پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:15:12 - دوشنبه 11 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احادیثی از امام صادق (ع)
۱- امام صادق علیه السلام فرمودند: پیامبر صلی الله علیه وآله و سلّم یکصد و بیست بار به معراج رفت و بر نگشت مگر اینکه خدای عزّوجلّ او را به ولایت علی و امامان توصیه فرمود بیش از آنکه به واجبات توصیه می فرمود. ۲- از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: اگر […]

۱- امام صادق علیه السلام فرمودند: پیامبر صلی الله علیه وآله و سلّم یکصد و بیست بار به معراج رفت و بر نگشت مگر اینکه خدای عزّوجلّ او را به ولایت علی و امامان توصیه فرمود بیش از آنکه به واجبات توصیه می فرمود.
۲- از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: اگر همه ی ساکنان زمین [ولایت] امیـر مومنان علی علیه السلام را انکار کنند خداوند همه ی آنها را به عذاب گرفتار سازد و رهسپار جهنّم می کند.
۳- از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: دشمن ما اهل بیت فرق نمی کند که روزه بگیرد و نماز گزار باشد و یا دزد و زناکار [به هر حال] او در آتش است ، او در آتش است.
۴- از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: حضرت نوح علیه السلام سگ و خوک را سوار کشتی کرد ولی زنازاده ای را راه نداد و [براستی که ] ناصبی [دشمن اهلبیت ] از زنازاده بدتر است.
۵- امام صادق علیه السلام فرمودند: شیعه راستین ما کسی است که از مردم چیزی درخواست نکند اگر چه از گرسنگی بمیرند.
۶- امام صادق علیه السلام فرمودند: بخدا دوست ندارد ما را از عرب و عجم مگر مردم خانواده دار و با شرافت و اصلمند و پدرومادر دار، و دشمن ما نشود از اینان وآنان مگر هر کس که نژادش کثیف و آلوده و بی تبــــــار و بی ریشه باشد.
۷- از امام صـادق علیه السلام روایت شده که فرمودند : همانا ولایت و دوستی ما ، شیعیانمان را از هر بلا و مصیبتی نگه میدارد اگر دوستان و موالیان ما خشکی و دریا را بپیمایند و در میان درّندگان و دشمنان جنّ وانس در آیند از برکت ولایت و دوستی ما ایمن خواهند بود ، پس به خدا تکیه کن و دوستی با ما را از روی اخلاص برای خود قرار ده.
۸- از امام صــادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: هر کس محبّت ما اهلبیت را در قلب خود یافت باید در حقّ مادر خود دعا نماید زیرا که به پدرش خیانت ننموده است.
۹- امام صادق علیه السلام فرمودند: پیروان ما از باقی مانده ی گل ما آفریده شده اند و خمیر شان با آب دوستی ما درست شده است ، در شادی ما شادمان و در اندوه ما اندوهگین خواهند بود.
۱۰- امام صــــادق علیه السلام فرمودند: ای گروههای شیعه بکوشید که برای ما پیروان خوبی باشید و مبادا که پیروان بدی باشید با مردم به نیکی سخن بگویید و زبان خود را نگهـــدارید و از گفتن سخن بیهوده و زشت خودداری کنید.
۱۱- امام صادق علیه السلام فرمودند: همانا فوق هر عبادتی ،عبادتی است ، ولی عبادتی بالاتر از محبّت اهلبیت نیست . ونیزفرمود: دوستی اهلبیت بالاترین عبادتهاست.
۱۲- امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که با عیبجوی ما همنشین شود یا بدگوی ما را بستاید و یا با کسی که با ما رابطه ای ندارد پیوند دوستی برقرار سازد و یا از آنکه با ما پیوند دارد بِبُرد و یا دشمن ما را دوست بدارد و یا دوست ما را دشمن بدارد به فرو فرستنده ی سوره ی حمد و قرآن عظیم کفر ورزیده است.
– امام صادق علیه السلام فرمودند: ما ولی امر خدا و گنجینه ی علم خدا و صندوق وحی خدا هستیم.

۱۳- امام صادق علیه السلام از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله و سلّم روایت کرده که فرمودند: ثابت قدم ترین شما در پل صراط کسانی هستند که اهلبیت مرا بیش از هر چیز ، سخت دوست می دارند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب