پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:42:52 - پنجشنبه 31 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پاهایی که به چشم می آید
به گزارش”صبح رابر”از امور مسلم در مشى پیامبر خدا«ص» و ائمه هدى«ع»، اهتمام ایشان نسبت به امور مردم و مستضعفان و توجه به رفع گرفتاری­های مردم است. یعنى با مردم بودن، نشستن و برخاستن با مردم، حفظ کرامت آنها، تلاش براى زدودن محرومیت هایشان و سیر دادن آنها به عزت حقیقی­شان. اهتمام نسبت به امور […]

به گزارش”صبح رابر”از امور مسلم در مشى پیامبر خدا«ص» و ائمه هدى«ع»، اهتمام ایشان نسبت به امور مردم و مستضعفان و توجه به رفع گرفتاری­های مردم است. یعنى با مردم بودن، نشستن و برخاستن با مردم، حفظ کرامت آنها، تلاش براى زدودن محرومیت هایشان و سیر دادن آنها به عزت حقیقی­شان. اهتمام نسبت به امور کسانی که از حقوق واقعى خود محروم شده‏اند، اهتمام براى آزاد ساختن آنان از اسارت ها و فراهم کردن زمینه صعود، اهتمام براى آنان که طالب حق اند و محروم از حقوق. آنها که بهترین بندگان خدا هستند. اسلام اجازه نداده کسی معلولین را تحقییر کند، در عوض گویاترین تکریم­ها و احترام­ها را نسبت به آنها داشته است. اما هرنفس درد است که میکشی!

معنی حسرت رو توی هیچ کاغذی نمیشه نوشت…

روی هیچ صفحه ی سفیدی نمیشه تایپ کرد…

باهیچ زبونی نمیشه توضیح داد….

حسرت خلاصه میشه تو همین فاصله ی من و تو

 رسم آدم ها بر این است کسانی که عضوی از بدنشان قطع می باشد   ، کسانی دیگری  هستند که کار هایش را انجام می دهند و برای او همه چیز تهیه می نمایند؛ اما من کسی را دیدم که دو عضو بدنش (پاهایش ) از دست داده  اما خودش وظایف انسان هایی که  دارای  آن نعمت الهی هستند  را انجام می دهد،

روستای سید مرتضی در جنوب شرقی شهر رابر و در فاصله ی تقریبی ۲۵-۲۰ کیلومتری رابر واقع شده است. و در این روستا آقای نادر شجاع الدینی ۶۹ ساله به همراه ۴پسر و دو دخترش زندگی می کند.

این مرد ۳۱ سال پیش دو پای خود را در مزرعه هنگام کار با خرمن کوبی دستگاه کامباین  را از دست داد و ۱۵ سال است که همسرش را از دست داده است و در اشکفتویئه که چندکیلومتر ی با روستای سید مرتضی فاصله دارد زندگی می کند.

خانه شان را در قدیم ساخته بودند ، فقط از نعمت  برق برخودار هستند،نه لوله کشی آب ونه لوله کشی گاز  دارند. زمستان ها را فقط با یک چراغ خانه اش را گرم نگه می دارد وخودش در فصل گرما و سرما با موتوری چهار چرخ  فواصل طولانی را برای خرید امورات زندگیش می پیماید. ولی سخت تر آنکه روی دو دستش راه برود و بدون ویلچر کارهایش را انجام دهد.

تنهاحمایت مالی اش  از طرف کمیته امداد که دو ماهی مبلغ۲۲/۵۰۰ تومان و تنها دو نفر از خانواده اش تحت پوشش کمیته امداد می باشد که ۴۵ تومان دریافت می کنندو همچنین از یارانه ای که هر ماه به حسابشان واریز می شود  امورات زندگیش را می گذراند و با گذشت زمان مشکلات شان بیش‌تر می‌شود، اما کم نمی‌شود  .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب