پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:40:53 - جمعه 24 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ما نشاط  نمی خواهیم/افزایش نرخ دلار،سناریو مضحکی بود که تحویل خودتان دادید
خطیب جمعه رابر گفت:این افزایش نرخ دلار و سکه، سناریو مضحکی بود که شما تحویل خودتان دادید. چه سال پرنشاطی در ابتدای امر؟ ما نشاط نمی خواهیم.

به گزارش “صبح رابر“، حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک مبعث درباره هدف از بعثت رسول گرامى اسلام از منظر آیات و روایات اسلامى اظهارداشت: هدایت انسان با دعوت به توحید و خدا پرستى و انذار و پرهیز از طاغوت و گمراهى‏ یکی از اهداف بعثت پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: مهم‏ترین و جامع‏ ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) و نیز تمامى انبیا الهى از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهى همه انسان‏ها در تمامى ادوار تاریخ است.

امام جمعه رابرگفت: خداوند در قرآن، این هدف اصلى و مشترک از بعثت میان انبیاء الهى را این‏گونه بیان مى‏ فرماید: «کل آمن بالله و ملائکته و کتبه و رسله لانفرق بین احد من رسله» همه بر محور ایمان به خدا و ملائکه و کتب آسمانى مبعوث شدند و هدفى جز هدایت جامعه بر اساس خاستگاه اجتماعى و مقتضیات زمان ندارند و در این مسیر فرقى میان آنان نیست، تا با این دعوت، بشر را از ضلالت و گمراهى و پیروى از طاغوت و شیطان با توحید و یکتاپرستى و ایمان و پیروى از فرامین الهى برهانند و به سعادت دنیوى و اخروى برسانند و به صراط مستقیم که همان دین الهى است هدایت شوند:«وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِى کلِّ أُمَّه رَسُولًا أَنْ اُعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَیهِ الضَّلَالَه…؛ ما در هر امتى پیامبرى برانگیختیم تا به آنان بگویند خدا را بپرستید و از پرستش غیر خدا (طاغوت) خوددارى کنید گروهى هدایت یافتند و گروه دیگر (از طریق عناد و لجاج) شایسته ‏ى گمراهى و ضلالت شدند…»

وی یکی دیگر از اهداف بعثت پیامبررا، تعلیم و تربیت و آموزش جامعه و اکمال عقول انسان‏هاخواند و گفت:از مهم‏ترین اهداف رسالت و بعثت انبیاء الهى، تعلیم و تربیت و آموزش جامعه در راستاى هدایت به دین الهى بوده است چنان‏که قرآن مى‏فرماید: «یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفى ضلال مبین.» به‏ همین ‏دلیل تعلیم و تربیت و آموزش افراد جامعه در دین مبین اسلام اهمیت بسیار والایى دارد به اندازه‏ اى که هدف از بعثت پیامبر گسترش علم و معرفت در کنار پرورش روحى و فکرى بشر عنوان شده است.

خطیب جمعه رابر خطاب به مسئولین فرهنگی و آموزشی افزود: پیامبر ما در برابر رسالتش مزدی نگرفت، کوتاهی در تعلیم و تربیت و آموزش اسلامی و اکمال عقول انسانی خیانت به پیامبر، قرآن و خداست.هدف پیامبر در طول ۲۳ سال بعثت و نزدیک ۶۳ سال از عمرشان اینکه عقول انسان ها کامل به دین مبین اسلام، احکام و تربیت اسلامی شود نه تربیت  غربی در جامعه فراگیر شود.

وی افزود: کسانی را که ایمان می آورند نزد خداوند مقام بالایی پیدا می کند و کسانی کسب علم کردند درجات بالاتری را  در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی یکی دیگر از اهداف نبی مکرم اسلام را،برپایى عدل و قسط و حل اختلافات و منازعات امت‏ خواند و افزود:  در برخى از آیات و احادیث انگیزه بعثت پیامبران و فرو فرستادن کتاب‏هاى آسمانى، تحقق قسط و عدل در میان مردم بیان شده است؛ چنان‏که خداوند در این باره در آیه ۲۵ سوره حدید مى‏فرماید: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَینَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمْ الْکتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ…» (و در آیه ۲۱۳ سوره بقره می فرماید:  «کانَ النَّاسُ أُمَّهً واحِدَهً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِیِّینَ مُبَشِّرِینَ وَ مُنْذِرِینَ وَ أَنْزَلَ مَعَهُمُ الْکتابَ بِالْحَقِّ لِیَحْکمَ بَیْنَ النَّاسِ فِیَما اخْتَلَفُوا فِیهِ.» منظور از «بینات» و دلایل روشن، ادراکات عقلى و خردورزى هاى صحیح علمى و نیز معجزات و کرامات عملى است. هم‏چنین مراد از «کتاب»، برخى از معارف و احکام و عقاید و اخلاق و سایر علوم است «میزان» و معیار صحیح نیز همراه معصوم است و هیچ میزانى، دقیق تر از سیره و روش و راه کارهاى معصومانه پیامبر(ص) و پیشوایان دین(ع) نیست.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف بعثت پیامبر (ص)، تکمیل اخلاق بشر و اسوه و الگوى اخلاقى جامعه ‏بود.اخلاق و ارزش‏هاى اخلاقى در هر جامعه ‏اى و رعایت آن از سوى افراد جامعه، از مهم‏ترین عوامل تعالى و رشد آن جامعه محسوب م ى‏شود چراکه تنها در این بستر است که جامعه مى‏تواند اهداف خود را اجرا نماید و به سعادت همگانى دست یابد و در واقع با عمل به اصول اخلاقى، بشر، هدایت درونى مى‏یابد این خاصیت دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام صادقی گفت: این همان تأثیر شگرف اخلاق  حسنه پیغمبر(ص) بود که اعراب بادیه‏نشین عصر جاهلیت را به دور خود جمع مى‏کرد و به آن‏ها دین عرضه مى نمود و به بیدارى و هوشیارى آن‏ها مى ‏پرداخته و آن‏ها را از چاه ضلالت بیرون مى‏کشید و به راه هدایت الهى رهنمون مى‏شد. پیامبر(ص)اهداف دیگری دارد که به همین  بسنده می کنم .

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود درباره کاهش بی سابقه  بارندگی در ۵۰سال گذشته گفت: میزان بارندگی در سال اخیر ۹۰میلیمتر بود  که در سال قبل ۵۲۴٫۵میلیمتر بارندگی بود این موضوع بیانگر کاهش ۸۲درصدی بارندگی است .

وی خواستار صرفه جویی در مصرف آب شد و گفت:  صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرید؛ صرفه جویی در مصرف آب هنگام حمام کردن، مسواک زدن ،وضو گرفتن و مسائل دیگرضروری است و نشان داد که با نصف لیوان آب هم می شود وضو گرفت.

حجت الاسلام صادقی اسراف کردن را حرام و ناپسند خواند و افزود: وظیفه همه آحاد ملت صرفه جویی در مصرف آب است ۸۲ درصد کاهش میزان بارندگی نسبت به سال گذشته خیلی آمار خطر ناکی است اگر در مصرف آب دقت نکنید با جیره بندی آب رو به رو می شوید.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: متاسفانه عدم ثبات قیمت در بحث دلار و سکه، مشکلاتی را در جامعه به وجود آورد. آقایان  قبل از سال قول داده بودند؛ سال ۹۷را سال پر نشاطی داشته باشیم، آیا آقایان نمی توانستند بعد از تعطیلی عید نوروزجلسه ای بگیرند قبل از این مشکلات و این معضل حباب بازار را حل کنند این تدبیر و این نشاط است!؟

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: نشاطی که  فقط برای ۴درصدی ها بود، نشاطی که دلار ۳۵۵۰تومان را به قیمت ۴۲۰۰تومان رساند، آیا مسئولین ما در بالا عواملی ندارند که مراقبت کنند واین احتمال حباب بازار را از بین ببرند، مردم ، سرمایه گذار و مغازه دار ضرر کرد.

وی در ادامه گفت: ای کاش درسانه ملی نشان نمی‌دادند در دو شب گذشته بالای  ۲۰۰ ماشین لوکس خارجی  و بالغ بر  ۱۲۰ میلیارد تومان، وارد بندر عباس شد!، آیا این نشاط است؟، ما نشاط  نمی خواهیم .

خطیب جمعه رابر افزود: خواسته ما از دولت این است بودجه را با ۳۵۵۰تومان دلارتحویل مجلس دادید و دولت هم بودجه شما را تصویب کرد و اکنون دلار را شما با ۴۲۰۰ تومان رد و بدل می کنید، ۶۵۰ تومان سود هر دلار در جیب دولت! یک زره هم به مردم بدهید.مردم آگاهند همان هایی هم که به شما رأی دادند به یقین می گویند ما اشتباه کردیم.

وی گفت: مردم از شما مسئولین رده بالا جلوتر و پشت سر مقام معظم رهبری اند و شما کیلومتر ها آنطرف تر هستید. این افزایش نرخ دلارو سکه، سناریو مضحکی بود که شما تحویل خودتان دادید.دیدید چه سال پرنشاطی در ابتدای امر؟ چقدر نشاط وارد کردند؟ ان شاءلله که خداوند جوابگوی شما باشند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم درخواست همکاری مسئولین شهر با مردم را بیان کرد و با تقدیر از فرماندار شهرستان افزود: شما مسئولین وضعیت اقتصادی مردم را بهتر می دانیدادارات و ارگان ها، نیروی انتظامی؛ نمی گوییم خلاف قانون عمل کنید، با خوش رفتاری تذکر و مهلت دهید در بحث جهاد کشاورزی  هم مردم را کمک کنید سکوت مردم  به خاطر نظام و بصیرتشان است همین مردم  ۹ دی را به پا کردند و حضور گسترده شان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، این مردم را ارج بنهید ومسئولین خودمان برای مردم ارزش قائل شوند.

خطیب جمعه رابر در پایان از راه اندازی جمعه بازار در هفته آینده در حیاط پشت حسینیه جامع خبر داد و گفت: درسال حمایت از کالای ایرانی،کسانی که محصول دارند ، کالای رابری چه در روستاها و شهرمی توانند در همین مکانی که جمعه بازاردایر شود با کمک مسئولین، مردم و مغازه داران اجناس شان را به فروش برسانند و شما هم استقبال کنید سعی کنید؛ جمعه  بازاررا رونق دهید.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب