پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:18:06 - چهارشنبه 9 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کار جهادی؛ نماد محرومیت ها را به قدرت اقتصاد مقاومتی در جنوب استان کرمان تبدیل کرد/توانمند سازی راه محرومیت زدایی
معاون بسیج رسانه کشور در پایان این تور رسانه ای از برگزاری همایش رسانه های کل کشور در  سال آینده با حضور استاندار کرمان خبرداد.

 

به گزارش “صبح رابر”ماه آخر سال ۹۶ تور خبری دو روزه بسیج رسانه  به منظور بازدید از پروژه های اقتصادمقاومتی جنوب استان فرصتی را برای  جمع کثیری از اصحاب رسانه در روزهای ششم و هفتم اسفند ماه جاری فرآهم نمود وبا بازدید میدانی از پروژه ها در راه محرومیت‌زدایی استان و کمک به اقتصاد مقاومتی گام‌های جدی‌تری بردارند.

اوایل این سفر با بارش باران همراه بود این رحمت الهی جان تازه ای به  کشاورزان این منطقه و نیز هوای تمیزی به اصحاب رسانه داد.

در بازدید از مجتمع شبانه روزی ریحانه النبی (س) شهر منوجان که دانش آموزان روستاهای اطراف منوجان در این مجتمع در رشته های علوم تجربی و انسانی مشغول تحصیل می باشند.

تیمور منصوری گفت: مجتمع شبانه روزی ریحانه النبی (س)، از  سال ۸۹-۹۰ تاسیس شده که معین اقتصادی شهرستان منوجان  علوه بر تهیه پوشاک، غذا، تجهیز خوابگاهها و وسایل آموزشی دانش آموزان محروم و بی بضاعت به  برگزاری کلاس های کنکوربا ۴استادیار را بر عهده دارد و حال هم در تدارک ۲۰۰لباس شب عید برای دانش آموز نیازمند است.

در بازدید ازمجموعه گردشگری مینوجهان؛ مهندس فنی مهندسی شرکت سنگ آهن گهر زمین افزود: قلعه نظامی باستانی منوجان با پیشینه ای ما قبل تاریخ که سه ماه  گذشته معین اقتصاد این شهرستان مرمت و بازسازی آن را بعهده گرفته است، اجرای این طرح زمینه اشتغال ۴۰ نفررا فراهم کرد.

منصوری با بیان اینکه به دنبال ساخت موزه منوجان جهت قرار دادن اشیاء کشف شده از این قلعه باستانی هستیم گفت: هدف از بازسازی قلعه منوجان جذب گردشگر خارجی است نه صرفا گردشگری بلکه به دنبال گردشگران علمی و تاریخی هستیم.

وی همچنین در بازدید از متل گردشگری (کنتوک) منوجان گفت:  فلسفه تعریف این گردشگاه در ورودی شهرستان منوجان؛ با ۱۰۰واحد در دستور کار است که در فاز اول ۴۷ واحد آن تا پایان سال ۱۳۹۶ به بهره برداری می رسد.

منصوری  در ادامه با اشاره به اینکه هر یک از واحدها در دو تیپ سه در چهار و چهار در شش ساخته می شوند،عنوان کرد: قیمت هر متر از این واحدها ۳۵۰ هزار تومان می باشد.

مهندس منصوری اضافه کرد: این مجموعه گردشگری تاکنون توانسته، زمینه اشتغال ۹۰ نفر از مردم بومی این منطقه را به صورت دائم فراهم کند.

معاون توسعه و مهندسی گوهر زمین بیان کرد: میزان اعتبار تخصیص داده شده به این مجموعه حداکثر دو میلیارد تومان سالانه به عنوان حق اکتشاف از بانک ها می باشد.

وی همچنین افزود: معین اقتصادی این منطقه در راستای تسهیل فعالیت های خود نیازمند حمایت دولت در سیستم اداری است.

منصوری نیز در ادامه بازدید از کارگاه فرش دست باف،  خیاطی و شال بافی با تاکید بر اینکه تمامی نیروهای این مجموعه بومی هستند،بیان کرد: در ابتدای سال ۹۵ تعداد ۳۸ نفر مشغول و به فعالیت شدند و تعداد ۱۱۰ نفر نیز در بافت قالی و دوزندگی مشغول می باشند که هم اکنون برای تعداد۲۲۰ نفر به منظور ساخت این پروژه اشتغال زایی صورت گرفته شده است.

وی افزود: با ایجاد مشاغل خانگی دوزندگی، قالی بافی و شال بافی در مجموع برای حدود ۱۵۰نفر دراین شهرستان اشتغال ایجاد شده و ۳۰۰نفر هم توسط معین اقتصادی درحال آموزش می باشند.

منصوری در پایان خاطر نشان کرد:در منطقه ویژه منوجان طرح باغ های ایرانی،پیست اسب سواری،دوچرخه سواری و شتر سواری از منوجان تا جازموریان و نصب سیاه چادرهای به منظور استراحتگاه های سنتی ایجاد خواهد شد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان: شرکت‌های معین اقتصادی باید در تولید فرآوری و صادرات حوزه کشاورزی ورود کنند

احمد حمزه در نشست خبری با خبرنگاران حاضر، پس از بازدید صورت گرفته از طرح‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان اظهار داشت: شرکت‌های معین اقتصادی در جنوب استان کرمان آنگونه که باید در بخش کشاورزی ورود نکرده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج،  منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه‌گنج  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت شرکت گهر‌زمین به عنوان معین اقتصادی در شهرستان منوجان ابراز داشت: این شرکت اطلاعات پایه‌ای را در زمینه کشاورزی منطقه جمع‌آوری کرده است، یعنی عزم ورود به این مبحث را دارد، اما اینکه چه زمانی وارد مسئله می‌شود به خودشان بستگی دارد.

حمزه با بیان اینکه معیشت منطقه جنوب کرمان مبتنی بر کشاورزی است، عنوان کرد: شرکت‌های معین اقتصادی برای کمک به زندگی عامه مردم باید به بخش کشاورزی ورود کنند، حضور در سایر بخش‌ها، کمک‌های موردی است.

وی گفت: در شرایط فعلی بازاریابی و فروش محصول در کشاورزی برای ما اهمیت دارد، چون در بحث تولید مشکلی نداریم و همه خانواد‌ه‌ها در این زمینه خوب هستند.

حمزه افزود: امکانات نگهداری، فرآوری و صادرات در حوزه کشاورزی نداریم و شرکت‌های معین اقتصادی باید در این حوزه ورود کنند.

در بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج ، با ارائه پاورپونت طرح آبادانی و توان افزایی جوامع محلی، مهرداد ابراهیمیان رئیس اداره اخبار اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه هدف اصلی بنیادبا استفاده از ظرفیت های منطقه  توانمند سازی است گفت:  مهمترین هدف بنیاد در این منطقه محرومیت زدایی ، اشتغالزایی و تغییر الگوی کشت با هدف بهره برداری می باشد.

وی افزود: بنیاد مستضعان معتقد است دیکته نا نوشته غلط ندارد، برای اولین بار مؤلفه های اقتصاد مقاومتی  بر منویات مقام معظم رهبری را در قلعه گنج پیاده  کردیم .

محمد حیدری خبرنگار صدا و سیما در قلعه گنج نیز ابراز کرد: بنیاد مستضعفان خودباوری را در قلعه گنج با شعار با مردم برای مردم ایجاد کرد.

حیدری با بیان اینکه بنیاد مستضعفان ؛ نماد محرومیت  را تبدیل به قدرت اقتصادی کرد افزود:  این مسئله موجب شده است که به جای وابستگی به بانک ها و … بااستفاده از طرح توان افزایی که درحال اجراست بسیاری از افراد توانسته اند معیشت خود را تامین کنند و امروز قلعه گنجی ها خود را باور کرده اند.

خبرنگار صدا و سیما در قلعه گنج رابطه با مسئله کشاورزی تشریح کرد: قبلا حنا و‌کنجد قلعه گنج در یزد فرآوری شده و به عنوان برند خودشان صادر می کردند درحالیکه کل محصولات از جنوب کرمان تامین می شد.

وی افزود:کشاورزان به سمت کشت های پرآب رفته بودند که اکنون این مسئله جایگزین شده است و باتوجه به احداث کارخانه، درآمد کشاورزان بیشتر شده و آن ها را ‌به سمت کشت هایی مانند کنجد سوق داده است و از کشت های با مصرف آب بالا خودداری می کنند.

حیدری با بیان اینکه جوانان قلعه گنج با همت و‌پشتکار بنیاد مستضعفان یک کارخانه فرآوری خرما راه انداخته اند، تصریح کرد: ‌قرار بر این است که از شاخ و‌برگ های خرما ثروت تولید کنیم و کشت خرما در منطقه ما گسترش یافته است.

در ادامه این جلسه، مسعودحیدروند مجری ملی توانمند سازی قلعه گنج با بیان اینکه محور اصلی مردم هستند و شعار ما کار با مردم برای مردم است، عنوان کرد: قرار نیست بنیاد علوی به جای دستگاه های اجرایی کار کند اما در کنار آنها قرار می گیرد.

حیدروند تشریح کرد: بنیاد ابتدا برای تعیین اولویت ها در منطقه مستقر شده است که این برنامه ها به چند بخش تقسیم شده اند.

وی افزود: این موارد شامل برنامه های خود بنیاد، برنامه هایی برای دستگاه های اجرایی و دولت، برنامه هایی با محوریت مردم و برنامه هایی است که دولت با مشارکت بنیاد انجام ‌می دهد.

مجری ملی توانمند سازی قلعه گنج با بیان اینکه پروژه های متعددی تعریف شده و درحال انجام است، ابراز کرد: پروژه های دیگری هم برای سال های بعد برنامه ریزی کردیم که با اولویت بندی اجرایی می شوند.

حیدروند در ادامه اظهار کرد:حضور‌خبرنگاران باری بر دوش ما می گذارد که مصمم تر از قبل بوده و‌ انرژی داشته باشیم تا در کنار مردم برنامه ها را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش با مشارکت آموزش و‌پرورش صورت می گیرد، تصریح کرد: برای این مسئله شرایط معدل با رنج کشوری گذاشته ایم که هرکس این معدل را کسب کند بنیاد به آنها جوایزی اهدا میکند که امسال ۶۵۰۰ جایزه به دانش آموزان اهدا شد.

حیدروند در رابطه با تجهیز مدارس، اذعان کرد: برخی مدارس کمبودهایی داشتند مانند در، پنجره و سرویس بهداشتی و ‌تجهیزاتی مانند میز و‌صندلی که تک تک مدارس شناسایی شده اند و ۱۰۲ مدرسه امسال در برنامه بود و تا اسفندماه صدرصد انجام می شود و‌همچنین مناطقی که نیاز به ساخت مدرسه بود، بررسی شده و براورد شده ۳۰۰ کلاس درس باید ساخته شود.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت ارتقا آموزشی در منطقه تاکید کرد: در مقطع دوم و‌سوم باید برای ورود به دانشگاه کار شود که در این زمینه ازمون هایی برگزار می شود و افراد مورد سنجش قرار می گیرند.

مجری طرح توانمندسازی قلعه گنج ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه آموزشی، فرهنگی و قرآنی، با تاکید بر اینکه محور اصلی فعالیت های صورت گرفته مردم هستند، گفت: مردم باید خودشان نیازسنجی کرده، برای آبادانی تصمیم بگیرند و با کشف توانمندی ها و‌پتانسیل های خود، به آن تکیه کنند.

حیدروند تشکیل صندوق های خرد، توانمندسازی و اعطای تسهیلات در راستای توانمندسازی مردم منطقه را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: بنیاد مستضعفان کشور برای توسعه قلعه گنج ۲۵میلیارد تومان در نظر گرفته است.

وی افزود: برای تشویق سرمایه گذاران، مصوب شده هرکس از سمت بنیاد معرفی شود، از شهرداری ۸۰ درصد در خرید زمین تخفیف می گیرد.

حیدروند خاطرنشان کرد: باتوجه به آسیب های اجتماعی و مستعد بودن برخی شهرستان ها، ضرورت و اهمیت موضوع ورزش مشخص است که با همکاری اداره ورزش و‌جوانان و هیات های مختلف برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

اصحاب رسانه در حاشیه بازدیدها از  بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدا قلعه گنج با ۹۱ پرسنل در ۴ بخش اطفال ، زنان ، داخلی و جراحی در حال خدمت رسانی است دیدن کردند.

تور خبرنگاران بسیج رسانه در ادامه از محل پرورش بز شیری مورسیا بازدید کرد.

پرورش بز مورسیا تنها در قلعه گنج  ویزا دارد
خواستگاری، مجری طرح پرورش بز شیری مورسیا، در جمع خبرنگاران تور بسیج رسانه گفت : این طرح ۵۰ راسی است که با ۲۵ راس آغاز می شود و با توجه به اینکه اکثر این دام دو قلو زاست این تعداد به ۳ برابر فعلی خواهد رسید.

وی افزود: در ابتدای امر با ۸ میلیون تومان و تلاش های مستمر همسرم، اولین واحد پرورش بز مور سیاه را ایجاد کردیم؛ دارایی همسرم از رشته دامداری و حضورش در نظام مهندسی و پیشینه طایفه ای از دامداری ما را در جهت پرورش این گونه ترغیب کرد.

خواستگاری در ادامه اذعان کرد : با حمایت بانک سینا و بنیاد برکت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی باتنفس یک ساله و باز پرداخت ۵ ساله در اختیار این پرورش دام قرار گرفت.

در بازدید این تور رسانه ای از مدرسه شهید رستم شهدوستی سرتک، احمدی رئیس آموزش و پروش قلعه گنج، با اشاره به اینکه قلعه گنج ۱۷ هزار دانش آموز و ۱۵۰۰ معلم ابراز کرد:  این مدرسه یکی از دهها مدرسه‌ی شهرستان قلعه گنج است که به وسیله بنیاد به طور کامل نوسازی و تجهیز شده است و با کمک معین اقتصادی قلعه گنج تاکنون ۵۳ کلاس درس در قالب ۱۲ مدرسه با تمام تجهیزات آموزشی و رفاهی تحویل آموزش و پرورش شده است و تا پایان سال نیز ۱۲۰ کلاس درس دیگر به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: فراهم شدن وسایل سرمایشی، رایانه، پرینتر، پوشاک تمامی دانش آموزان دختر و پسر و ارزاق مدارس شبانه روزی قلعه گنج نیز تمامی دانش آموزان لباس دریافت کرده اند؛ در مدارس شبانه روزی در بحث تغذیه ورود کرده؛ در حقیقت تلاش بنیاد برکت بی شائبه است و می توان گفت انقلابی دیگر در بخش قلعه گنج در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: شهرستان قلعه گنج دارای ۲۸۰ مدرسه با هزار و ۷۰۰ دانش آموز و هزارو ۳۰۰ معلم است در سال گذشته از ۶۰۰ دانش آموز نمونه با معدل بالای ۱۸ و نیم تجلیل شد و امسال نیز از ۷ هزار و ۷۰۰ دانش آموز نمونه تجلیل خواهد شد.

احمدی عنوان کرد: سال گذشته دانش آموزان با معدل ۱۸ تشویق شده است؛ همچنین رتبه های برتر زیر ۳ هزار که ۴۵ نفر بودند و سال قبل دونفر قبولی پزشکی داشتیم و خانم میرزایی کارشناسی مشاوره و نخبه ۳۹ کشوری است.

 

یعقوب احمدی، مدیرعامل کارخانه فرآوری خرمای قلعه گنج در حاشیه بازدید اصحاب رسانه استان کرمان، مطرح کرد: کارخانه فرآوری خرمای قلعه گنج تنها کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان است که بهمن ماه سال جاری به بهره برداری رسید و  رب گوجه هم در آن تولید می شود.

وی اظهار داشت: این کارخانه با ۸ میلیارد ریال آورده و ۳۷ میلیارد و یکصد میلیون ریال اعتبار کلنگ زنی شد؛ سرمایه این کارخانه توسط شرکت تعاونی دشتگان وابسته به بنیاد مستضعفان با محوریت بنیاد علوی تامین می شود.

احمدی ادامه داد: میزان ظرفیت تولید سالانه کارخانه فرآوری ۵۰۰ تن خمیر خرما، ۵۰۰ تن شیره خرما، ۴۰۰۰ تن رب گوجه و ۱۰۰۰ تن بسته بندی خرما دارد؛ در فاز اول زمینه اشتغال ۵۲ نفر به صورت دائم فراهم شده است که با بهره برداری از فاز دوم این کارخانه زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر نیز فراهم خواهد شد.

در بازدید از کارخانه تولید روغن کنجد قلعه گنج؛ که به وسیله شرکت پاکدیس وابسته به بنیاد مستضعفان راه اندازی شده است روزانه این کارخانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر روغن تولید دارد که زمینه اشتغال مستقیم۱۵ تا  ۲۰ نفررا فراهم کرده است.

مدیر داخلی هتل کپری قلعه گنج: گسترش صنایع دستی در آینده نزدیک با سوزن دوزی

در سفر به شهرستان قلعه گنج به هتل معروف کپری رفتیم، سازه بسیار زیبا که ترکیبی از سنت و مدرنیته است چشم همگان را محو تماشای خود می‌کند.

به محض ورود به این هتل صنایع دستی حصیری توجه همه  را به خود جلب کرد، اکرم قلندری مدیر داخلی و مسئول صنایع دستی این هتل در جمع خبرنگاران که خود یکی از خلق کنندگان این آثار زیبای سنتی است، گفت: با توجه به اینکه یکسری افراد بی بضاعت جهت دریافت کمک به هتل مراجعه می‌کردند و از آنجا که این هتل به همت بنیاد مستضعفان راه اندازی شده است این افراد توقع حمایت داشتند در مراجعه این افراد به استعداد بی نظیر آن‌ها در زمینه حصیر بافی پی بردم.

وی با بیان اینکه  نبود بازار تقاضای صنایع دستی حصیری در این شهرستان، هیچ انگیزه‌ای برای بافت و تهیه حصیر نداشتند افزود: به این افراد طرح و ایده بازار پسند دادیم سپس محصولات تولیدی آن‌ها را خریداری کردیم.

قلندری تصریح کرد: ابتدا یک خانوار و بعد یک روستای ۱۵ خانواری وارد این کار شدند لذا کارگاهی ایجاد شد؛ سپس برای ۹۰ نفر در این کارگاه اشتعال ایجاد شد.

وی همچنین اضافه کرد:  تعدادی از این بافندگان جهت اخذ گواهی صنایع دستی به فنی و حرفه‌ای معرفی و برخی نیز به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند.

مدیر داخلی هتل کپری قلعه گنج با بیان اینکه این صنایع دستی از درخت داز ساخته می‌شود و تمامی مواد اولیه این صنایع در دهستان رمشک یافت می‌شود گفت: بازار فروش آن طی ۲ سال اخیر در بازار‌ها داخلی کشور و برخی نیز در نمایشگاهی که در استانبول بود، به فروش رفتند.

وی همچنین از گسترش صنایع دستی در آینده نزدیک با سوزن دوزی خبر داد و خاطر نشان کرد: شمال کشور که مرکز صنایع دستی ایران است، از قلعه گنج درخواست حصیر کرده اند؛ سازمان میراث فرهنگی برای حصیر بافان  برنامه دارد.

شهرستان قلعه گنج در ۴۵۰ کیومتری از مرکز استان به عنوان  پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است .

قرارگاه خاتم الانبیاء  زندگی دوباره ای به مردم  روستای تکل حسن بخشید

در بازدید اصحاب رسانه استان کرمان از واحدهای مسکونی روستای تکل حسن رودبار جنوب، نورایی با تاکید بر محرومیت این روستا گفت:روستای تکل حسن با ۳۰۰ خانوار و ۱۶۰۰ نفر جمعیت از توابع رودبار جنوب است.

نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: هزار هکتار از اراضی بایر این منطقه که غیر قابل کشت بودند با اعتباری بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تبدیل به زمین های حاصلخیز کشاورزی شدند.

وی خاطرنشان کرد: این قرارگاه با ساخت استخری با متراژ ۲۰ متر مکعب و به عمق ۲۵ متر زمینه آبیاری زیر سطحی این اراضی را فراهم کرده است.

نورایی گفت:  ۶۰ خانوار این روستا به دلیل نبود کار به بندر عباس مهاجرت کردند که پس از حضور قرارگاه خاتم الانبیاء زمینه اشتغال و کشاورزی مردم این روستا فراهم شد که تاکنون ۱۰ خانوار به روستا باز گشته اند؛ با فعالیت این قرارگاه در این منطقه مردم امیدوار به زندگی شده و تاکنون زمینه اشتغال ۵۰ نفر از مردم بومی فراهم شده و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد زایی صورت گرفته است.

نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء تاکید کرد: قرارگاه خاتم روستای تکل حسن را که خالی از سکنه شده بود نجات داد؛ و مردم ما را که به هرمزگان مهاجرت کرده بودند و بر سر زمین های کاشت خیار و گوجه و بادمجان کار می کردند و در چادر زندگی سختی را می گذراندند، اکنون دوباره با ساخت ۵۰ خانه توسط قرار گاه خاتم به اینجا بر گشتند .

 

وی با اشاره به اینکه با حضور این قرارگاه امنیت منطقه فراهم شده است، اذعان داشت: قرارگاه خاتم النبیاء به عنوان معین اقتصاد مقاومتی رودبار جنوب اقدام به ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای مردم روستای تکل حسن کرده است؛ تاکنون در فاز اول ۵۰ واحد مسکونی طی ۸ ماه ساخته و در دهه فجر ۱۳۹۶ با حضور سردار فرماندهی کل سپاه به بهره برداری رسیده و ۵۰ واحد دیگر در دست اقدام است.

نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء تصریح کرد: هر واحد در متراژ ۶۰ متر و با ۶۰ میلیون تومان ساخته شده است.

ثمره حرکت اقتصادمقاومتی از منویات مقام معظم رهبری در استان کرمان قابل مشاهده است

ذکریا نیکویی، معاون سازمان بسیج رسانه کشور و دبیر ستادعالی اقتصادمقاومتی، در جمع بندی تور دو روزه خبری بسیج رسانه استان در محل فرمانداری رودبار اظهار داشت: هدف از برگزاری این اردو را مشاهده حرکت خوبی که استاندار کرمان شروع و معین های اقتصادی را در جنوب کرمان جذب کرده و اینگونه در مناطق محروم درخشید.

 

وی افزود: در سالهای قبل شاید خیلی از آسیب های اجتماعی، معضلات و مشکلات  و محرومیت ها بود، اما وقتی که این حرکت اقتصادمقاومتی از منویات مقام معظم رهبری است و آن را راه نجات کشور از فقر و بیکاری و تنها راه تولید و اشتغال می دانند در کرمان ایجاد شده و ثمره آن را مشاهده کردید.

 

نیکویی با اشاره به رضایت مردم از اقدامات انجام شده، تصریح کرد: چگونه عده ای می خواهند سیاه نمایی کنند و دولت را بزنند؟ دولت از بدنه نظام است؛ تخریب دولت و اینکه فقط نقاط ضعف را بیان کنیم در بعضی از جهات  بازی کردن در زمین دشمن است اما انتقاد به وضعیت بد اشکالی ندارد.

 

وی  بیان اینکه مردم امروز نگاهشان نسبت به نظام عوض شده است افزود: قبل از انقلاب روستاها اصلاً امکانات نداشت، خوب است اینها را ببینیم و این حرکت های خوب در استان باید دیده شود لذا  این یک مساله نامطلوب است که وقتی پلی به منظور بهره برداری مردم افتتاح می شود، یک رسانه تیتر از آن به افتضاح یاد کند.نشان از این دارد  که آن بینش لازم در آن رسانه نیست.

 

معاون بسیج رسانه کشور با تصریح به اینکه سئوال و انتقاد با تخریب فرق دارد؛ اظهار داشت: به طور مثال  امروزبعد از زلزله  در  کوهبنان کسی را نداریم نیازمند کانکس باشد و به او نداده باشیم؛ با توزیع ۱۷۰کانکس پایان اسکان موقت در کوهبنان را اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه قلعه گنج که روزگاری کسی جرأت نمی کرد از آنجا عبور کند اما امروز آن را ببینید؛ تأکید کرد: شفافیت ها را درست مطرح کنید سعی کنید جوری قلم بزنید که دشمن از نقطه ضعف های ما به ضرر نظام استفاده نکند.

 

کارخانه بذر گندم  رودبار ، بذر تمام ۷ شهرستان جنوبی  را تأمین می کند

عطا ناوکی، فرماندار سابق رودبار جنوب که در این نشست درباره اقدامات انجام شده در زمینه اقتصادمقاومتی در شهرستان رودبار گفت: مثلث توسعه اقتصادی که استاندار طرح آن را مطرح کرد، پیش زمینه ای برای شعار سال مبنی بر اقتصادمقاومتی شد و یک میدان رقابتی برای فرمانداران  ایجاد کرد.

وی افزود:  قرارگاه خاتم با ظرفیت بسیار بالا در رودبار جنوب به عنوان معین اقتصادی وارد عرصه کار شدند.

ناوکی عنوان کرد: در فاز نخست ۶۰۰ هکتار زمین با تعداد۱۰ حلقه چاه و با هدف آموزش کشاورزان در اختیار قرارگاه خاتم قرار گرفت و با توجه به اینکه زمین رودبار، حاصلخیز در کشاورزی اما آب آن شور است؛ قرارگاه با هنر خوب و متخصصین داخلی خود نقاط شور را کور کردند و اولین بار طرح آبیاری زیرسطحی در رودبار با دو هدف بالا بردن راندمان کار و صرفه جویی در آب ایجاد کردند.

فرماندار قلعه گنج با بیان اینکه ایجاد کشتارگاه صنعتی، روغن کشی کنجد ، حنا سایی  وصنایع تبدیلی یونجه از اقدامات بعدی است؛ افزود: رویکرد بعدی، صندوق های خرد روستایی بود که با مشارکت مردم بیش از ۵۰ صندوق خرد در شهرستان راه اندازی وامروز  بیش از ۲۹۰ نفر توانسته اند از تسهیلات آن برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

 

وی گفت: همچنین قراردادی با ستادبازسازی عتبات عالیات برای فرش دستباف  بسته شده که از ۱۷۶نفر ۷۰ نفر قبول شدند و از این هفته مشغول به کار خواهند شد و ستاد، فرش اینها را خریداری و در بازار به فروش می رساند.

 

ناوکی گفت: اصلاح نژاد دام سبک(رمونف) برای اولین بار در جنوب استان، اجرای بیش از ۱۲ هزارو ۸۰۰هکتار  آبیاری تحت فشار و مبلغ ۸۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزانکه در بعضی جا ها از ۳ تن به ۹ تا ۱۱تن رسید.

وی نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی خورشیدی را از دیگر اقدامات قابل ذکر دانست و بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی جازموریان که ۱۴ سال پیش مجوز دولت و مجلس گرفت اما این سالها خاک خورد؛ به منظور توازن جنوب و شمال استان بود.

 

ناوکی  تصریح کرد: با پیگیری و سماجتی که در سه سال گذشته شد، یک ماه و نیم گذشته در شورای عالی مناطق آزاد مصوب شد که این موضوع به شرکت بخش خصوصی واگذار شود و هفته گذشته قول مساعد و تعهد کتبی دادند که با ایجاد آن در نقطه تلاقی سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، ۷ شهرستان جنوبی را دربر می گیرد.

 

فرماندار سابق رودبار با اشاره به اینکه همچنین در طول دو سال اخیر، ۲۷ میلیارد تومان اعتبار از بخش خصوصی برای مسجد و مدرسه و خانه پزشک و خانه عالم و زایشگاه رودبار صرف شد؛ از ساماندهی بازار پارسی رودبار که ۷۰۰ شغل را به طور مستقیم ایجاد می کند خبر داد و بیان داشت: با مشارکت شهرداری این کار با اعتباری بالغ بر  ۲۲ میلیار تومان مقدمه کار با بخش خصوصی آغاز شده و تقریباً۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم درظرف مدت ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی همچنین اضافه کرد: وجود  کارخانه بذر گندم در رودبار که یک زمانی از خوزستان و سیستان بلوجستان وارد می شد در حال حاضر به جرأت می توان گفت کارخانه رودبار بذر تمام ۷ شهرستان جنوبی  را تأمین می کند در  سال گذشته رودبار با ۶۷هزار تن گندم رتبه نخست تولید گندم را در شهرستان های جنوبی داشت.

 

ناوکی در پایان پروژه گازرسانی و ساخت ۴۷خانه های بهداشت را هم مورد توجه قرار داد و افزود: ۱۲ روستا در رودبار گازکشی شده و این روند ادامه دارد.

معاون بسیج رسانه کشور در پایان از برگزاری همایش رسانه های  کل کشور در  سال آینده با حضور استاندار کرمان خبرداد .

توراصحاب رسانه به همت بسیج رسانه کشور به میزبانی استاندار کرمان از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان‌های منوجان با معین (شرکت سنگ آهن گهرزمین) قلعه گنج (بنیاد مستضعفان) رودبار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بازدید کردند.

هر چند استان کرمان از پر ظرفیت‌ترین استان‌های کشور از نظر منابع خدادادی به شمار می‌رود و در شهرستان رابر با ساخت هتل پلاس و احداث کارخانه فرآوری روغن بادام و گردو، فرآوریی گیاهان دارویی و صنایع تبدلی عسلگام های زیادی را می توان برای توسعه وعمران و آبادانی این شهرستان نیز برداشت.

در ادامه گزارش تصویری این تور رسانه ای را  از لنز دوربین خبرنگار ما مشاهده نمایید:

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب