پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:24:15 - یکشنبه 10 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حماسه ۹ دی به حق «رسواکننده» بود
حماسه میلیونی ۹دی و مشت گره کرده و شعارهای کوبنده ملت در محکومیت فتنه‌گران به روشنی این واقعیت را نشان می‌دهد که محاکمه و مجازات عوامل اصلی فتنه نزد مردم یک مطالبه و «خواسته عمومی» است. …

به گزارش “صبح رابر”، ۹دی روزی فراموش نشدنی در حافظه تارخی ملت ایران به واسطه خلق حماسه عاشورایی در دفاع از ولایت فقیه و دستاوردها و ارزش ها نظام است، این روز مهم که روز بصیرت و میثاق باولایت نیز نامیده می شود نمونه ای روشن از ولایتمداری ملت این و همیشه در صحنه بودن آنان برای دفاع از نظام مردم سالار خود است

با تشخیص به موقع و عمل به هنگام مردم در جریان شناسی عقبه فتنه ۸۸ و هجمه ای که فریب خوردگان داخلی با برنامه ریزی پشت پرده دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی استکبار جهانی به اصل نظام صورت گرفت، در روز ۹ دی حماسه ای خلق شد که در تاریخ انفلاب اسلامی ماندگارشد. همچنان که در بحران های ۳۸ ساله انقلاب اسلامی الطاف الهی پشت سر این نظام بوده است، خنثی شدن فتنه ۸۸ را در وهله اول باید لطف الهی و سپس نقش روشنگرانه و مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت سیاسی مردم دانست.

۹دی را باید پیروزی بصیرت بر بی بصیرتی خواصی دانست که آگاهانه با طناب پوسیده فتنه گران در چاه نفاق افتادند و مسیر خود را از انقلاب جدا ساختند که ملت نیز به خوبی پاسخ آنان را در جای خود به روشنی داد ،وجود نعمت مقدس ولایت فقیه یکی از الطاف الهی بود که با هدایت و رهبری هوشمندانه خویش کشتی انقلاب را از طوفان نفاق و دورویی سران فتنه و دشمنان قسم خورد انقلاب به سلامتی برای بار چندم به ساحل امنیت و آرامش بازگرداند.

ولایت مداری و اطاعت از ولی فقیه مهمترین درسی است که باید در زمان فتنه در مقابل فتنه گران در وجود خود و دیگران داشت تا گرفتار انزوال و گمراهی نشویم ، باید از ۹دی به روشنی فرا گیریم بحث بصیرت افزایی در مسائل مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که مقابله عینی با مسئله نفوذ مدنظر مقام معظم رهبری است ،بر هم زدن معادلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی فتنه گران در تمام زمان ها یکی دیگر از مهمترین درس هایی است که با اجرای منویات مقام معظم رهبری و عملی نمودن فرمایشات ایشان زمینه ۹دی می توان از آن برداشت نمود.

آنچه که در روز ۹ دی بیشتر قابل تامل است، حضور چشمگیر نسل سوم این انقلاب در این حماسه بود که با زبان گویا و فریادهای رسا و حضور شفاف و بیان شعارهای برگرفته از مبانی انقلاب، پیام خود را بدینگونه به دنیا اعلام کردند: که این انقلاب را سالم تحویل گرفته و سالم به نسل های بعدی تحویل خواهیم داد. این خیزش نسل سوم در این حماسه برگرفته از غیرت و تعصب دینی جوانان غیور این مرز و بوم بود که به همراه توده مردم، وقتی فهمیدند که تقلب در این انتخابات بهانه است و پای یک فتنه در میان است و چگونه فتنه گران در روز عاشورا و قیحه سرایی می کنند و پا روی ارزش ها میگذارند و جریان فتنه برای شکستن خط ولایت درکشور وحمله کردن به عمود اصلی خیمه نظام، یعنی اصل ولایت است، خونشان به جوش آمد و غیرت آنها به حماسه ۹ دی منجر گردید.

به خاطر نقش بی بدیل این حماسه در بالندگی انقلاب، مقام معظم رهبری فرمودند: حماسه ۹ دی باید در تاریخ ماندگار بماند. حضور پرشکوه همه ساله اقشار مختلف مردم در همایش روز ۹ دی نشانه بصیرت و آگاهی و وفاداری به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است.

حماسه میلیونی ۹دی و مشت گره کرده و شعارهای کوبنده ملت در محکومیت فتنه‌گران به روشنی این واقعیت را نشان می‌دهد که محاکمه و مجازات عوامل اصلی فتنه نزد مردم یک مطالبه و «خواسته عمومی» است، هشت سال از آن حماسه بی‌نظیر عاشورایی می‌گذرد، و امروز شاهد حرکت‌های خزنده و هدفدار وابستگان این جریان برای دستیابی به دو هدف عمده هستیم. «تطهیر جریان متبوع خود» و پس از آن « مظلوم‌نمایی حصرشدگان فتنه و تلاش برای آزادی آنان». اما رهبران این جریان فکری بدانند اولا گذشت زمان موجب نخواهد شد که خواسته‌های به حق ملت ایران در مجازات عوامل و دست‌اندرکاران این هشت ماه فتنه و در راس آن سران فتنه به دست فراموشی سپرده شود. ثانیا بدون شک حصر سران فتنه، بزرگترین لطفی است که نظام در حق آنان اعمال کرده است.

۹دی روز ادای دین مردم به انقلاب و شهدای گرانقدر آن بود و روزی بود که بار و وظیفه امانتداری را بر گردن مسئولین کشور سنگین تر نمود و  ملت به مسئولین وجریانهای سیاسی درس ادای وظیفه ووفای به عهددادندکه امیداست مسئولین وجریانهای سیاسی مختلف این درس ماندگاروتاریخی ملت رافراموش نکرده وسرلوحه کارووظیفه خودقراردهند ،در روز نهم دی ماه ۱۳۸۸، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام گردید.

 

یادداشت تحلیلی رحیم رضا خانی

تحلیلگر مسائل سیاسی

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب