پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:51:35 - یکشنبه 27 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری طرح آرامش بهاری امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه همزمان با سراسر کشور
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بافت گفت: اداره اوقاف شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه نیز با تمهیداتی که انجام داده‌اند، آماده استقبال از هموطنان عزیز در بقاع شاخص این شهرستان‌ها هستند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریّه، مهدی شریف اظهار داشت: طرح ملی آرامش بهاری هر ساله با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی وتقویت روحیه نشاط و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران نوروزی در کلیه امامزادگان سراسر کشور به طور همزمان از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بافت اضافه کرد: اداره اوقاف شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه نیز با تمهیداتی که انجام داده‌اند، آماده استقبال از هموطنان عزیز در بقاع شاخص این شهرستان‌ها هستند، شهرستان بافت نیز همزمان با سراسر کشور، طرح آرامش بهاری را در بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد۲۲ بقعه و امامزاده در این سه شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مهمترین و شاخص‌ترین آن‌‌ها به لحاظ ظرفیت اقامتی و رفاهی، امامزاده سلطان فاطمه فقیهه‌الدین واقع در بزنجان که در فاصله ۷ کیلومتری بافت و در شهر بزنجان قرار گرفته و با سه واسطه به امام هفتم منتسب می‌شود و امامزاده سید مرتضی رابر که در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهرستان رابر و روستای سید مرتضی قرار گرفته و با ده واسطه به امام ششم منتسب می‌شود، هستند.
وی افزود: امامزاده سید احمد طرنگ که در ۸۰ کیلومتری شهرستان بافت  به طرف ارزوئیه قرار گرفته و دارای مناظر و طبیعتی بسیار زیباست، که با پنج واسطه به امام هفتم منتسب می‌شوند و همچنین امامزاده سید محمد ارزوئیه که معروف است به سلطان ابوالغیث محمدپیرغیب، و در روستای قلعه نو از توابع ارزوییه قرار گرفته که با سه واسطه به امام هفتم منتسب می‌شود و بقعه متبرکه شیخ محمد پرنده  که روستای دهسرد از توابع ارزوییه قرار گرفته و دارای آب و هوا و طبیعتی فوق العاده زیباست.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بافت تصریح کرد: اداره اوقاف علاوه بر اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی  و ورزشی  در این اماکن، با هماهنگی‌هایی که با هئیت امنا، مدیران داخلی و خدام این امامزادگان صورت داده  به صورت تمام وقت آماده خدمت‌رسانی به زائران و مهمانان عزیز از سرتاسر استان و ایران اسلامی است.

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب