پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:21:21 - دوشنبه 10 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خروج آمریکا از برجام به منزله از بین رفتن تمام آن است/اروپا بر اساس منافعش، مواضع خود را با آمریکا هماهنگ می کند
تنی چند از مسئولین استان کرمان در خصوص مواضع ریاست جمهوری آمریکا در نشست با ماکرون رئیس جمهور فرانسه نسبت به برجام و ایران مواردی را در گفتگوهای جداگانه بیان کرده اند که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

به گزارش”صبح رابر“، به نقل از راه آرمان ؛ چهارم اردیبهشت ماه بود که نشست دو رئیس جمهور فرانسه و آمریکا در کاخ سفید برگزار شد؛ نشستی که در خصوص مسائل مختلف و از جمله مسئله برجام و حضور ایران در منطقه سخن به میان آمد.

با توجه به اینکه بر اساس نظر برخی از کارشناسان و رسانه ها احتمال دارد که خروج آمریکا از برجام در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت ماه رقم بخورد؛ با تنی چند از مسئولین استان کرمان در این رابطه به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

 

کمالی پور: خروج آمریکا از برجام به منزله از بین رفتن تمام آن است

یجیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتکو با خبرنگار ما ؛ با بیان اینکه برجام به عنوان یک توافق بین المللی با همه ارکان و امضاء قابلیت اعتبار دارد، اظهار کرد:هر زمان افرادی که ذیل قرار داد را امضاء کرده اند بنا به هر علتی خارج شوند در واقع اساس آن  قراد داد را به هم بهم زده اند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در حوزه مقررات بین الملل سندیت هر قرار دادی بر اساس مفاد و امضاء های ذیل آن می باشد و زمانی که کسی آن را نادیده میگیرد؛آن را فسخ کرده است.

کمالی پور عنوان کرد:اگر آمریکا از برجام خارج شود برخی از تعهداتی که به عهده این دولت بوده است عملی نخواهد شد و در صورت اجرا ناقص اجرا خواهد شد و به طور کلی کارایی خود را از دست خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین کشورهای اروپایی با توجه به نشست ها و رویکردهایی که در این خصوص داشته اند و با توجه به اینکه آنها منافع خود را در گرو رابطه با آمریکا می دانند مطمئنا آنان هم در حوزه تحریم ها بر اساس بهانه های دیگری تحریم های علیه ایران را ادامه خواهند داد و با آمریکا همراهی خواهند کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام به منزله از بین رفتن تمام برجام است، ابراز کرد: مطئمنا دستگاه دیپلماسی کشور متقابل با برخورد آنها اقدام خواهد کرد.

کمالی پور در پایان خاطر نشان کرد: مطمئنا آمریکا با این اقدام ماهیت خود را نشان می دهد و دیگر در دنیا هیچ کشوری به آنها اعتماد نخواهد کرد که بخواهند در مذاکره ای شرکت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی: باید به قدرت نسل جدید سانتریفیوژها در کشور بازگشت

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار ما ؛ با اشاره به نشست اخیر ماکرون و ترامپ پیرامون  مسئله برجام اظهار کرد: در این زمینه می توان گفت شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست ترامپ و مشاور امنیت ملی این کشور موافق خروج آمریکا از برجام هستند و در مقابل آن شاهد هستیم که وزیر امور خارجه و دفاع این کشور مخالف خروج این دولت از برجام می باشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همچنین اکثریت کنگره و کشورهای اروپا و ژاپن، روسیه و چین نیز مخالف خروج در مقابل آن اسرائیل و عربستان موافق خروج  از برجام می باشند.

وی عنوان کرد: احتمال خروج کمتر از ۵۰ درصد و احتمال حفظ برجام بیشتر از ۵۰ درصد پیش بینی میشود.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی خاطر نشان کرد: سیاست عملی که ایران باید اتخاذ کند این است که با سرعت بیشتری به شرایط قبل با توجه به قدرت نسل جدید سانتریفیوژها مد نظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دانشی:اروپا بر اساس منافعش، مواضع خود را با آمریکا هماهنگ می کند/اعتماد به دشمن با روح معارف قرآنی سازگاری ندارد

حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی امام جمعه شهرستان بم در گفتگو با خبرنگار ما ؛ با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهور در آذربایجان شرقی و گفتگو با ماکرون در خصوص برجام اظهار کرد: تصمیم بر این اساس اتخاذ شده بود که مذاکره مجدد در خصوص برجام صورت نگیرد؛اما آنچه که از رئیس جمهور فرانسه در رسانه ها منعکس شد چیزی غیر از این بود.

امام جمعه بم با تأکید بر اینکه سگ زرد برادر شغال است، تصریح کرد: ما نباید فریب دشمن را بخوریم و در دشمنی جهان استکبار و در رأس آنها آمریکا و کشورهای  اروپایی شکی وجود  ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی عنوان کرد: کشورهای اروپایی ابتدا مواضع خود را با آمریکا هماهنگ می کنند نه با ایران چر که منافعشان این را اقتضاء میکند .

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در آذربایجان شرقی گفته بودند که از اروپاییان می خواهیم برای راضی کردن آمریکا به باقی ماندن در برجام از جیب خود هزینه کنند، اذعان کرد:این نکته بسیار خوبی است؛ اما بر خلاف گفته رئیس جمهور در گذشته که اروپاییان منافع ایران را در برجام مد نظر قرار دارند؛ آنها با آمریکا هماهنگ هستند.

امام جمعه بم گفت:وقتی رئیس جمهور فرانسه در آمریکا می گوید که ما تلاش داریم آمریکا از برجام خارج نشود؛ اما ایران باید پاسخگوی حضور خود در منطقه باشد و ما باید مقابل قدرت موشکی ایران بیایستیم ؛ با این اوصاف هیچ چیز فرق نکرده است .

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر دشمنی جهان استکبار تأکید داشتند؛ اظهار کرد: مسئولین ما باید بپذیرند در مذاکرات هسته ای فریب خوردند و هشدارهایی که رهبری دادند نادیده گرفته شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که با مخالفین مذاکرات هسته ای گفتگو کنید؛ اگر آنان حرف های منطقی در این خصوص بیان میکنند که  بر همان اساس عمل کنید و اگر نیست آنها را قانع کنید؛اما در عمل از مسئولین و شخص رییس جمهور و تیم مذاکره کننده غیر از ناسزا گفتن به منتقدین چیز دیگری ندیدیم.

امام جمعه بیان کرد: امروز می بینیم هشدارهای که بیان شده بود تحقق پیدا کرده اند و جلوی اشتباه و ضرر را باید گرفت آنچه که در رأس باید مد نظر قرار داده شود عزت ملت پر افتخارمان است ولی متأسفانه نادیده گرفته شده است و اعتماد به دشمن با روح معارف قرآنی ما سازگاری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با بیان اینکه  ما ضربه خوردیم  چرا که به دشمن اعتماد کردیم و امروز هم طرفین مذاکره ما آمریکا و اروپا هر موضعی را اتخاذ کنند؛ مطمئنا بر اساس منافع خود عمل خواهند کرد.

وی گفت:به گفته برخی از کارشناسان آمریکا و کشورهای اروپایی به گونه عمل خواهند کرد محدودیت ها بر ایران نگه دارند؛ هر چند که هم اکنون هم از برجام خارج شده اند چرا که آمریکا اصلا به برجام وارد نشده بود؛ آنها می خواهند محدودیت ها را برای ما و کشورمان حفظ کنند.

 

 

تهیه و تنظیم:سیروئی نژاد

 

انتهای پیام/م

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب