پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:41:19 - چهارشنبه 13 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
میزبان شهیدان گمنام استان کرمان خواهد بود
رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: هویت ۳۲ شهید از ۹۲ شهیدی که روز گذشته توسط مردم در تهران تشییع شدند، شناسایی شده است. مابقی شهدا گمنام هستند که با هماهنگی در ۱۸ استان مختلف کشور به خاک سپرده خواهند شد. سردار سیدمحمدباقرزاده رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، در مورد هویت […]

رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: هویت ۳۲ شهید از ۹۲ شهیدی که روز گذشته توسط مردم در تهران تشییع شدند، شناسایی شده است. مابقی شهدا گمنام هستند که با هماهنگی در ۱۸ استان مختلف کشور به خاک سپرده خواهند شد.

سردار سیدمحمدباقرزاده رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، در مورد هویت ۹۲ شهید تازه‌تفحص‌شده گفت: هویت ۳۲ شهید از ۹۲ شهیدی که روز گذشته توسط مردم در تهران تشییع شدند، شناسایی شده است. مابقی شهدا گمنام هستند که با هماهنگی در ۱۸ استان مختلف کشور به خاک سپرده خواهند شد.

وی افزود: این شهدای گمنام در استان خراسان رضوی (شهر باخرز، زاوه و طرقبه‌، استان بوشهر (بندر ریگ‌، نیروگاه اتمی بوشهر، شهر چغادک و جزیره لیف)، استان گیلان (شهر لنگرود و اداره اطلاعات شهر رشت)، استان مازندران (اردوگاه شهدای هفتم تیر شهر رامسر)، استان قم (جامعه المصطفی العالمیه)، استان فارس (شه‌خشت، قیر، کارزین و سده) در استان البرز (ماهدشت)، استان سیستان و بلوچستان (دلگان)، استان‌های اصفهان، همدان، کردستان،‌ قزوین، سمنان،‌ تهران،‌ خوزستان،‌ کرمان، کهکیلویه و بویراحمد‌ و لرستان‌ به خاک سپرده خواهند شد.

سردار باقرزاده با اشاره به زمان خاک‌سپاری ۶۰ شهید گمنام در ۱۸ استان مختلف کشور گفت: این شهدا به‌مرور تا هفته دفاع مقدس و در مناسبت‌های مختلف به خاک سپرده خواهند شد، به‌عنوان مثال طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قبل از راه‌اندازی رسمی نیروگاه اتمی بوشهر چند شهید گمنام در این محل به خاک سپرده خواهند شد؛ همچنین طبق تقاضای اهل‌سنت و صحبت‌های صورت گرفته در منطقه جزیره لیف نیز به‌زودی مراسم خاک‌سپاری شهید گمنام را خواهیم داشت، همزمان با سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در ۱۹ شهریور ماه نیز مراسم تدفین شهدای گمنام در شهرستان طالقان نیز برگزار می‌شود.

رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: اسامی شهدایی که هویت آنان شناسایی شده است تا هماهنگی کامل با بنیاد شهید و امور ایثارگران و بررسی و مشورت با خانواده‌های شهدا به‌صورت رسمی اعلام نخواهد شد.

۹۲ شهید تازه‌تفحص‌شده در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر۸، کربلای۵ و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده است. پیکر این شهدا، که طی عملیات برون‌مرزی در داخل خاک عراق کشف شده بود، ۲۴ مرداد ماه ۹۲ از طریق مرز شلمچه به خاک جمهوری اسلامی منتقل و طی مراسمی با  اجساد ۶۱ سرباز کشته‌شده عراقی مبادله شدند.

منبع: خشاب

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب