پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:46:08 - دوشنبه 3 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اسرائیل تحمل هیچ دانشمندی را در جهان عرب ندارد/ مقاومت در کنار ارتش عامل امنیت لبنان است
دبیر کل حزب‌الله لبنان در همایش انتخاباتی منطقه « جبیل» در استان «جبل» لبنان در خصوص مسائل داخلی و منطقه‌ای به سخنرانی پرداخت.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در همایش انتخاباتی با نام «وفاداری به عزت»که در منطقه «جبیل» در استان «جبل» در شرق لبنان برگزار شده است، به سخنرانی پرداخت.

انتخابات لبنان قرار است در تاریخ ۶ می (۱۶ اردیبهشت) برگزار شود و گروههای مقاومت نیز اقدام به برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی در مناطق مختلف این کشور کرده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود انفجار تروریستی در افغانستان که از سوی تروریست‌های داعش در یک مرکز انتخاباتی رخ داد را محکوم و با مردم افغانستان ابراز همدردی کرد.

او افزود: اگر دست تروریست‌های داعش در لبنان نیز باز بود، هیچ گاه کسی نمی‌توانست انتخابات یا میتینگ برگزار کند چرا که این تفکر گمراه با هر گونه مظاهر دموکراسی مخالف است.

حسن نصرالله سپس بمباران یک مراسم عروسی در یمن از سوی ائتلاف سعودی را یادآور شد و به شدت محکوم کرد و گفت که متجاوزین حتی با شادی و عروسی نیز سر جنگ دارند و همچنین در خصوص ترور دانشمند فلسطینی در مالزی نیز گفت که اسرائیل تحمل هیچ دانشمند عربی را ندارد.

رهبر مقاومت لبنان سپس سخنان انتخاباتی خود را آغاز کرد و در ابتدا در خصوص منطقه «جبیل» گفت: هنگامی که از این منطقه سخن می‌گوییم باب همزیستی اسلامی و مسیحی باز‌ می‌شود….ما و جنبش امل به این موضوع ایمان داریم که لبنان جز بر پایه شراکت واقعی همه گروههای مردمی نمی‌تواند روی پای خود بایستد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: لازم است تا تفکر رهبری یک فرقه و طائفه از بین برود و من تأکید می‌کنم که که در شیعه کسی به فکر این نیست که ما باید حتما طائفه مسلط باشیم.

وی سپس با بیان دلایل و شواهد تاریخی مختلف گفت: هر سخنی در خصوص اینکه ما در پی تغییرات جمعیتی در هر منطقه‌ای در لبنان هستیم کذب است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به موضوع ترساندن از سلاح مقاومت پرداخت و گفت که تجربه ثابت کرده است که سلاح مقاومت در کنار مردم و ارتش بوده و در شرایط ملتهب منطقه، اساس امنیت لبنان است.

نصرالله در این خصوص افزود: مقاومت کشور را از گروههای تروریستی حفظ کرد، مقاومت در منطقه الجرود در کنار ارتش جنگید و سلاحی هم که مسیحیان در بقاع به دست گرفتند نیز سلاح مقاومت بود، چرا که برای دفاع از سرزمین و آبرو برداشته شده بود.

وی تأکید کرد: ایجاد هراس از سلاح مقاومت باید پایان یابد، بر همگان تأکید می‌کنم که سلاح مقاومت عامل اصلی در ثبات لبنان است؛ اگر تفکر داعش در سوریه مسلط می‌شد، ما امروز در لبنان چه می‌کردیم، مقاومت عامل تهدید نیست و نباید لبنانی‌ها را ترساند و در مسأله اقتصادی نیز اگر امنیت و ثباتی که مقاومت ایجاد کرده نبود، اقتصاد و خدمات و گردشگری نیز به ناکجا آباد می‌رفت و همه این‌ها به برکت معادله ارتش، مردم و مقاومت به وجود آمده است.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان پس از معرفی کاندیدای مشترک حزب‌الله و جنبش امل در منطقه «جبیل و کسروان» گفت که هیچ چیز غیر شفافی نداریم و لیست «التضامن» همان لیست «العهد» وابسته به میشل عون رئیس‌جمهور لبنان است و در ادامه به نقل از «میشل عون» گفت که بزرگترین مشکلات بین ما با دو کلمه حرف با سید نصرالله حل و فصل می‌شود.

او در انتها از همه خواست تا به صورت گسترده در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب