پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:02:46 - شنبه 6 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حکام آل خلیفه باید بدون قید و شرط شیخ عیسی قاسم را آزاد کنند/ دولت دیکتاتور بحرین مزدور آمریکاست
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دولت دیکتاتور بحرین مزدور آمریکاست عنوان کردند: حکام آل خلیفه باید بدون قید و شرط شیخ عیسی قاسم را آزاد کنند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از عصرهامون در روز های اخیر نظامیان آل خلیفه به همکاری لباس شخصی‌های نقاب‌دار به منزل شیخ عیسی قاسم عالم برجسته شیعه و رهبر شیعیان بحرین  در منطقه “الدراز” واقع در غرب منامه پایتخت بحرین یورش و خسارت‌های بسیار به منزل ایشان وارد کردند.

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان ضمن محکوم کردن این اتفاق با بیان اینکه دولت دیکتاتور بحرین مزدور آمریکاست عنوان کردند: حکام آل خلیفه باید بدون قید و شرط شیخ عیسی قاسم را آزاد کنند.
بر خورد دولت آل خلیفه با علمای مخالف مناسب نیست
مولوی عبدالمالک ملکی پور امام جمعه اهل سنت کنارک در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با ضمن محکوم کردن هتک حرمت منزل شیخ عیسی قاسم عالم بحرین اظهار داشت: هر چیزی را نمی توان با زور خفه کرد بلکه باید حرف مخالف را نیز شنید و با منطق درست پیش رفت.
وی با بیان اینکه باید حرف منطق و حساب را گوش و بر جامعه حاکم کرد افزود: باید دولتمردان حقوق اقلیت ها و اکثریت ها را رعایت کنند و بی منطق برخورد نکنند.
امام جمعه اهل سنت کنارک با بیان اینکه نباید عالم اسلام بازیچه و تحت تاثیر افرادی همچون ترامپ قرار گیرد تصریح کرد: کشور های مسلمان باید خود بدون دخالت آمریکا مشکلات را حل کنند و با خرید و فروش اسلحه مشکلی حل نمی شود و تنها این اتفاقات عالم اسلام را از یکدیگر جدا می کند که خود این کار اشتباهی است.
 مثلث شوم عربی، اسراییلی و استکباری حاصل سفر ترامپ به منطقه است
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: نتیجه سفر ترامپ به منطقه ایجاد مثلث شوم عربی، اسراییلی و استکباری است.
مولوی عبدالله حسن زهی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: اعراب با اتحاد با آمریکا قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را دارند اما نمی دانند چه اشتباه بزرگی مرتکب شده اند چرا که ترامپ تنها به دنبال سرکیسه کردن کشورهای عربی و کسب درآمد بیشتر پا به منطقه گذاشته بود.
وی افزود: همزمان با سفر ترامپ به منطقه حمله مزدوران بحرینی به منزل شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته بحرین انجام شد که این موضوع به طور مستقیم نشان از حمایت آمریکا و همدستانش در عدم آرامش منطقه دارد.
مولوی حسن زهی خاطرنشان کرد: دستگیری علما و روحانیون شیعی در کشورهای عربی به خوبی تبعیض و نابرابری را در این کشورها به نمایش می گذارد و این موضوع قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.
دستگیری شیخ عیسی قاسم محکوم است
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون با بیان اینکه دستگیری شیخ عیسی قاسم محکوم است، ادامه داد: سفر ترامپ به عربستان در حقیقت نشان دهنده اسلام آمریکایی است چرا که مراوادات به نمایش گذاشته شده در این سفر کاملا ضد اسلام واقعی بود و برای کشوری که خود را قلب اسلام می داند جای بسی تاسف دارد.
مولوی حسن زهی تصریح کرد: آنچه در سفر ترامپ در عربستان اتفاق افتاد چهره واقعی اسلام حاکم در عربستانی که خود را خادم حرمین شریفین می داند را به نمایش گذاشت به طوری که هرگونه خوشایند مذاق حکام عربستان است اسلام را تفسیر و به کار می برند.
حکام آل خلیفه باید بدون قید و شرط شیخ عیسی قاسم را آزاد کنند
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان با محکومیت هتک حرمت حکام آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، گفت: حکام این کشور باید آیت الله شیخ عیسی قاسم را آزاد کنند.
مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس با محکومیت اقدام حکام بحرینی در هتک حرمت نسبت  به شیخ عیسی قاسم،  گفت: این عالم بحرینی یک شخصیت آزادی خواه است که برای رهایی ملت این کشور از دست آل خلیفه تلاش می کند.
وی با اشاره به اینکه هتک حرمت و بی احترامی به علما از اهداف کشورهای غربی و استعماری است، تصریح کرد: اجرای این سیاست های شیطانی دنیای استکبار بر عهده حکام قلدر عربی است.
امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان با تاکید بر اینکه هر چند در گذشته حکام سعودی و بحرینی هتک حرمت هایی نسبت به علما و مردم مظلوم این کشور داشته اند اما سفر اخیر ترامپ باعث شده است که سیاست این حکام هم خصمانه تر شود.
مولوی بلال مقدسیان با بیان اینکه مردم بحرین و سایر آزادی خواهان جهان در قبال این بی احترامی ها سکوت نخواهند کرد، افزود: ما علمای اهل سنت هم این اقدام خصمانه حکام بحرینی را محکوم می کنیم.
وی با اشاره به اینکه مجامع بین‌المللی که در ظاهر دم از دموکراسی می‌زنند، می‌خواهیم در مقابل این جنایات و کار رژیم بحرین سکوت نکنند، خاطرنشان کرد: حکام آل خلیفه باید بی قید و شرط شیخ عیسی قاسم را آزاد کنند.
ترامپ عروسک گردان کشور های غرب زده شده است
مولوی دوست محمد درواخ گفت: تحرکات ال خلیفه در بحیرن از نظر شرعی حرام است.
مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه اهل سنت شهرستان زهک در گفتگو با ندای هیرمند گفت: هتک حرمت به خانه شیخ عیسی قاسم توسط آل  خلیفه حرام است.
وی افزود: تحرکات ال خلیفه در بحیرن از نظر شرعی حرام  است ، این افراد کسانی هستند که در تمام مسائل و مذاهب اسلامی دخالت می کنند و شیطنت هایی را نیز به انجام می رساند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان زهک همچنین سفر اخیر ترامپ به عربستان را با هتک حرمت به منزل شیخ عیسی قاسم مرتبط دانست و افزود: به نظر می رسد که ترامپ عروسک گردان کشورهایی همچون عربستان و بحرین شده است و آنها مطیع او رفتار می کنند.
دولت دیکتاتور بحرین مزدور آمریکاست 
امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم نماد عدالت طلبی در بحرین و تعرض به این عالم بزرگ گناهی نابخشودنی و نقض حقوق بشر از سوی رژیم آل خلیفه است.
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور ضمن محکومیت تعرض غیر قانونی به شیخ عیسی قاسم در بحرین در گفت وگو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: رژیم آل خلیفه گوش به فرمان اربابان آمریکایی، اسراییلی و عربستانی خود است و برای خوش خدمتی به ترامپ چنین اعمال وقیحانه ای را انجام می دهد.
وی افزود: سفر ترامپ زمینه ساز فتنه های جدید علیه مسلمین است هنگامی که سران سعودی با ترامپ رقص شمشیر می کنند و دست دوستی با دشمن قسم خورده مسلمین  می دهند، دولت دیکتاتور بحرین که مزدور آمریکاست نیز به خود اجازه می دهد برای خوش رقصی برای اربابان خویش به علمای دین تعرض کند.
تعرض به شیخ عیسی قاسم نقض حقوق بشر از سوی رژیم آل خلیفه است
مولوی ریگیان پورخاطرنشان کرد: بدون شک برنامه ای مخفیانه در پشت پرده روابط آمریکا با عربستان و اسراییل نهفته است و سران عرب برای این خیانت به مسلمانان باید به جهان اسلام جوابگو باشند.
وی تعرض به شیخ عیسی قاسم و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع و مظلوم بحرین را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: آیت الله شیخ عیسی قاسم نماد عدالت طلبی در بحرین می باشد و تعرض به این عالم بزرگ گناهی نابخشودنی و نقض حقوق بشر از سوی رژیم آل خلیفه و سکوت مجامع بین المللی در مقابل این حرمت شکنی مسلمین شرم آور است.
هتک حرمت شیخ عیسی قاسم حاصل چراغ سبز سفر اخیر ترامپ به ریاض است
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با پهره هتک حرمت به منزل شیخ عیسی قاسم و حمله وحشیانه حکومت بحرین به تجمع مسالمت آمیز جوانان را محکوم کرد.
مولوی شمس الحق دامنی ضمن تقبیح تجاوز وحشیانه و غیرانسانی دولت بحرین به رفتار مسالمت‌آمیز جمعی از جوانان بحرینی و هتک حرمت به منزل شیخ عیسی قاسم گفت: هر گونه تعرض حکام بحرینی به ساحت این رهبر دینی را محکوم می کنیم.
وی افزود: جایگاه همه رهبران در دنیا محترم شمرده می شود از این رو هر منطقی این اقدام غیرانسانی با رهبران و پیروانشان را به شدت رد می کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر سفر اخیر ترامپ به ریاض را هم بی تأثیر در سرکشی دولت بحرین در برابر شیخ عیسی قاسم و هوادارانش ندانست و تصریح کرد: بعید نمی دانیم این حرکت حکومت بحرین در واکنش به چراغ سبز سودجویی های اخیر ترامپ و عربستان در منطقه باشد.
حمله به منزل شیخ عیسی قاسم با چراغ سبز ترامپ
امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: رژیم آل خلیفه با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم به دنبال کسب جایگاهی در اجتماع ضدبشری وهابی آمریکایی است.
مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه حمله به منزل شیخ عیسی قاسم ارتباط مستقیمی با سفر ترامپ به عربستان دارد، اظهار داشت: نیروهای رژیم آل‌خلیفه با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم و هواداران این مرجع دینی قصد دارند تا خود را به آمریکا و خاندان آل سعود ثابت کرده و جایی برای خود در میان اجتماع شیطانی حکام عربی وهابی باز کنند.
وی افزود: اگر به اتفاقات یک سال گذشته توجه کنیم به روشنی مشخص است که سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان به مانند چراغ سبزی برای اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه آیت الله عیسی قاسم از مراجع دینی بحرین بود.
آل خلیفه به دنبال کسب جایگاهی در اجتماع وهابی آمریکایی است
امام جمعه اهل سنت سرباز با گلایه از اقدامات ضداسلامی و حقوق بشری برخی حکام کشورهای عربی منطقه، بیان کرد: استکبار جهانی با یک برنامه ریزی دقیق و سوء استفاده از نادانی رژیم هایی چون آل سعود و آل خلیفه و حمایت غیرمستقیم از داعش در صدد تخریب اسلام در افکار عمومی است و با استفاده از بهترین نقشه شیطانی تاریخ بشریت مسلمین را به جان هم انداخته است.
وی ادامه داد: مردم مسلمان جهان و علمای دینی باید به شدت با اینگونه اقدامات مخالفت کرده و اعتراض جامعه دینی را به گوش این افراد به ظاهر مسلمان برسانند.
این مدرس حوزه علمیه اهل سنت در پایان با تقدیر از اقدامات مسالمت آمیز هواداران شیخ عیسی قاسم، تصریح کرد: اسلام دین برادری، برابری و دوستی است و هواداران این عالم بزرگ دینی به خوبی ثابت کرده اند که آموزه های اسلامی شیخ عیسی قاسم را به خوبی آموخته اند و به دنبال تنش و جنگ داخلی نیستند و تنها برای دفاع از دین و علمای اسلام است که دست به اعتراض زده اند که این موضوع قابل تقدیر است.
هتک حرمت به شیخ قاسم نابخشودنی است
مولوی اهل سنت شهرستان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران در خصوص اسارت شیخ عیسی قاسم عالم دینی مسلمانان در بحرین توسط رژیم آل خلیفه گفت: این یک هتک حرمت نابخشودنی است و از تروریسم و برکات سفر ترامپ به عربستان سرچشمه می گیرد.
مولوی عبدالرحمن ترنجزراظهار کرد: امروز شیعیان و تسنن در کشورهای یمن و بحرین علمای خود را غرق در خون و در اسارت می بینند اگر عربستان که سرزمین اسلام را با تفکر و رویه وهابیت تصاحب کرده بداند دوستی با آمریکا و اسرائیل و ظلم به مسلمانان باعث نابودی اش خواهد شد.
وی بیان کرد: ما مسلمانان ساکت نمی نشینیم و انزجار خود را از دشمنان دینی مان اعلام می کنیم امروز جوانان بحرین نمی توانند هتک حرمت و یورش به خانه عالم دینی خود را بپذیرند.
مولوی اهل سنت خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل امروزه توسط جیره خور خود یعنی عربستان به اهداف خود دسترسی پیدا میکنند من جمله قتل و غارت مسلمانان و آشوب گری و از بین بردن امنیت منطقه تا چهره اسلام را زشت نشان دهند.
مولوی ترنجزر گفت: اگر آل خلیفه شیخ عیسی قاسم را دستگیر می کند برادر آل سعود جنایتکار است و نه تنها هیچ مسلمانی این را قبول نمی کند بلکه کسی که بویی از انسانیت هم برده باشد پذیرای چنین رفتاری نیست.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب