پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:52:08 - یکشنبه 3 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
«کابوس دشمن»حاصل تلاش مهندسین توانمند کرمانی/بازی که رتبه اول جشنواره مدافعان حرم سال ۹۶ را کسب کرد
بازی کابوس دشمن با شبیه سازی مبارزات مدافعین حرم با تروریست های تکفیری و داعشی و با استفاده از اسطوره ها و شخصیت های وطنی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی یک بازی کاملا بومی است که حاصل تلاش تیم نرم افزاری خاطره سازان با همکاری خانه دیجیتال امام رضا (ع) کرمان می باشد

به گزارش “صبح رابر“به نقل از کرمان۱۴۰۰ ؛ بازی ایرانی کابوس دشمن یک بازی اکشن تیراندازی با کیفیت است که به دلیل گیم پلی بسیار جذاب، گرافیک خوب و شبیه سازی کاراکترهای ایرانی یکی از بهترین بازی های سبک تیراندازی و اکشن سوم شخص می باشد.

 

این بازی با شبیه سازی مبارزات مدافعین حرم با تروریست های تکفیری و داعشی و با استفاده از اسطوره ها و شخصیت های وطنی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی یک بازی کاملا بومی است که حاصل تلاش تیم نرم افزاری خاطره سازان با همکاری خانه دیجیتال امام رضا (ع) کرمان می باشد .

 

در بازی کابوس دشمن مخاطب در لباس و جایگاه مدافعان حرم و امنیت ایران قرار می گیرد .

 

محسن محمدی مسئول خانه دیجیتال امام رضا (ع) کرمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : خانه دیجیتال امام رضا (ع) یک موسسه زیر مجموعه اداره ارشاد و شبکه ملی فرهنگ می باشد .

 

وی گفت : ما در کرمان کار خود را از ۳ سال پیش در قالب خانه دیجیتال شروع کرده ایم ولی از قبل آن به دلیل تحصیلات در حوزه دیجیتال با تیم خاطره سازان که جمعی از هم کلاسی هایمان بودند فعالیت می کردیم.

 

محمدی با اشاره به این که تولید بازی کابوس دشمن از اواسط سال ۹۳ شروع شده است ، خاطر نشان کرد : حدود یک سال و نیم نوشتن این بازی به طول انجامید و حدودا ۱۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی این کار فعالیت کرده اند و بالای ۳۰۰ میلیون تومان برای این بازی هزینه شده است که کاملا شخصی می باشد .

 

مسئول خانه دیجیتال امام رضا (ع) کرمان ادامه داد : گروه خاطره سازان از سال ۸۳ در زمینه بازی فعالیت می کنند و موتور بازی می نویسند و ما در بازی کابوس دشمن از لحاظ محتوایی با این گروه در ارتباط بوده ایم.

 

وی عنوان کرد : اکنون تیم خاطره سازان به دلیل حمایت نشدن از سوی مسئولین تنها برای دغدغه های فرهنگی خود که بیشتر مربوط به شهداست کار انجام می دهند .

 

بازی کابوس دشمن رتبه اول جشنواره مدافعان حرم سال ۹۶ را کسب کرد 

 

محمدی با اشاره به این که بازی های بسیاری را تولید کرده اند گفت : بازی کابوس دشمن به واسطه موضوع آن که درباره مدافعان حرم بوده است ، توانست در اردیبهشت سال ۹۶ در جشنواره مدافعان حرم تهران در کشور اول شود و در کافه بازار طبق آخرین آمارها بالای ۲ میلیون و یکصد هزار بازدید داشته است و در کل استقبال گسترده ای از این بازی شده است .

 

 

استقبال رسانه های بیگانه از بازی سردار کرمانی در سایه بی توجهی مسئولین داخلی

 

مسئول خانه دیجیتال امام رضا (ع) کرمان بیان کرد : ما تا کنون در ایران چنین بازی نداشته ایم و این بازی به دلیل ماهیت تیراندازی و سوم شخص بودن بچه ها را بیشتر جذب خود می کند ولی متاسفانه ما شاهد حمایت چندانی از این کار در کشور نبوده ایم در صورتی که رسانه های بیگانه در رابطه با این بازی گزارش تهیه کرده اند .

 

وی در رابطه با مشکلات بازی سازان کرمانی افزود : هم اکنون ما استارت کار کابوس دشمن ۲ را زده ایم  و قرار بوده تا عید نوروز این کار به اتمام برسد اما به دلیل عدم حمایت مسئولان این کار حداقل تا یکسال آینده آماده می شود .

 

محمدی تشریح کرد : بنده حتی در تهران با مسئولان ارشاد ، جلسه گذاشته ام ولی آن ها تنها به اطلاع رسانی در برخی گروه ها بسنده کرده اند و حمایت دیگری انجام نداده اند .

 

مسئول خانه دیجیتال امام رضا (ع) کرمان با اشاره به این که تیم برنامه نویسی خاطره سازان اکثرا بومی و فارغ التحصیل دانشگاه باهنر هستند ، اذعان داشت : ما در استان کرمان نیاز به آموزش برنامه نویس داریم و بارها از مسئولین خواسته ایم تا تسهیلاتی را برای ما ارائه دهند تا شرکت هایی را در جهت تربیت نیرو راه اندازی کنیم تا در استان کرمان برنامه نویسان قدرتمندی داشته باشیم .

 

تیم خاطره سازان در صورت حمایت می تواند کارآفرینی کند /بهترین بازی سایت کافه بازار در سال۹۵

 

وی یاداور شد : تیم خاطره سازان خودجوش و با هزینه های شخصی بازی هایی را تولید می کند در صورتی که ما در بخش اشتغالزایی می توانیم کارآفرینی کنیم و با آموزش آن ها را وارد تیم نرم افزاری خود کنیم ولی متاسفانه هیچ گونه حمایتی از در این خصوص صورت نمی گیرد .

 

محمدی تاکید کرد : بازی کابوس دشمن با الگو گرفتن از مدافعین حرم و مبازره با گروه های تکفیری داعش توانسته در بهار ۹۵ بهترین بازی از دید کاربران و  در سال ۹۵ بهترین بازی در سایت کافه بازار شود .

 

 

مسئول خانه دیجیتال امام رضا (ع) کرمان در پایان اظهار داشت : این بازی شامل اندروید است و با گذشت حدود ۲ سال از ارائه این کار هنوز پردانلودترین بازی می باشد  و در کشور فنلاند این بازی با تغییر چند بازیگر به چندین زبان در حال فروش است.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب