پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:04:48 - سه شنبه 12 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توزیع کتا‌ب‌های درسی سال تحصیلی ۹۳ـ۱۳۹۲ از ۱۶ شهریور در سراسر کشور
مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع کتا‌ب‌های درسی دوره راهنمایی و دبیرستان در سال تحصیلی ۹۳ـ۱۳۹۲ از ۱۶ شهریور در سراسر کشور انجام خواهد شد. به گزارش” صبح رابر” به نقل از «توانا»، سید احمد حسینی مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش دیروز در […]

مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع کتا‌ب‌های درسی دوره راهنمایی و دبیرستان در سال تحصیلی ۹۳ـ۱۳۹۲ از ۱۶ شهریور در سراسر کشور انجام خواهد شد.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از «توانا»، سید احمد حسینی مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش دیروز در نشست خبری توزیع کتاب‌های درسی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۹۴۵ عنوان کتاب درسی با شمارگان ۱۳۱ میلیون جلد برای ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در آموزش و پرورش داریم.

وی افزود: همزمان با شروع سال تحصیلی تمام دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش، کتاب‌های درسی خود را تحویل خواهند گرفت.

حسینی با بیان اینکه توزیع کتابهای درسی در سراسر کشور به صورت یکسان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: کتاب‌های سال سوم راهنمایی و دوره دبیرستان از طریق ۵ هزار و ۴۰۰ کتاب‌فروشی و از ۱۶ شهریور ماه در کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: کتاب‌های دوره ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دوره پیش‌دانشگاهی از طریق واحدهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها از امروز ۱۰ شهریور در اختیار مسئولان توزیع کتاب‌های درسی برای توزیع قرار گرفته است.

مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۶۸ عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند کتاب‌هایی که دارای لوح فشرده است را از مدارس یا کتابفروشی‌ها دریافت کنند.

وی افزود: کتاب‌های دارای لوح فشرده به ترتیب شامل ۴ عنوان مربوط به ایتدایی، دو عنوان مربوط به سوم راهنمایی، ۱۰ عنوان مربوط به متوسطه و دوره پیش دانشگاهی و ۵۲ عنوان مربوط به فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

* قیمت عرضه کتاب‌های درسی، قیمت پشت جلد کتاب است

به گفته حسینی، قیمت کتاب‌های درسی همان قیمت پشت جلد کتاب‌هاست که در اختیار واحدهای آموزشی و کتابفروشی‌ها قرار خواهد گرفت تا در معرض دید همگان قرار گیرد.

* فروختن لوازم التحریر همراه کتاب ممنوع است

وی با بیان اینکه هرگونه فروش لوازم‌التحریر به همراه کتاب‌های درسی ممنوع است، گفت: مردم در صورت برخورد با فروختن لوازم‌التحریر همراه کتاب‌های درسی می‌توانند این موضوع را از طریق شماره تلفن‌های ۴۴۹۸۷۹۷۳ و ۸۸۸۲۷۷۷۸ اطلاع و رسیدگی سریع انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کتاب‌های درسی از ۱۵ مهرماه در فروشگاه‌ها به صورت تک فروشی قابل خریداری است.

حسینی ادامه داد: تمام کتاب‌های درسی آموزش و پرورش به جز فنی و حرفه‌ای در طول سال تحصیلی در دو فروشگاه انتشاران مدرسه و شرکت چاپ و نشر ایران قابل خریداری است.

مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کتابفروشی‌ها تا تاریخ ۱۵ آبان‌ماه می‌توانند کتاب‌ها را عرضه و یا نگهداری کنند، خاطرنشان کرد: پس از تاریخ فوق کتاب‌ها از کتابفروشی‌ها جمع‌آوری و به شرکت چاپ و نشر ایران مرجوع می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های جدید التألیف همراه با راهنمای معلم در اختیار معلمان قرار خواهد گرفتف عنوان کرد: کتاب‌های سال سوم دبستان و اول متوسطه (اول) همراه با راهنمای معلم که شامل کتاب تربیت بدنی برای این دو پایه است، قرار خواهد گرفت.

حسینی با بیان اینکه آخرین ویرایش کتاب ها روی سایت چاپ و نشر ایران قرار دارد، اظهارداشت: تمام کتاب‌های درسی آموزش و پرورش به صورت PDF روی سایت اینترنتی این شرکت به آدرس www.chap.ir قرار دارد.

وی افزود: از دانش‌آموزان خواهشمندیم تا از منطقه محل تحویل خودشان استان‌های محل سکونت، کتاب‌های درسی را خریداری کنند.

حسینی با اشاره به اینکه کتاب‌های سال تحصیلی آینده نیز به زیر چاپ رفته است، تصریح کرد: تعداد ۱۰ میلیون جلد از کتاب‌های سال تحصیلی ۹۳ـ۹۲ به چاپخانه‌ها ارسال شده تا در سال آینده و در مهرماه توزیع شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های سال هفتم و یا اول متوسطه اول همچنان در حال تولید است، گفت: حدود ۸ عنوان کتاب سال هفتم به چاپ رسیده است و مابقی این کتاب‌ها در حال چاپ و به تاریخ مورد نظر خواهد رسید.

مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش با اشاره به قیمت کتاب‌های درسی گفت: افزایش قیمت به آن مفهومی که گفته می‌شود وجود ندارد و کتاب‌ها به قیمت پشت جلد عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا مانند سال گذشته از کاغذهای کاهی برای تولید کتابهای درسی استفاده شده است؟»، گفت: در سال گذشته از کاغذهای ایرانی استفاده کردیم که اصل کاغذ رنگ چوب بود اما امسال حدود ۷۰ درصد از کاغذهای خارجی و ۳۰ درصد از کاغذهای ایرانی در چاپ کتاب‌های درسی استفاده کردیم.

به گفته حسینی برای چاپ ۱۳۱ میلیون جلد کتاب درسی در کشور ۵۰ هزار تن کاغذ استفاده شده است.

در ادامه این نشست سید عبدالحسین هاشمی، مدیرعامل موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) گفت: مطالعه کتاب‌های درسی به تنهایی جوابگوی مخاطبان ما یعنی دانش‌آموزان نیست و در حوزه علوم، زندگی ائمه، پیامبران و اخلاق کتابهای مختلفی را چاپ می‌کنیم.

وی افزود: انتشارات مدرسه ۲۳۰۰ عنوان کتاب از آغاز تاسیس تا امروز چاپ کرده است و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کتاب تاکنون تجدید چاپ شده است.

هاشمی تصریح کرد: در سال ۹۱ انتشارات مدرسه ۱۴۶ عنوان کتاب چاپ اول داشته است و ۹۶۵ عنوان کتاب تجدید چاپ شد که مجموعاً ۱۱۱۱ عنوان کتاب در سال ۹۱ چاپ و به ثبت خانه رسیده است.

* قیمت کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جدید اعلام شد

فهرست قیمت کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۹۳ـ۹۲ توسط شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران در استان تهران و البرز اعلام شد.

بر این اساس قیمت کتاب‌های پایه اول دبستان ۵۹ هزار ریال، پایه دوم دبستان ۷۴ هزار ریال، پایه سوم دبستان ۸۳ هزار ریال، پایه چهارم دبستان ۷۵ هزار ریال، پایه پنجم دبستان ۸۰ هزار ریال و پایه ششم دبستان ۱۰۲ هزار ریال است.

همچنین قیمت یک دوره کتاب سال سوم راهنمایی ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ ریال و قیمت یک دوره کتاب سال اول دبیرستان مبلغ ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ ریال است.

قیمت کتاب‌های سال دوم ریاضی در مقطع متوسطه ۱۳۷ هزار ریال که توزیع این کتاب‌ها در استان البرز ۴۰ هزار و ۵۰۰ ریال است. قیمت کتاب‌های سال دوم تجربی در تهران مبلغ ۱۳۹ هزار ریال و در استان البرز ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال است.

همچنین قیمت کتاب‌های سال دوم انسانی در مقطع متوسطه مبلغ ۱۳۸ هزار ریال که این کتاب‌ها در استان البرز ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ ریال خواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران قیمت یک دوره کتاب سال سوم ریاضی مبلغ ۱۴۶ هزار ریال، سال سوم تجربی مبلغ ۱۱۸ هزار ریال و سال سوم انسانی به مبلغ ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ ریال خواهد بود. بر اساس اعلام شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران دانش‌آموزان و اولیای آنها می‌توانند کتاب‌های درسی دوره راهنمایی و دبیرستان را در طول سال تحصیلی از فروشگاه‌های مجاز دریافت کنند. به گزارش فارس، توزیع کتاب‌های درسی دوره راهنمایی و دبیرستان برای سال تحصیلی ۹۲-۹۳ از ۱۶ شهریور ماه در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب