پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:13:38 - جمعه 29 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ماراتن انتخابات ۹۶ آغاز شد/ رهبر انقلاب: مردم با شناخت در انتخابات شرکت کنند
ساعت ۸ صبح امروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساعت ۸ صبح امروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.

بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تعداد ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۶ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ هزار نفر رأی اولی هستند.

در این دور از انتخابات ۶۳ هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رأی آماده حضور میلیونی هموطنانمان برای اخذ رأی هستند که در هر یک از شعب حداقل ۲ صندوق  اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده است.

بر این اساس یک میلیون و ۱۵۰ هزار عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند.

تعداد ۲۰۰ میلیون تعرفه اخذ رأی برای این دو انتخابات چاپ و به تمامی استان‌ها ارسال شده است و تعداد بیش از ۱۳۰ هزار صندوق اخذ رأی هم تدارک دیده شده و در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته است.

طبق ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج از کشور و در یک روز به مدت ۱۰ ساعت انجام می‌گیرد و در صورت ضرورت قابل تمدید است.

بر اساس اعلام وزیر کشور اخذ رأی ساعت ۸ صبح مروز ۲۹ اردیبهشت ماه در تمامی شعب اخذ رأی آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت که البته این زمان با دستور وزیر کشور قابل تمدید است.

انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ایران در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می شود.

*رقابت ۴ نامزد در انتخابات ریاست جمهوری

اسامی و کدهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

۱-آقای سید مصطفی آقامیرسلیم- مشهور به میرسلیم- فرزند سیدجلال-کد نامزد ۳۳

۲-آقای حسن روحانی- فرزند اسدالله-کد نامزد ۵۵

۳-آقای سید ابراهیم رئیس الساداتی- مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی-کدنامزد ۶۶

۴-آقای سید مصطفی هاشمی طبا- فرزند سیدابوالقاسم-کد نامزد ۸۸

*آنچه در زیر می‌خوانید گزارش کامل دانا از روند انتخابات در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ است:

 

۹:۳۶

کدخدایی: تنها نمایندگان روحانی و رئیسی برای حضور در ستاد نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شدند/ شمارش آراء بلافاصله بعد از پایان ساعات رأی‌گیری آغاز می‌شود

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تنها نمایندگان روحانی و رئیسی برای حضور در ستاد نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شدند، گفت: حسین طلا از طرف آقای رئیسی و محمدرضا صادق از طرف آقای روحانی به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شدند.

 

۹:۱۱

وزیر دفاع از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

 

۸:۵۳

روحانی رای خود را به صندوق اندخت

حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز(جمعه ۲۹ اردیبهشت) با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

اسحاق جهانگیری کاندیدای انصراف داده از رقابت‌های انتخاباتی با حضور در این مکان رای خود را به صندوق انداخت.

 

 

۸:۳۸

اطلاعیه شماره یک هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات:

هیچ شخص و مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارد

هیأت مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ شماره یک خود اعلام کرد هیچ شخص و مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارد.

 

۸:۱۰

آیت‌الله مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله مکارم شیرازی در نخستین ساعت آغاز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا رأی خود را در صندوق انداخت.

مرجع تقلید شیعیان آرای خود را در صندوق سیار شماره ۵۴۹ انداخت.

۸:۰۲

*رهبر معظم انقلاب رای خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس با اشاره به نعمت مردمسالاری و حضور مردم در انتخابات، افزودند: مردم هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنند و هر چه زودتر در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، زیرا کار نیک را باید در اول وقت انجام داد و نباید آن را به تأخیر انداخت.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کردند: سرنوشت کشور در دست آحاد مردم است، چرا که رئیس قوه مجریه را انتخاب می‌کنند، همچنین انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز مهم است زیرا منتخبانِ آن، خدمات شهری و روستایی یعنی مسائل روزمره مردم را در اختیار دارند.

ایشان با تشکر از صداوسیما و خبرنگاران که مشغول کار مهم انتقال خبر هستند، به آحاد مردم توصیه کردند: با دقت، ملاحظه و شناخت در انتخابات شرکت کنید.

 

۸:۰۰

*ماراتن انتخابات ۹۶ آغاز شد

اخذ رأی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه، ۲۹اردیبهشت) در سراسر میهن اسلامی و نیز خارج از کشور با دستور وزیر کشور آغاز شد.

ادامه دارد…

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب