پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:41:24 - یکشنبه 24 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهری که با ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی رایگان در دل محرومان رودباری نشست/قرارگاه خاتم الانبیاء رفاه ساکنان دهکدهای درختی را تامین کرد
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در حرکتی جهادی با ساخت ۱۱۰منزل مسکونی رایگان در روستای تکل حسن چنان مهری در دل ساکنان دهکدهای درختی(کپرنشینان)جنوب کرمان کاشته که قابل وصف نیست.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دقیانوس ما  ،کرمان بزرگ ترین استان کشور، استانی که بهشت معادنش می خوانند اما در واقعیت داستان تلخی در جنوب کرمان جریان دارد که نتیجه اش پدیده ای به نام کپرنشینی و البته محرومیت و فقر است.

هرچند طی دهه گذشته شاهد رونق نسبی در زمینه ایجاد زیرساخت ها در این منطقه بودیم اما زیر پوست جنوب استان کرمان همچنان واقعیت غیرقابل انکاری از تهیدستی و مشکلات فراوان در روستاهای دورافتاده وجود دارد که تصور و تجسمش نیز برای بسیاری از ساکنان شهرهای بزرگ کشور به مثال افسانه ای ماند که ساخته و پرداخته افسانه های هزار و یک شب است.

محرومیت زدایی یکی از مولفه‌های مورد تاکید حضرت امام(ره) بود که از بدو پیروزی انقلاب و با تاسیس نهادهایی چون جهاد سازندگی با قوت زیادی پیگیر شد.

سایت رودبار ما نوشت :بحث پرداختن به محرومین در نقاط کم برخوردار کشورمان، مساله‌ای است که بارها مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته و در این راستا، سپاه پاسداران که هرگونه تلاشی در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده، با جدیت به این عرصه وارد شد.

از سال گذشته قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه وارد حوزه محرومیت‌زدایی در شهرستان رودبارجنوب شده است و  طرح‌های بزرگی در زمینه های محرومیت زدایی و اشتغالزایی در این شهرستان اجرایی کند .

۱۱۰ واحد مسکونی رایگان هدیه سپاه به محرومان رودبارجنوب

دقیقا اوایل اسفند ۹۵ بود که سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پس از اقتتاح پروژه نوین کشاورزی ۶۰۰ هکتاری در چاه حسن با حضور در منطقه محروم طبق نمداد از توابع شهرستان رودبار جنوب از نزدیک وضعیت مردم این روستاها را مشاهده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و طی دستوری به مسئولین قرارگاه خاتم الانبیاء تاکید کردند ظرف چند ماه آینده باید تغییرات محسوسی در زندگی این مردم رخ دهد و با ساخت مسکن ، و تامین زیرساختهای کشاورزی و اقتصادمقاومتی کمکی در خور شان به ولی نعمتان ما شود تا در اولین فرصت خودم جهت افتتاح منازل آنها حضور یابم.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه با ساخت ۱۱۰منزل مسکونی رایگان در روستای تکل حسن چنان مهری در دل ساکنان دهکدهای درختی(کپرنشینان)جنوب کرمان کاشته که قابل وصف نیست.

قرار گاه خاتم الانبیا یکی از معینهای اقتصاد مقاومتی استان کرمان است که طرحهای توسعه کشاورزی را در جنوب استان در دست اجرا دارد.

تصاویر بازدید فرمانده کل سپاه از جنوب کرمان در اواخر سال ۹۵:

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب