پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:34:19 - یکشنبه 17 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش توسعه و آبادانی رابر
فرماندار رابر گفت: چراغ توسعه و آبادانی رابر در نظام برنامه‌ریزی کشور روشن شده است. به گزارش ” صبح رابر” ، شهرستان جدیدالتاسیس رابر در سال ۱۳۸۸ از شهرستان بافت منفک شد و در این مدت کوتاه دولت نهم و دهم خدمات فراوانی را در این شهرستان انجام داده است. در این راستا گفت‌وگوی مفصلی […]

فرماندار رابر گفت: چراغ توسعه و آبادانی رابر در نظام برنامه‌ریزی کشور روشن شده است.

به گزارش ” صبح رابر” ، شهرستان جدیدالتاسیس رابر در سال ۱۳۸۸ از شهرستان بافت منفک شد و در این مدت کوتاه دولت نهم و دهم خدمات فراوانی را در این شهرستان انجام داده است.

در این راستا گفت‌وگوی مفصلی را با علیرضا مرادی نخستین و فرماندار فعلی رابر انجام دادیم که در منظر افکار عمومی قرار می‌دهیم.

مرادی با اشاره به شهرستان شدن این منطقه در سال ۱۳۸۸ اظهار داشت: در واقع چراغ توسعه و آبادانی این منطقه در نظام برنامه‌ریزی کشور روشن شد و شهرستان شدن یک رمز برای سرعت پیدا کردن کارهای عمرانی است.

وی تصریح کرد: هر چند مانند سایر مناطق کشور اقداماتی‌ قبل از انقلاب تاکنون صورت گرفته است و در این مدت شهرستان شدن با توجه به اینکه نخستین فرماندار این منطقه هستم، ابتدا سراغ توسعه زیرساخت‌ها رفتیم.

ساماندهی گلزار شهدای‌ گُنجان برای ورود کاروان‌های راهیان نور

فرماندار رابر ابراز داشت: رابر شهرت خود را مدیون ایثارگری و شهدای این خطه است و در گُنجان که نخستین روستای نمونه شهید داده شده استان کرمان است به دنبال طرح ساماندهی گلزار شهدای این روستا هستیم که متفاوت از سایر طرح‌های اجرا شده گلزارهای کشور است.

مرادی طرح ساماندهی گلزار شهدای روستای گنجان شهرستان رابر را زمینه‌ای برای جذب و علاقمندی افراد به فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: امروز جوانان در قالب راهیان نور از سراسر کشور برای رسیدن به مناطق عملیاتی جنوب که مملو از عطر شهادت و یادمان شهدا است، کیلومترها را طی می‌کنند.

وی به سفر خبرنگاران دفاع مقدس کشور در سال ۸۹ به این روستا اشاره کرد و ابراز داشت: در بازدید از این گلزار پیشنهاد دادند که اگر طرح‌ها به صورت شاخص در این گلزار احداث شود، هدف کاروان‌های راهیان نور تحقق پیدا می‌کند، زیرا در فصل گرم تابستان به دلیل اقلیم نامناسب مناطق عملیاتی جنوب کاروان‌های راهیان نور تعطیل می‌شوند.

مرادی افزود: پیگیری‌های انجام شده موجب احداث «مجتمع زیارتی سیاحتی شهدای گنجان» با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان شده که الگوگیری این طرح از یادمان شهدای شلمچه و ظرفیتی جدید برای جذب مخاطب است.

احداث جاده رابر – کرمان از مسیر بهرامجرد

فرماندار رابر گفت: احداث جاده رابر – کرمان از مسیر بهرامجرد به منظور کوتاهی مسافت از جمله تدابیری است که برای مسافران سیاحتی به رابر اندیشیده و پیگیری شده است که در گرمای تابستان پذیرای میهمانان بسیاری هستیم تا از اقلیم خوش آب و هوای این منطقه استفاده کنند.

وی افزود: در پیگیری‌های احداث این مسیر، ساخته شدن جاده دو بانده بافت – رابر در ۲۰ کیلومتری رابر و در نتیجه عدم ضرورت جاده بافت – رابر عنوان شد که بر ‌اساس اولویت‌های راهسازی جاده‌ای در کشور بودجه اضافه را متقبل نمی‌شدند.

مرادی اذعان داشت: با دریافت بخشنامه پدافند غیرعامل مبنی بر اینکه باید برای حوادث غیرمترقبه جایگزین جاده‌ای داشته باشیم و این مسیر را به عنوان پدافند غیرعامل دو بانده بافت – رابر مطرح کردیم که به تصویب رسید و کلنگ‌زنی آن در اسفندماه سال گذشته توسط استاندار کرمان انجام شد.

تصویب احداث بیمارستان رابر در‌ سفر دولت‌ دهم

فرماندار رابر در تشریح طرح‌هایی برای عدم مهاجرت اهالی رابر عنوان کرد: اکثر اهالی رابر پس از سکونت به دلیل عدم امکانات به کرمان و شهرستان‌های اطراف مهاجرت کردند که بسیاری از رفت و آمدها به کرمان ناشی از نبود امکانات بهداشتی و درمان این منطقه است که در حد درمانگاه و اورژانس هستند و جوابگوی شرایط خاص درمانی نیست.

وی افزود: برای احداث بیمارستان نیز با مشکل مواجه شدیم و گفتند در ۲۵ کیلومتری رابر بیمارستان وجود دارد و نیازی به احداث نیست، اما با توجه به نگاه مثبتی که وجود داشت ‌در خرداد ماه ۸۹ احداث بیمارستان رابر در جلسه مرکز استان کرمان به تصویب رسید.

مرادی با اشاره به اینکه بیمارستان رابر در سال ۹۰ با اعتبار ۵۴ میلیارد ریال بودجه‌بندی شد و از سال ۹۱ با قرارداد ۲۴ ماهه تحویل کارفرما و پیمانکار داده شد، گفت: ظرفیت این بیمارستان بر اساس جمعیت و نیاز شهرستان رابر با طرحی که کارشناسان نظارت بهداشت داشتند، ۳۲ تختخوابی با بخش‌های مجهز پیش‌بینی شده و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استقرار پزشکان متخصص در رابر

وی از جمله فواید این بیمارستان را استقرار پزشک متخصص در رابر عنوان کرد که بنا به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دلیل عدم وجود بیمارستان، پزشکان متخصص تاکنون قادر به مطب زدن و استقرار در رابر نبودند.

مرادی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه به برکت انقلاب تعداد بیشماری فارغ‌التحصیل تخصص علم پزشکی در کشور داریم و حتی در بسیاری از رشته‌ها نیروی مازاد نیز وجود دارد، اما با نداشتن بیمارستان موفق به حضور آنها در رابر نشدیم.

وی ابراز داشت: تعداد زیادی از فرزندان نخبه و مستعد رابر در سایر شهرستان‌های کشور متخصصان توانمندی هستند که حتی در خارج از کشور نیز فعالیت دارند‌ در ایام نوروز و عاشورا که با آنها ملاقات داریم بسیار مشتاق به خدمت‌رسانی همشهریان و اقوام خود هستند که عدم امکانات مانع از حضور آنها شده بود.

احداث مجتمع بزرگ فرهنگی هنری بعثت

فرماندار رابر در تشریح سایر طرح‌های توسعه و شکوفایی ظرفیت‌های طبیعی و انسانی تصریح کرد: رابر استعدادهای نابی در حوزه‌های فرهنگ‌، ادبیات و هنر دارد و شاعران خوش ذوق بلند آوازه از این خطه برخاستند که دوران تحصیل را در رابر گذراندند.

وی افزود: به منظور شکوفایی استعدادهای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به احداث مجتمع بزرگ فرهنگی هنری اقدام کردیم و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته و علاوه بر پوشش‌دهی تمام بخش‌های حوزه فرهنگ، هنر، شعر و ادبیات دارای سالن آمفی‌تئاتر برای زمینه‌سازی همایش‌های ملی است.

مرادی به جشنواره‌های استانی شعر در رابر اشاره کرد و بیان داشت: شرکت کنندگان بسیاری در این جشنواره‌ها حضور یافتند که از امکانات رابر در این زمینه استقبال خوبی شد و این مجتمع در کنار منطقه چشمه عروس بنا شده است.

اجرای سایت گردشگری منطقه چشمه عروس

فرماندار رابر اذعان داشت: از جمله اقدامات جذب گردشگر به رابر اجرای پروژه سایت گردشگری در منطقه زیبای چشمه عروس است که کارهای اجرایی آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رابر در مسیر ترانزیت شرق و غرب کشور است و در سفر به استان فارس مسیر رابر علاوه بر خوش آب و هوایی و اقلیم کوهستانی مسافت کوتاهی را در بر می‌گیرد و رانندگانی که شناخت کافی در این مسیر داشته باشند، برای تردد از مرکز استان کرمان مانند بم و جیرفت به سمت سیرجان و شیراز گذر از جاده رابر را ترجیح می‌دهند.

ایجاد کمربندی در شهر رابر برای جلوگیری از ترافیک

وی خاطر نشان کرد: تردد کامیون‌های حامل صیفی‌جات از جنوب استان کرمان به غرب و سایر سفرها شاهد ترافیک سنگین در خیابان‌های شهر رابر بودیم که به دلیل قدیمی و کم عرض بودن موجب تصادفات و مزاحمت‌هایی می‌شد که ایجاد کمربندی را برای رابر در نظر گرفتیم.

مرادی افزود: این پیشنهاد برای مسئولان راه در ابتدا برای یک شهرستان تازه تاسیس پروژه سنگینی بود، زیرا برخی از شهرستان‌های بزرگ فاقد کمربندی هستند، اما به لطف خداوند در شهریور‌ماه ۸۹ اجرای کمربندی رابر به طول ۱۰ کیلومتر را آغاز کردیم و تاکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی پس از اتمام آسفالت‌کشی به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث نخستین مجتمع اداری در رابر

مرادی از احداث نخستین مجتمع اداری شهرستان‌های استان کرمان در رابر خبر داد و بیان داشت: به منظور تسهیل خدمت‌رسانی به مردم که بر ‌اساس برنامه‌ریزی‌های جدید کشور ادارات هر استان موظف به تشکیل یک مجتمع اداری هستند تا مردم کارهای خود را با یک مدیریت واحد انجام دهند.

وی افزود: ۵۰ درصد پیشرفت این مجتمع باقیمانده است که با تامین اعتبارات لازم در بازه زمانی معین به بهره‌برداری می‌رسد.

عدم همکاری بخش‌های خصوصی برای ساخت پمپ بنزین

فرماندار رابر اذعان داشت: با توجه به اینکه تنها یک پمپ بنزین در رابر وجود دارد، برای افزایش پمپ‌ها مسئولان نفت از سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی در این زمینه صحبت می‌کنند که با پیگیری‌های بیشمار اما متقاضی خصوصی پای این کار نیامد.

مرادی عنوان کرد: تسهیلات و تمهیدات لازم و هر آن چه که نیاز باشد را در اختیار بخش خصوصی برای انجام این پروژه می‌گذاریم و فقط نیاز به سرمایه‌گذاری است که به دلیل تردد مسافران در این شهرستان بسیار اقتصادی و منفعت‌بخش است.

احداث جایگاه CNG

وی افزود: آخرین پروژه‌ای که در شهرستان رابر کار انجام آن به صورت دولتی پذیرفته شده جایگاه CNG است که پیگیری‌های لازم از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۹۶ درصد پیشرفت داشته که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

گفت‌وگو از عباس آقاملایی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب