پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:44:27 - پنجشنبه 18 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازتاب حملات تروریستی به تهران در رسانه های جهان/تصاویر
رسانه های جهان روز چهارشنبه از همان دقایق اولیه آغاز حملات تروریستی در تهران به انعکاس این حادثه پرداختند و هریک با توجه به رویکردی که به مسئله تروریست،مبارزه با تروریست و سیاستهای جمهوری اسلامی ایران داشتند به تحلیل این مسئله پرداختند.

به گزارش “صبح رابر“؛به نقل از دیار آفتاب،  رسانه های خارجی روز چهارشنبه از همان دقایق اولیه آغاز حملات تروریستی در تهران به انعکاس این حادثه پرداختند و هریک با توجه به رویکردی که به مسئله تروریست،مبارزه با تروریست و سیاستهای جمهوری اسلامی ایران داشتند به تحلیل این مسئله پرداختند.

در ادامه به بررسی بازتاب این حملات تروریستی در برخی رسانه های خارجی می پردازیم:

یورو نیوز

این خبرگزاری با درج گزارشی با عنوان “اولین حمله داعش به ایران”  به تفصیل به بررسی ابعاد این حملات تروریستی پرداخت.

در بخشی از این گزارش آمده: سپاه پاسداران به نقش عربستان و آمریکا در حملات تهران اشاره کرده و گفته است، انتقام ۱۲ کشته و ۳۹ مجروح این حادثه را خواهد گرفت.  و سپس به تفصیل و همراه با تصاویر و ویدیوهایی به بیان این حادثه تروریستی پرداخت.

همین خبرگزاری در ادامه به سخنان رهبر انقلاب و رئیس جمهور ایران اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران در واکنش به عملیات انتحاری تهران گفته است، این ترقه بازی ها در اراده ملت ایران اثری نخواهد داشت. و روحانی نیز در سخنانی گفته، ایران معتقد است تروریست بزرگترن مشکل جهانی است و مهم ترین چیزی که امروز جهان به آن احتیاج دارد مقابله با افراطی گری،تجاوز و تروریست در میان همکاری های منطقه ای و بین المللی است.

فرانس ۲۴

خبرگزاری فرانس ۲۴ حملات تروریستی تهران را در صدر خبرهای خود قرار داده و با عناوینی چون “۱۲ کشته و دهها زخمی در سلسله حملات تهران”  به تفصیل به آن پرداخت.

این خبرگزاری در ادامه نوشت، سپاه پاسداران معتقد است این عملیات تروریستی از سوی عربستان و آمریکا صورت گرفته و سپاه به زودی انتقام کشته شدگان مظلوم این حادثه را خواهد گرفت.

این خبرگزاری فرانسوی در ادامه افزود: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان اتهامات ایران در دخالت عربستان در حملات تروریستی را رد کرده و گفته هیچ دلیلی مبنی بر دخالت عربستان در این حملات وجود ندارد.

فرانس ۲۴ نیز همچون یورو نیوز به سخنان رهبر انقلاب و رئیس جمهور ایران اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران در دیدار با دانشجویان سراسر کشور گفتـند« این ترقه بازی ها هیچ خللی در اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد». و در یک گزارش تصویری به تصاویر و فیلم های این حادثه پرداخت.

رویترز

خبرگزاری دیگری که به ابعاد مختلف این حادثه تروریستی پرداخت، خبرگزاری رویترز بود. این خبرگزاری نیز همچون سایر خبرگزاری ها، خبر این حادثه را در صدر اخبار خود قرار داده و نوشت: سپاه پاسداران آمریکا و عربستان را عاملین این حمله تروریستی می داند و معتقد است تصمیم این حملات تروریستی پس از دیدار آمریکا از عربستان و اجتماع این دوکشور صورت گرفته و سپاه انتقام کشته شدگان این حادثه را خواهد گرفت.

همچنین رویترز در خبر دیگری به سخنان عادل الجبیر اشاره کرد و نوشت: وزیر خارجه عربستان می گوید هیچ دلیل و نشانه ای مبنی بر دخالت عربستان در این حملات وجود ندارد.

الجزیره

خبرگزاری الجزیره نیز به بیان این حادثه و سخنان سپاه و پاسخ عادل الجبیر اشاره کرده است.

بی بی سی

اما خبرگزاری بی بی سی عربی علاوه بر خبرهای مشابه همچون سایر خبرگزاری ها در یک خبر جداگانه به واکنش توئیتری مقامات ارشد کشورهای مختلف به این حادثه تروریستی پرداخت.

این خبرگزاری در این خبر اینگونه نوشت:وزیر خارجه آمریکا حملات تروریستی تهران را محکوم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موگیرنی حملات تهران را محکوم کرد.

عمان حملات تروریستی تهران را محکوم کرد.

نخست وزیر سابق عراق نوری المالکی این حملات را محکوم کرد.

 رئیس مجلس روابط خارجی امریکا _ریچارد هرس، ترامپ را نصیحت کرد. او در پیام توئیتری خود به ترامپ گفت: محکومیت تروریست؛ اگر واقعا به دنبال معنای حقیقی آن هستیم، نمی تواند انتخابی باشد.محکوم کردن تروریست در ایران نیز واجب است همانطور که ما آن را در اروپا محکوم می کنیم.

المیادین

شبکه المیادین در خبری به مواضع کشورهای مختلف عربی و اسلامی در خصوص حوادث تهران پرداخت.

 این شبکه در خبری نوشت: میشل عون رئیس جمهور لبنان با ارسال تلگرامی به همتای ایرانی خود حسن روحانی، شهادت عده ای از مردم ایران که در حملات تروریستی که در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی اتفاق افتاد را تسلیت گفت و  این حملات را محکوم کرد . وی تاکید کرد : این جنایات ثابت کرد که تروریسم دین ندارد و با تعصب کورکورانه و بدون توجه به هر دین یا ارزشهای اسلامی افراد را مورد حمله قرار می دهد.

و سپس به بیان نظرات و دیدگاههای سایر مقامات کشورهای مختلف از جمله وزیر خارجه سوریه، وزیر خارجه عراق، سخنگوی دولت ترکیه، وزیر خارجه پاکستان و پادشاه عمان، در خصوص این حملات انتحاری پرداخت.

راشاتودی

خبرگزاری راشاتودی نیز در خبری نوشت: “حزب الله: حمله به تهران نتیجه طراحی های بین المللی و با حمایت رهبران منطقه ای است.”

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب