پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:47:06 - جمعه 1 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضور فرمانده سپاه ثارالله استان در منطقه زلزله زده/وقوع دو پس لرزه بالای ۴ ریشتر در کوهبنان/تنها یک مصدوم از زلزله شب گذشته بستری است
شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی ۵٫۲ ریشتر شهرستان کوهبنان استان کرمان را لرزاند.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان ؛ شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی ۵٫۲ ریشتر در ساعت ۲۰:۳۴:۴۴ درطول جغرافیایی ۵۶٫۲۸ و عرض جغرافیایی ۳۱٫۳۸ در عمق  ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

گفتنی است بر اساس اعلام سایت زلزله نگاری از شب گذشته تا کنون منطقه مذکور دارای پس لرزه های متعدد بوده است که دو پس لرزه بالای ۴ ریشتر در کوهبنان رخ داده است.

براساس گزارشات رسیده از خبرنگار آرمان کرمان؛ در ساعات اولیه از وقوع این حادثه  ارتباط تلفنی و اینترنت در شهرستان کوهبنان اختلال دارد.

روستای گور و الله آباد کوهبنان تاکنون بیشترین خسارت را از نظر وجود خانه های قدیمی داشته اند.

بافت قدیم کوهبنان نیز تخریب داشته است.


دکتر سیدمحمد صابری  مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص آخرین جزئیات مربوط به زمین لرزه شب گذشته اظهار کرد:تمامی مصدومین زلزله ۵ و ۲ دهم ریشتری کوهبنان به جز یک نفر، با وضعیت عمومی خوب ترخیص شدند.

مدیرمرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کرمان گفت: هم اکنون فقط یک نفر از مصدومان زلزله، در بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری است.

قابل ذکر است که از مجموع ۴۲ مصدوم، ۵نفر از مصدومین به دلیل ترومای مستقیم ناشی از ریزش آوار و ۳۷ نفر به دلیل آسیب های غیر مستقیم ناشی از ترس و فرار دچار جراحت شده اند.
هم اکنون سردار غلامعلی ابوحمزه  فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و هیئت همراه از نواحی کرمان، راور و زرند در حال بازدید از مناطق زلزله زده کوهبنان هستند.

رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان  کرمان با بیان اینکه هم اکنون  ۱۲ تیم  شامل ۶۰نفراز هلال احمر   خانه به خانه  در حال ارزیابی  برای توزیع چادر هستند، اظهار کرد:ما برای این که چادر به دست زلزله زدگان واقعی برسد   بر اساس  تجربیات زلزله های قبل مجبور شدیم  ارزیابی انجام دهیم  که زمان بر شد.

وی افزود : تیم ها به سرعت در حال توزیع چادر هستند و  پیش بینی توزیع تا ۵۰۰تخته چادر ابتدا  در روستای جور و الله اباد و سپس  در  کوهبنان  و دهخدا   داریم .

انتهای پیام/م

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب