‌های اجتماعی مجازی با عناوینی مختلفی راه اندازی شده و در دسترس مردم قرارگرفته است.   رابریها  هم در این زمینه فعالیت چشمگیری دارند و تلاش برای جلب نظر مردم با انتشار پوسترهای تبلیغاتی با ابزار روز، می توانند شعارهایشان را معرفی کنند و هم اهداف و برنامه هایشان را  با  این روش های ساده تر و در دسترس تر وکم هزینه تر چون فضای مجازی باشند تا با استفاده از گستردگی این حوزه و حضور نخبگان تاثیرگذار بر توده های جامعه ، به اهداف خود برسند.

انتخابات آتی که کمتر از ۱۲ روز  دیگر برگزار می شود  از این قاعده مستثنی نبوده و خیلی از کاندیداها و البته صاحب نظران و کارشناسان سیاسی و اجتماعی به این باور رسیده اند که نقش تعیین کننده را در دوره پیش رو ، شبکه های مجازی دارند و از این روست که از هم اکنون شاهد رشد قارچ گونه کانال های تلگرامی و سایت های اطلاع رسانی هستیم که بنام کاندیداهای مختلف زده می شود .

که این خودیک فرصت ، تعامل و سرعت ارتباط با دیگران  را برای کاندیدای انتخاباتی فراهم کرده است از طرفی چاپ پوستر و بنرهایی خارج از قاعده اصلی و قانونی باعث شده تا اثرات معکوس داشته باشد و مردم از کاندیدای مورد نظر دوری گزینند .

بنظر می رسد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مراجع و اهتمام وزارت کشور مبنی بر جلوگیری از اسراف و کمتر هزینه کردن تبلیغات در انتخابات ، شبکه های مجازی فرصت بهتری برای معرفی کاندیداها و اهداف و اندیشه های یک کاندیدا باشد.

هرچند از شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به برخی از اهداف نامناسب نیز استفاده می‌شود اما بخش عمده‌ای از اطلاعاتی که از طریق این شبکه‌ها منتقل می‌شود سبب افزایش آگاهی و شناخت مردم می‌شود ومی توان نقش تعیین کننده ای در انتخابات  داشته باشد

بیش از ۲۷۸ هزار ۳۸۷ تن در کل کشور برای حضور در شوراهای شهر و روستا احساس مسئولیت کردند و با  ثبت نام کردن پیش قدم شدند در میان آنها از چهر های ناشناس و بدون سابقه سیاسی یا اجرایی هست تا چهر ه های فرهنگی ، اعضای فعلی و پیشین شوراها ،مقام های پیشین و برخی بستگان مقام های  فعلی در برخی شهر ها مثل رابر برای  ۲۴  نفر  و هنزاء ۱۱نفر با هم رقابت می کنند.

به نظر شما  نامزد شوراها باید  چه ویژگی  داشته باشد  که بتواند گره های مردم شهر و روستا را باز کند؟

همانطور که می دانید پس از اعلام نهایی اسامی افراد تایید شده، نامزدهای شرکت کننده در انتخابات شوراها می توانند تبلیغات خود را از روز ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز کنند و این تبلیغات می تواند تا روز ۲۷ اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد. تبلیغات انتخابات در زمان انتخابات مجاز است، تبلیغات  پیش از موعود  رصد می شود .

شوراهای شهر  روستا در مدیریت  امور شهری و روستایی و نظارت بر عملکرد دهیاریها و  شهرداری ها نقش مهمی دارند این شوراها در شهر شهردار را انتخاب و بودجه  شهرداریها را تصویب می کندو همچنین  دست راست  قانون در حفظ  حراست  از  اهالی شهر و روستا حال آیا  مرد قانون نباید رعایت کننده قانون باشد؟.

شایان ذکر است  پایگاه خبری صبح رابر با راه اندازی تریبون مجازی انتخابات همزمان با آغاز رسمی تبلیغات؛ در شبکه  اجتماعی سروش با دانلود این پیام رسان  از این آدرس (و عضو شدن درآیدی آدرس n_rabor @ این فرصت را به کاندید ای شوراهای شهر و روستا شهرستان رابر فراهم کرده تا علاوه بر روزمه و برنامه های کاندیدا شوراها مردم شهرستان  مطالبات خود را به گوش مردم و کاندیداهای خود برسانند و در این زمینه، در صورتی که بیشترین امتیاز را از کاربران کسب نمایند در کانال تلگرامی صبح رابر در زمان مشخص نشر داده خواهد شد.

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب