پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:55:57 - جمعه 22 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فتنه ۸۸ بخاطر تخلف از قانون بود/هر سه قوّه مشکلات کشور را بشناسند/کلید موفقیت در جیب خود فرد است
خطیب جمعه رابربا تأکید برفرمایش مقام معظم رهبری گفت: همه قانون را معیار بدانند؛ ما از بی‌قانونی ضرر میکنیم، ضربه میخوریم. سال ۸۸ دیدید؛ اینکه کشور در سال ۸۸ دچار خسارت شد، سال ۸۸، هم خسارت مادّی پیدا کردیم، هم آبرویمان در دنیا به خطر افتاد، به‌خاطر چه بود؟ به‌خاطر بی‌قانونی.

به گزارش“صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابردر خطبه های دشمن شکن این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی ، با بیان  ویژگی خانواده موفق اظهارداشت:  متاسفانه نگاه غالب جوان های امروز نسبت به موفقیت، نگاهی مصرفی است.

وی افزود: از نظر جوان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را مهیّا کنند تا او به موفقیت برسد. مثلاً اگر از او درباره ی شغل آینده اش سوال شود، پاسخ می دهد: «یک مغازه ی سه نبش برایم تهیه کنید، فلان مبلغ سرمایه نیز در اختیارم بگذارید تا ثابت کنم که می توانم بسیار در کسب و کار موفق باشم!» یا درباره ی ازدواج می گوید: «همسری خوب و بساز با خانواده ای فهیم برایم پیدا کنید، آن وقت موفقیتم را در زندگی به شما ثابت خواهم کرد!» چنین جوانی به موفقیت نرسیده؛ بلکه تنها آن را مصرف کرده است

خطیب جمعه رابر گفت: ساختاری که خداوند برای دنیا نهاده است، اصلاً چنین ساختاری ندارد. ما باید تولید کننده ی موفقیت باشیم نه مصرف کننده ی آن. باید خود سفره ی موفقیت را با تمام ملزومات آن پهن کنیم؛ نه این که چنین سفره ای از قبل پهن شده باشد و ما فقط زحمت نشستن بر سر آن سفره  را بکشیم.

وی با بیان اینکه موفقیت اکتسابی است تصریح کرد: چیزی است که باید تلاش کرد و ایجادش کرد. البته یک سوی آن توفیق الهی است؛ که صد البته خداوند هیچ منعی برای توفیق بندگان خود قرار نداده است. خداوند در قرار دادن توفیق ابایی ندارد. او می خواهد که همه ی ما موفق باشیم. اصلاً او ما را برای موفق بودن خلق کرده است. تمام آنچه که ما را به موفقیت یا شکست می رساند، در دستان خود ماست. داشتن چنین باوری، پیش نیازی مهم برای رسیدن به موفقیت است.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد:«امیرالمومنین (علیه السلام)  در روایتی توفیق را رحمت و عنایت خدای مهربان و از کشش های پروردگار دانسته، ایشان توفیق را اساس کامیابی و خوشبختی و کلید نرمی و مدارا می داند».

 

وی با بیان اینکه کلید موفقیت در جیب خود فرد است گفت: به خاطر داشته باشیم که داشتن خانواده ی موفق، تابع برخورد پدر و یا مادرمان نیست. حتی پایین یا بالا بودن قیمت مسکن نیز دلیل بر موفقیت و یا شکست ما نیست. نگوییم: «اگر می خواهید خانواده ای موفق داشته باشیم، قیمت مسکن را پایین بیاورید، اشتغال ایجاد کنید، سطح رفاه عمومی را بالا ببرید.» اساساً باید نگاه خود را عوض کنیم.

خطیب جمعه رابر در ادامه گفت: اگر باور کنیم که عامل موفقیت هر فردی، در وجود خودش است، متاسفانه بعضی از جوانان امروز ما جوانان تنبل هستندو دوست دارند مصرف کننده باشند این درست نیست.

وی با اشاره به نخبه های جوان رابری که در کشور و جهان رتبه اول را از آن خود کرده اند گفت: جوانان خودتان باید کلید موفقیت را به حرکت دربیاورید آستین همت را بالا بزنید شما نخبه های رابر را ببینید این نخبه ها اساس توکل، بی خوابی و مطالعات موفقیت کسب نمودند حال باید محیط را برایشان فراهم کنیم  تا بتواند تولید انبوه در یک مکان مناسب داشته باشند، البته باید حمایت از طریق وام  هم شوند.چرا جوانان ما فقط مصرف کننده شده اند؟ .

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه جوانان فکر کار دولتی را در ذهن و زندگی تعطیل کنید اگر هم باشد انقدر پارتی بازی هست که اصلاً نگاهی به شما نمی اندازند گفت: خودتان به  فکر خودتان باشید؛ شاید در سالهای  اول  سود کم یا ضرردهی ، خستگی و بی خوابی اما  ابتدای کار است ۸۰درصد احتمال شکست را هم باید دهید نباید ناامید شویدبا تحقیقات گسترده و ابتدایی نیاز بازار را بسنجید من هم از شما جوانان حمایت می کنم.

خطیب جمعه رابر گفت: اگر بالاترین نعمت های دنیا را نزد خود فرض کنیم، باز هم نمی توانند عامل موفقیت باشید. این سعی و تلاش است که به زندگی ها  ارزش و اعتبار می دهد.

وی گفت : یک خانم نباید بگوید «موفقیت در این است که بهترین شوهر دنیا نصیبم شود؛» چون بهترین شوهر عالم نصیب زنانی همچون همسر نوح و لوط (علهیم السلام) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) شد، اما آن ها نتوانستند موفق باشند.

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: یک آقا نباید بگوید: «موفقیت در این است که زن خوبی نصیبم شود». آیا همه ی همسران پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) خوب بودند؟ با این وجود چه کسی تردید دارد که پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) بهترین الگوی همسر موفق است؟ آیا فرعون که همسری شایسته مانند آسیه داشت، موفق بود؟

وی با تأکید بر اینکه خداوند کلید موفقیت فرد را به خود او داده است و ما باید به این اعتقاد داشته باشیم  افزود: و می فرماید: «ان الله لا یغیر ما یقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» همه چیز دست اوست. عزّت و ذلّت، خوشبختی و بدبختی در دستان اوست. اما خود او گفته است آنچه به دست من است را به دست شما داده ام. شما تغییر دهید تا من هم تغییر دهم؛ شما موفّق شوید من هم موفّقتان  می کنم.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خودبا توجه به کسالتی که برای شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که هم‏اکنون در بند دشمنان اسلام می‏باشد، رخ داده است گفت: خانواده ایشان از رهبری معظم انقلاب، علمای اسلام و عموم مردم درخواست دعا برای شفای ایشان دارند، لذا مومنین دست به دعا سه مرتبه آیه  امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السورا خواندند و برای شفای ایشان از درگاه ایزد منان طلب عافیت نمودند.

وی در بخش دیگر سخنان خود ب اشاره به  دیدار مردم  قم در ۱۹ دیماه با رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامى، نیز در جمع پرشورمردم قم صمیمانه از ملت ایران قدردانى کردند و فرمودند: نه یک بار بلکه هزاران بار از این ملت تشکر مى‏کنم؛ ملت ایران حقیقتاً ملتى رشید، بابصیرت، وفادار، باهمت، زمان‏شناس و لحظه‏ شناس است و مى‏ داند که لحظه‏ ى حرکت، چه زمانى است.

خطیب جمعه رابرافزود: حضرت آیت‏الله خامنه ‏اى تأکیدفرمودند: دشمنان، این پیام‏ها را مى‏گیرند، اگرچه در تبلیغات به روى خود نمى‏آورند و صدها اخلالگر را هزاران نفر، و حرکات میلیونى مردم را گروه اندک جلوه مى‏دهند اما صاحبان سیاست متوجه این حرکت و پیا‏هاى آن مى‏شوند. ملت ایران با این حرکت عظیم، کار خود را کرد و در دل سیاستگذاران دشمن رعب ایجاد کرد و بصیرت وانگیزه خود را به اوج رساند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در جای دیگر فرمودند: هر سه قوّه مشکلات کشور را بشناسند و روی یکایک مشکلات متمرکز بشوند. ما اگر مشکلات را فهرست کنیم، فرض کنید ممکن است ده پانزده مشکل اساسی داشته باشیم و اینها را روی کاغذ بنویسیم؛باید تقسیم کار کنیم، متمرکز بشویم روی این مشکل، زمان بگذاریم برایش و آن را حل کنیم. بنده چندین جلسه تشکیل داده‌ام برای آسیب‌های اجتماعی؛ الان حدود دو سال یا دوسال‌ونیم است که هر چند وقت یک بار، ما اینجا یک جلسه برای آسیب‌های اجتماعی با مسئولین اساسی و درجه‌ی یک کشور از وزرا و نمایندگان و مسئولان نهادها و رؤسای قوا و مانند اینها تشکیل می دهیم، راجع به آسیب‌های اجتماعی بحث میکنیم، صحبت میکنیم. آنجاها من گفته‌ام به آقایان؛ بایستی هرکدام از اینها را تقسیم کار کنند.

حجت الاسلام صادقی افزود:  البتّه در بخشی از کارها انصافاً خوب هم حرکت کرده‌اند، پیش هم رفته‌اند؛ در بعضی از مسائل متمرکز شده‌اند، کار کرده‌اند، پیش رفته‌اند. ما مشکل غیر قابل حل در کشور نداریم که بگوییم این مشکل غیر قابل حل است، که آقایان نروند از خارج برای ما الگو بیاورند، یا این گره بازنشدنی است؛ نداریم چنین چیزی؛ این را همه بدانند. همه‌ی این گره‌ها بازشدنی است، منتها یک مقداری باید خودمان را آماده‌تر کنیم، پابه‌رکاب‌ تر باشیم، بیشتر کار کنیم،دقیق ‌ترکارکنیم

وی افزود: نکته‌ی بعدی این است که همه با هم باشند؛ مسئولین کشور همه با هم باشند، بله هر بخشی از کشور، یک حوزه‌ی مسئولیّتی دارد که جوابگو باید باشد، آن حوزه‌ی دیگر به این ربطی ندارد؛ این را میدانیم. مجلس شورای اسلامی، قوّه‌ی قضائیّه، قوّه‌ی مجریّه و بقیّه‌ی بخشها و نهادها، هرکدام یک حوزه‌ی مسئولیّتی دارند، کار حوزه‌ی دیگر به آنها مربوط نیست،و دخالت هم نباید بکنند؛ لکن این مال حالت عادی است.

خطیب جمعه رابر در ادامه گفت:مقام معظم رهبری فرمودند:  وقتی‌که شما می‌بینید دشمن دارد تهدید میکند شما را؛ دشمنی لجباز، لجوج  و مشکلاتی به وجود می‌آورند با کارهایی که کرده‌اند در داخل کشور، بایستی همه با همدیگر همدست باشند، همه کنار هم بایستند. این را من به همه عرض میکنم؛ هم به مسئولین کشور، هم به همین مجموعه‌های سیاسی کشور. همه با هم همکاری کنند، تلاش کنند، هم‌افزایی کنند، یکدیگر را تحلیل نبرند. این‌جور نباشد که این یکی یک حرفی بزند که این دیگری را تحلیل ببرد، این‌هم باز یک حرفی بزند که آن را تحلیل ببرد. هم‌افزایی کنند! نظام یکپارچه است؛ نظام جمهوری اسلامی یک نظام یکپارچه است.

وی افزود: همه‌ی بخشها مسئولیّتهای جداگانه‌ ای دارند امّا نظام، یک نظام است، قوّه‌ی مجریّه هم مال همین نظام است، قوّه‌ی قضائیّه هم مال همین نظام است، قوّه‌ی مقنّنه هم مال همین نظام است، نیروهای مسلّح هم مال همین نظامند، نیروهای امنیّتی هم مال همین نظامند، دستگاه‌های علمی هم مال همین نظامند؛ همه با همند.

امام جمعه رابر با تأکید براینکه هر کسی که بخواهد به بیراهه برود شخصا از امروز دخالت می کنم گفت: خداوند به ما در برابر بی عدالتی ها یک اخلاقی داده  که تا  حق طرف را تا آنجایی که توان داشته باشم نگیرم؛ رهایش نمی کنم. مسئولین دولتی در شهرستان رابر و دیگر مسئولین باید به مردم رسیدگی کنند از بانک ها گرفته تا ادارات دولتی همه اگر بخواهند دادمردم را در بیاورند و به مردم رسیدگی نکنند خداوند شاهداست با حمایت همین مردم انقلابی از به دنیا آمدن پیشمان خواهند شد.

وی با بیان اینکه همه نوکر مردم هستیم و به این نوکری باید افتخار کنیم از مسئولین خدمت صادقه به مردم را خواستار شد.

خطیب جمعه رابربا تأکید برفرمایش مقام معظم رهبری گفت: همه قانون را معیار بدانند؛ ما از بی‌قانونی ضرر میکنیم، ضربه میخوریم. سال ۸۸ دیدید؛ اینکه کشور در سال ۸۸ دچار خسارت شد، سال ۸۸، هم خسارت مادّی پیدا کردیم، هم آبرویمان در دنیا به خطر افتاد، به‌خاطر چه بود؟ به‌خاطر بی‌قانونی. به اینها گفتیم بیایید طبق قانون عمل کنیم؛ قانون مشخّص است. شما میگویید انتخابات ایراد دارد؛ خیلی خب، آنجایی که انتخابات ایراد دارد، تکلیف قانونی واضح است که چه‌جوری باید حل کرد قضیّه را؛ خب بیایید طبق آن عمل کنیم. نکردند، زیر بار قانون نرفتند، بی‌قانونی کردند، خب مشکل درست کردند؛ برای کشور مشکل درست کردند، برای خودشان مشکل درست کردند، برای مردم مشکل درست کردند؛ هفت هشت ماه همین ‌طور پشت سر هم ناامنی و مشکلات گوناگون درست کردند. این به‌خاطر نرفتن زیر بار قانون است. توصیه‌ی بنده، تأکید بنده، طلب بنده از دستگاه‌های مختلف، این است که همه تسلیم قانون باشند.

وی همچنین  مطالبه مردم را از مسئولین خواستار شد و گفت:  با این قدرتی که اینجا ایستاده ام پشتوانه قوی چون؛ خانواده محترم شهداء، جانبازان، ایثارگران،آزادگان ، مردم و روحانیت دارم در حل مشکلات مردم با قدرت و قوت ازمدیرکل استان و یا وزرا رسیدگی می کنم .

 

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب