پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:09:28 - چهارشنبه 17 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اگر غربی ها با پاسخ قاطع ایران روبرو نشوند روال تحریم ها ادامه خواهد داشت /دولتمردان در برابر ادامه تحریم ها اعتراضات خود را جدی تر مطرح کنند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت : اگر غربی ها احساس کنند که اگر در برجام هر نقض عهدی انجام دهند با هیچ واکنشی از سوی ایران روبرو نمی شوند مطمئنا این روال تحریم ها ادامه پیدا خواهد کرد.

به  گزارش “صبح رابر”؛ سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در رابطه با تحریم های جدید سنای آمریکا علیه ایران اظهار داشت : طبق وعده ای که دولتمردان داده بودند می بایست غربی ها و به ویژه آمریکایی ها بعد از اجرایی شدن برجام به وعده های خود عمل می کردند ولی نه تنها تحریم ها علیه ایران برداشته نشد بلکه ما شاهد تحریم های جدیدی از سوی آمریکا بودیم .

وی گفت : تحریم های جدیدی که هر از چند گاهی غربی ها علیه ایران مطرح می کنند با برجام مغایرت دارد و متاسفانه ما شاهد مواضع قاطع و محکمی از سوی دولتمردان در این خصوص نیستیم .

این استاد دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد : دولتمردان ما همیشه نگران این هستند که اگر چیزی بگویند ممکن است شرایط بدتر شود در صورتی که نیاز است بهتر ازاین ها وارد عرصه شوند تا آمریکایی ها بدانند که ما از برجام به هر قیمتی که آن ها می خواهند حفاظت کنیم ولو اینکه آن ها به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نباشند .

دولتمردان در برابر ادامه تحریم ها اعتراضات خود را جدی تر مطرح کنند 

حسینی با بیان این که باید در مواردی که تا کنون از موضع انفعال بوده تجدید نظری صورت گیرد ، عنوان کرد :  دولتمردان باید اعتراضات خود را جدی تر مطرح نمایند زیرا ادامه این روند مورد مقبول برای جمهوری اسلامی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تاکید کرد : بحث های مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل توسط  کشورها قابل پذیرش است زیرا ما به هر حال حسن نیت خود را نشان داده ایم و به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده ایم.

وی بیان کرد : در صورتی که غربی ها مطرح می کردند که ایران حاضر به مذاکره و پایبند به مقررات بین المللی نیست ولی ایران با صداقت وارد عرصه شد و نشان داد که یاوه گویی های آن ها صحت ندارد .

اگر غربی ها با پاسخ قاطع ایران روبرو نشوند روال تحریم ها ادامه خواهد داشت 

این استاد دانشگاه ادامه داد : اگر غربی ها احساس کنند که اگر در برجام هر نقض عهدی انجام دهند با هیچ واکنشی از سوی ایران روبرو نمی شوند مطمئنا این روال تحریم ها ادامه پیدا خواهد کرد.

حسینی با اشاره به سخنان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران یادآور شد : رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا با صراحت اعلام کرده بود که تا پایان انتخابات ریاست جمهوری در ایران تحریم جدیدی وضع نمی کنند تا به روحانی لطمه ای وارد نشود ولی اکنون که انتخابات تمام شده است بحث تحریم های جدید را مطرح می کنند .

مجلس و دولت قاطع تر وارد میدان شوند 

وی در پایان افزود : باید مجلس و دولت مواضع قاطع تری را در خصوص برجام و این تحریم ها اتخاذ نمایند و به این روندی که تا کنون وجود داشته است پایان دهند .

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب