پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:15:40 - شنبه 2 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجت الاسلام قرائتی /اسلام” ۵۰ درصدی نیست که مثلاً نماز آن راقبول داشته باشی اما حجاب آن را قبول نداشته باشی.
حجت الاسلام”محسن قرائتی” امروز در همایش زکات و حماسه اقتصادی در کرمان اظهار کرد: قرآن کریم نخستین وظیفه مسوولان بعد از برقراری حکومت صالح، برپایی نماز بیان کرده و اولین کار ما در کشور بعد از فرار شاه باید نماز می بود. به گزارش”صبح رابر” به نقل از  خبرنگار کرمان۱۴۰۰،عضو شورای مرکزی زکات افزود بعد […]

حجت الاسلام”محسن قرائتی” امروز در همایش زکات و حماسه اقتصادی در کرمان اظهار کرد: قرآن کریم نخستین وظیفه مسوولان بعد از برقراری حکومت صالح، برپایی نماز بیان کرده و اولین کار ما در کشور بعد از فرار شاه باید نماز می بود.

به گزارش”صبح رابر” به نقل از  خبرنگار کرمان۱۴۰۰،عضو شورای مرکزی زکات افزود بعد از پیروزی انقلاب کارهای خوبی در کشور انجام شد، اما هنوز مناطق پرجمعیت بدون مسجد وجود دارد.
قرائتی با تاکید بر اینکه در جایی که مسجد نداریم، حق نداریم حسینیه بسازیم، تصریح کرد: مسوولان استان کرمان باید شناسایی کنند چه جاهایی در استان وجود دارد که تا دو کیلومتری جمعیت ۳ هزار نفری مسجد نیست؛ این مشکل را رفع کننند.
وی بیان کرد: باید در همه محله ها مساجد کوچک و ساده ساخته شود تا همه مردم از مسجد استفاده کنند، هرچه مسجد بیشتر باشد، آمار فساد کم می شود؛ بیش از ۸۰ درصد مجرمان کسانی هستند که نماز نمی خوانند.
نماینده ولی فقیه و عضو شورای مرکزی زکات با اشاره به عدم ساخت مسجد در مجتمع های مسکن مهر تاکید کرد: بنده طی روزهای آینده با نمایندگان مجلس دیدار خواهد داشت؛ باید هر چه سریع تر برای ساخت مسجد در شهرک های مسکن مهر اقدام شود.
وی در ادامه با اشاره به بهتر شدن وضعیت زکات در سال های گذشته افزود: خداوند در قرآن کریم به پیامبر نفرموده در مقابل انجام واجبات از مردم تشکر کن؛ مگر از پرداخت کنندگان زکات.
قرائتی با بیان اینکه من برای تشکر از مردم کرمان و به ویژه مردم بم در زمینه پرداخت زکات آمده ام، اظهار کرد:‌ باید اولویت ما در پرداخت زکات بعد از فقرا، ساخت مسجد باشد، باید کارهای ماندگار بکنیم و برای مردم مساجد کوچک بسازیم، نه مساجد میلیاردی.
وی با بیان اینکه تبلیغ نباید فقط در ماه محرم و رمضان باشد، تاکید کرد: هرچه فساد در دنیا بیشتر شود قدر روحانیت بیشتر دانسته می شود؛ گفت: این مسئله به شرطی است که روحانیت دست پر بوده و حرف مفید برای گفتن داشته باشد.
عضو شورای مرکزی زکات در این باره به جایگاه استفاده از قرآن و گفتن تفسیر در منابر توسط روحانیت اشاره کرد و در خطاب به روحاینت بر مطالعه، کم صحبت کردن در منابر، خواب و شعر نگفتن و رفیق بودن با مردم تأکید کرد و افزود: از همه مسائل احکام حدود ۵۰ تا ۱۰۰مسئله مورد نیاز مردم است که فقط باید این مسائل گفته شود.
وی با بیان اینکه تبلیغ را نباید محدود به ماه رمضان و محرم کرد؛ گفت: گاهی با یک تشویق و یا اهانت بیجا سرنوشت یک نفر عوض می شود و می توان با تبلیغ، رجائی و باهنر درست کرد.
حجت الاسلام قرائتی در اهمیت ضرورت پرداختن به مباحث قرآنی خاطرنشان کرد: امروز در تهران ۶ هزار جلسه عزاداری برگزار می شود اما آیا ۱۰۰ جلسه تفسیر قرآن هم وجود دارد؟
وی شرایط تبلیغ را بسیار خوب توصیف کرد و با بیان اینکه در گذشته یک نفر برای شنیدن یک حدیث چند ماه از یک شهر به شهر دیگر می رفت؛ افزود: امروز امکانات زیاد اما ارتباط ها  کم شده، خیابان ها گشاد اما روح ها تنگ شده است.
 
مفسر قرآن کریم به مسئله ازدواج جوانان هم اشاره کرد و با تأکید بر اینکه موضوع که ”شهوت” یک مسئله جدی در جامعه است؛ اظهار کرد: دو سوم دین نسل نو ازدواج است که باید بسیج عمومی برای این مسئله تشکیل داد و به من پیشنهاد تشکیل ستاد ازدواج شده در حالیکه همه کارها را نباید یک نفر انجام دهد و کمیته امداد و… می توانند در این زمینه ورود کنند.
وی با بیان اینکه آداب و رسومی که به دست خودمان درست کردیم حالا توی آن ماندیم؛ افزود: باید مهریه ها کم و ازدواج آسان شود زیرا بالارفتن سن ازدواج باعث افزایش فساد است.
حجت الاسلام قرائتی در پایان به مصادیق عمل صالح مورد اشاره قرآن اشاره کرد و گفت: هر کاری که آمریکا را عصبانی کند عمل صالح است و لذا مسئله هسته ای، حفظ قرآن، راهپیمایی ها، قدرت ولایت فقیه، شرکت در انتخابات و.. عمل صالح است.
وی با اشاره به دخیل کردن همه موجودات در اعمال عبادی از جمله صدقه دادن، دعا کردن و.. گفت: ما می توانیم خود را میلیاردی کنیم به این صورت که وقت صدقه دادن نیت دفع بلا از همه موجودات حتی نهنگ در دریا داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در شورای مرکزی زکات با اشاره به بهبود وضعیت پرداخت زکات طی سالهای اخیر و ظرفیت های خیلی خوب استان کرمان در این زمینه، از مردم شهرستان بم به جهت پرداخت زکات به صورت ویژه قدردانی کرد.
عضو شورای مرکزی زکات با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و ذکر این نکته که واژه های “زکات” و “برکت” هر یک ۳۲ بار در قرآن آمده اند؛ این موضوع را نشانه مساوی بودن زکات با برکت دانست و افزود: خداوند در برابر تنها واجبی که از پیامبر خواست تا از بجا آوردندگان تشکر کند، پرداخت کنندگان زکات هستند.
وی با بیان اینکه در بعضی جاها مساجد میلیاردی در حالی ساخته می شود که ساکنین آنجا کم هستند؛ گفت: باید با صرفه جویی در هزینه ها و حذف کاشی و مناره مساجد آجری صد متری با سبک اسلامی بسازیم و باید یک گوشه مسجد را جهت استفاده همه(غیرمسلمانان)و برگزاری کلاس و.. صیغه مسجد نخوانیم.
نماینده ولی فقیه در شورای مرکزی زکات با تصریح به اینکه نخست باید مسجد ساخته شود بعد شهرک و… گفت: امروز ضد قرآن عمل می کنیم اول خیابان کشی و.. بعد مسجد ساخته می شود.
وی با تأکید بر اینکه هزینه کرد زکات در شهرها باید با اجازه امام جمعه آن شهر باشد؛ در خطاب به مسئولین زکات، اولویت مصرف زکات را پس از فقرا، ساخت مسجد دانست و با بیان اینکه این راه قرآن است؛ گفت: کسانی که غیر این عمل کنند باید در قیامت جوابگو باشند.
حجت الاسلام قرائتی ساخت مسجد را باعث کاهش آمار فساد در جامعه دانست و افزود: بیش از ۸۰ درصد مجرمان کسانی هستند که نماز نمی خوانند.
نماینده ولی فقیه و عضو شورای مرکزی زکات با اشاره به عدم ساخت مسجد در مجتمع های مسکن مهر تاکید کرد: بنده طی روزهای آینده با نمایندگان مجلس دیدار خواهد داشت؛ باید هر چه سریع تر برای ساخت مسجد در شهرک های مسکن مهر اقدام شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش، اقامه نماز را نخستین وظیفه مسئولین پس از تشکیل حکومت صالح دانست و افزود: گرچه کارهای خوبی پس از انقلاب در این زمینه صورت گرفته اما به فرموده رهبری هنوز کارهای برجای مانده زیادی وجود دارد.
مفسر قرآن کریم، بهترین راه دعوت به نماز در جامعه را برشمردن نعمت های الهی دانست و گفت: از صداوسیما خواستم که ۱۰۰۰برنامه ۱۰ دقیقه یا برای یک هزار شب بسازد که در آن نعمت های مختلف یادآوری شود.
وی در این بخش از سخنانش با اشاره به اینکه نعمت های زیادی وجود دارد که ما شکر آن را حتی برای یک بار هم نکرده ایم به بخشی از این نعمت ها اشاره کرد و گفت: نعمت غلطیدن در خواب برای جلوگیری از فلج شدن انسان، شیرین بودن آب دهان، صاف نبودن گوش و.. از جمله این نعمت هاست.
حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه نماز بدون زکات قبول نیست؛ افزود: “اسلام” ۵۰ درصدی نیست که مثلاً نماز آن راقبول  داشته باشی اما حجاب آن را قبول نداشته باشی.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب