پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:02:57 - جمعه 3 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تفکربسیجی ژنرال حاج قاسم سلیمانی استکبار جهانی را به لرزه می اندازد /معجزه انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر استکبار جهانی از برکات تشکیل بسیج است
خطیب جمعه رابر گفت:غلبه پیروزمندانه بر داعش و گروه‏هاى تکفیرى که حاصل مقاومت ۶ ساله در سوریه و ۳ ساله در عراق، دستاوردى ملى و حاصل لطف خداوند متعال، تصمیم هوشمندانه و صحیح نظام جمهورى اسلامى در مبارزه با تروریسم و رهبرى داهیانه و رویکرد راهبردى مقام معظم رهبرى و مرجع عالیقدر آیت‏ الله سیستانى و مجاهدت و جانفشانى رزمندگان مسلمان جبهه مقابله با تروریسم است که موجب تجمیع ظرفیتها و امکانات مختلف و سازماندهى هوشمندانه نیروهاى ارتش، بسیج مردمى و پشتیبانی هاى دولتى براى سرکوب جریانهاى تکفیرى و تروریستى گردید که در راس آن شهید زنده سرلشکر حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش “صبح رابر”، حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با اشاره به مباحث هفته های گذشته در رابطه با جایگاه «مودّت» و «رحمت» در زندگی زناشویی اظهارداشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید :«وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً»؛ یعنی «مودّت» و «رحمت» را قرار دادیم تا ضامن آرامش شما باشند.

وی افزود: «رحمت» هدیه ای که خداوند تبارک و تعالی به ما انسانها عنایت فرموده است  و در واقع حکم کلیه دوم را دارد که در صورت از کار افتادن کلیه اول همچنان به کارش ادامه می دهد. «رحمت» یک علاقه ی یک طرفه است. این نوع علاقه، انسان به کسی محبت می کند که محبتش را پاسخ نمی دهد و حتی ممکن است استحقاق و لیاقت این محبت را نیز نداشته باشد. اصلاً در «رحمت» به طرف مقابل نگاه نمی شود؛ فقط بدون هیچ توقعی از سوی یکی به دیگری انوار محبت تابانده می گردد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه در قرآن سوره ی تغابن دستوراتی بیان شده است که می توان ویژگی های «رحمت» را از آن به دست آوردتصریح کرد:از ویژگی رحمت اینکه  عفو کنید؛ یعنی نسبت به یکدیگر و فرزندان گذشت نمایید، چشم پوشی کنید؛ یعنی خود را به تغافل بزنید، بگویید اصلاً ندیدم، نشنیدم، اشتباه طرف را اصلاً به رخش نکشید، جبران کنید؛ یعنی اگر او کم کاری کرده، وظایفش را انجام نداده است، شما جبران کنید.

وی افزود: در کوه نوردی، کوه نورد طنابی در دست دارد که یک سر آن در دست نفر دیگر است. در واقع این طناب «مودّت» است. اما گاهی این طناب پاره می شود یا اصلاً سرِ کوهنورد به سنگی می خورد و بی هوش می شود اما با تعجب می بینیم که کوهنورد سقوط نمی کند. وقتی با دقت نگاه می کنیم در می یابیم که وی طناب دیگری به کمر دارد که از سقوط وی جلوگیری کرده است؛ این طناب، طناب «رحمت» است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  گاهی محبت خانم بیشتر و گاهی محبت آقا بیشتر است. اگر شوهر در محبت کردن ضعیف است خانم میدان دار شود. البته از مرد توقع بیشتر است گفت: مرد مثل یک چتر می ماند که زن و فرزند در آسایش و امان باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در مسائل معنوی هر کس محبت و ایمانش بیشتر است، لطف و رحمت خدا و همه ملائکه پشت سر اوست. انسان در مقابل محبت هر قدر هم قوی باشد زمین می خورد. خانم می تواند محبت کردن را به همسرش یاد دهد.
حجت الاسلام صادقی یکی از عوامل طلاق و جدایی زن و شوهر از همدیگر  را محبت یکطرفه خواند و افزود : بدانید کسی محبت بر دل داشته باشد رحمت خدا را دارد و از مقام رحمت برخوردار است.

خطیب جمعه رابر با بیان بهترین مرهم بر زخم زلزله‏ و  تجلیل و تقدیر از توده مردم ایران که الحق والانصاف بهترین جلوه از نوع‏دوستى و رسالت دینى و ایمانى را در خصوص یارى‏ رسانى به آسیب‏ دیدگان زلزله غرب کشور به نمایش گذاردند گفت: از ملت ایران الگوى شایسته‏ اى براى دنیا به تصویر کشیدند و در راستاى تذکر مقام معظم رهبرى، تشویق و ترغیب دولت‏مردان براى تلاش بیشتر و ابراز رضایت وقدردانى از سپاه، بسیج،ارتش وهلال احمرجمهورى اسلامى که ازساعات اولیه درمنطقه حضور مجاهدانه‏ اى داشتند.

وی افزود: مردم غرب کشور چشم امیدشان به شما  خواهران و برادران در بحث ساخت مسکن است که همت شما را  می طلبد با کمک های نقدی هر چه سریعتر این خانه های خراب سر و سامان پیدا کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به کمک ها ی خوب مردم ایران در حادثه زلزله بم بیان کرد: وجوهات نقدی خود را برای کمک به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور  به کمیته امداد و دفتر امام جمعه داشته باشید، تا هر چه سریعتر این وجوه نقدی دراختیار قرارگاه خاتم الانبیاء قرار گیرد و خانه های خراب سر و سامان پیدا کنند.

وی در خصوص پیروزى بزرگ و تاریخ ‏ساز جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامى بر کفر جهانى و جبهه استکبار و پایان عمر شجره خبیثه داعش گفت: غلبه پیروزمندانه بر داعش و گروه‏هاى تکفیرى که حاصل مقاومت ۶ ساله در سوریه و ۳ ساله در عراق، دستاوردى ملى و حاصل لطف خداوند متعال، تصمیم هوشمندانه و صحیح نظام جمهورى اسلامى در مبارزه با تروریسم و رهبرى داهیانه و رویکرد راهبردى مقام معظم رهبرى و مرجع عالیقدر آیت‏ الله سیستانى و مجاهدت و جانفشانى رزمندگان مسلمان جبهه مقابله با تروریسم است که موجب تجمیع ظرفیتها و امکانات مختلف و سازماندهى هوشمندانه نیروهاى ارتش، بسیج مردمى و پشتیبانی هاى دولتى براى سرکوب جریانهاى تکفیرى و تروریستى گردید که در راس آن شهید زنده سرلشکر حاج قاسم سلیمانی بود.

وی افزود:  این افتخاری برای ما ایرانیها خصوصاً کرمانی ها  و خاصتا شما مردم رابر که از دل این آب و خاک یک شخصی متولد می شود که استکبار جهانی را به لرزه می  اندازد .

خطیب جمعه رابربا اشاره به سخنان  بعضی از  آقایان که  گفتند دیپلمات ها زحمات بسیاری هم کشیده اند عنوان کرد: دیگر پشت میز نشستن جواب نمی دهد، مذاکره با استکبار جهانی جواب نمیدهد، امام (ره) و خلف بر حقش مقام معظم رهبری؛ استکبار جهانی را خوب شناخته اند، انسانهای حقه باز، مکار، روباه صفت فقط در جای که به نفعشان باشد پای میز مذاکره می نشینند.

وی افزود: به گفته سیدحسن نصرالله؛ ژنرال سردارحاج قاسم سلیمانی باآمدن در میدان نه پشت میز ها به هدایت کردن نیروهای حشد الشعبی و ارتش سوریه این پیروزی را به ارمغان  آورد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  مذاکره هیچ خاصیتی نداشت باید روحیه استکبار ستیزی را در خودمان بارور کنیم عنوان کرد: با  کشورهای  مختلف  مذاکره  کردند بر آتش بس عربستان بر مردم یمن چه خروجی داشت؟ برعکس فشار حملات این نامردها زیادترشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان به مناسبت فرارسیدن هفته‏ ی بسیج از اهمیت زایدالوصفی برخوردار بود گفت: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر معجزه‏ ی انقلاب اسلامی در به صحنه‏ آوردن جوانان بسیجی و انقلابی، بیان داشتند که این توان و نیروی عظیم مردمی بسیج است که ابرقدرت‏ها را به زانو درآورده و باعث پیروزی اسلام در برابر نقشه‏ های دشمن شده است.

خطیب جمعه رابر در ادامه افزود: این‏که بعد از ۳۸ سال جوانانی که نه امام را زیارت کردند و نه دفاع مقدس و انقلاب را دیدند، اینجور درصحنه حاضر باشند و اثرگذاری کنند، این از معجزات انقلاب است.

وی گفت: در منطقه، جمهوری اسلامی یعنی همین شما جوانان توانستید آمریکای مستکبر را به زانو دربیاورید و شکست دهید. ماجرای سوریه و عراق، دفع غده سرطانی ‏ای بود که به‏ وجود آوردند تا حادثه‏ ای را علیه جریان مقاومت ایجاد کنند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر بصیرت افزایی تأکید کرد: دشمن خودتان را بشناسید، دنبال رو افراد خائن به این نظام و مملکت دشمنان درونی که خطر آنها از استکبار جهانی بیشتر است را بشناسید، عوامل فتنه وعوامل  دیگری را در مجلس نهم بشناسید، کسانی که در منازل و موبایل عکس خاتمی ملعون را دارندبشناسید، کسی که ولی فقیه را قبول ندارد و در فتنه دخالت صد درصد را داشته بشناسید، شما بسیجیان نباید آرام بنشینید.

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه بصیرت افزایی یعنی  شناخت دشمن داخلی افزود: استکبار جهانی که دشمن خارجی شناخته شده است؛ جوانان این مرزو بوم  به وابستگی این افرادچرا فریب آنها را می خورند به هیچ عنوان مقام معظم رهبری  آنها را قبول ندارند، بسیجیان بصیرت خودتان را روز به روز بیشتر کنید.

وی گفت: بسیجی یعنی تفکر استکبار ستیزی، تفکر شناخت دشمن داخلی این مهم است نه اینکه افراد نا لایق و پست را به عنوان الگوی خود قرار دهیم اینها در این جامعه هیچ جایگاهی ندارند اینها به سطل زباله تاریخ انقلاب ما پیوستند.

خطیب جمعه رابر افزود: بسیج، در حقیقت فرصت و بهانه ایست برای زنده نگه داشتن ارزشها و روح بسیجی در آحاد ملت مخصوصا  جوانان پر شور و مدافعان عاشق صادق است سعی کنید روحیه بسیجی را برای کشور و انقلاب و اسلام حفظ کنید.

وی گفت: بسیج منشا انقلاب است، بعضی آقایان بسیج را  خشنونت طلب می خوانند و تفکر بسیجی را قبول ندارند خود امام را هم قبول نداشتند، بسیج یک جریان است یک شطّ عظیم جاری است به سمت اهداف انقلاب.

وی درباره بهانه تلاش براى بازگشایى دفتر اتحادیه اروپا در تهران امت حزب الله یادآور شد: در هفته گذشته شاهد سفریک هیأت۶۰نفره اروپایى به تهران بودیم. همزمان با سفراین هیأت، معاون اول رئیس جمهوراعلام کرد که به ‏زودى دفتراتحادیه اروپا درتهران افتتاح مى ‏شود. با توجه به این‏که کشورهاى مهم اروپایى در تهران داراى سفارتخانه هستند، حال باید پرسید در رابطه با اروپا چه خلأیى داریم که با این دفتردرصدد پرکردن آن هستیم؟آنان نیاز به گشایش این دفتر دارند یا ایران؟ بسیجیان آگاه باشید فتنه دیگر در پیش است.

وی با اشاره به سابقه اروپا افزود: نگاهى گذرا به سیر قراردادهاى اقتصادى، کشاورزى و صنعتى میان اروپا و ایران از اواخر دوره صفویه تاکنون نشان‏دهنده آن است که همواره اروپاییان ایران را به چشم طعمه دیده‏اند. قراردادهایى مانند قرارداد تنباکو، قرارداد رویترز، قرارداد ۱۹۱۹ ودیگر قراردادهانمونه از آن است.

خطیب جمعه رابر گفت: تصور این‏که اروپاى اکنون با آن روزگار متفاوت است، به این معنا که تغییر خط ‏مشى داده است، تصورى باطل و نادرست است. تنها چیزى که تغییر کرده، شیوه اروپایى‏ هاست چنان‏ که برخى متفکران غربى نیز به این نکته‏ اشاره کرده و شیوه جدید اروپا و غرب را استعمار نو نامیده‏اند.

وی با بیان اینکه این آقایان چه خیری از اتحادیه اروپا دیدند! افزود: این‏که اروپا به ایران به چشم یک بازار مصرف بزرگ نگاه مى‏کند. چنان‏که هم‏اکنون نیز حجم مبادلات میان ایران و اروپا و مقایسه نسبت صادرات و واردات به این منطقه به ‏خوبى گویاى این نکته است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به قرارداد نفتی با توتال افزود: آقای وزیر نفت! کسی ادعای این دارید ریش و موی را  دروزارت خانه  نفت سفید کرده ای؛ اینها نگاهشان به دهان اروپاست ؛ چرا مسئولین ما نمی فهمند، یقینا از جای دیگر ساپرت می شوند.

وی با اشاره به روز دوشنبه ۸ ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت : شایسته است  مساجد در شب شهادت آن حضرت  مجلس روضه خوانی داشته باشند .

خطیب جمعه رابر با اشاره به روز سه شنبه هفتم آذرماه سالروز امامت حضرت مهدى موعود(عج) گفت: رهبر همه ما وجود مبارک بقیه‏الله است. ما باید طورى رفتار کنیم که رضایت آن‏ بزرگوار را،که رضایت خدا است را به ‏دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه بدانیم امام زمان ناظر بر اعمال ما جه در آشکار و خفا است به  این اعتقاد داشته باشید افزود:  اگر کسی به این اعتقاد داشته باشد که امام زمان ناظر بر اعمال و رفتارماست گناه و معصیت کمتر در جامعه اتفاق می افتد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب