پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:50:36 - سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رفسنجان اولین شهر هوشمند کشور می شود
رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت : تا ۹ ماه اینده رفسنجان به عنوان اولین شهر هوشمند کشور می شود ،شوراها نباید از ارتباطات و هوشمند سازی شهری غافل شوند.

به گزارش” صبح رابر”؛ به نقل از راه آرمان ؛  حجت الاسلام علی هاشمیان رئیس شورای شهر رفسنجان در همایش شهرداران و روسای شورای اسلامی استان کرمان در رفسنجان اظهار داشت :مشورت امر پذیرفته شده در اسلام است و ما باید این رفتار را مدیریت خود اعمال کنیم .

وی بیان داشت :جایگاه شورا جایگاه مهم و مردمی است ،در دنیای امروز مشکلات شهر نشینی زیاد شده است و در صدر اولویت همه برنامه ریزان قرار گرفته است.

هاشمیان تصریح کرد :برای مدیریت شهر نیاز به تخصص و دانش متنوع می باشد عدم توجه به مبانی ، اصول و مدیریت شهری در جهت توسعه پایدار شهری و عدم تجربیات جهانی و علمی در این حیطه موجب خسارات جبران ناپذیری می شود .

وی افزود :مدیریت شهر چند بعدی می باشد و بدون علم و دانش نمی شود ان را مدیریت کرد ، ما باید هم به بعد فیزیک توجه کنیم و هم بعد متافیزیکی شهر ،کاری که در رفسنجان انجام دادیم در راستای انتظارات و شادابی مردم جشنهای فصلی را اجرا کردیم .

رئیس شورای شهر عنوان داشت :شورای شهر و مدیریت شهری و وجود ساختار در همه جهان مدرن ،یک رابطه نزدیکی با دمکراسی دارد .

وی افزود :شوراها در سراسر کشور قریب ۷۰ هزار میلیارد تومان را در حوزه شوراها مدیریت می کنند،تمرکز زدایی در امور شهری باید  به نفع مردم باشد.

حجت الاسلام هاشمیان تاکید داشت :ما باید از مداخله شهروندان غفلت نکنیم ،تقویت سازمانهای مردم نهادرا  در برنامه های خود قرار بدهیم ، تالار گفتمان با موضوعات مختلف برای اظهار نظرهای مردم راه اندازی می شود و این امر به توسعه شهر ها کمک می کند .

وی یاداور شد :شهرهای  پیشرو موضوع اموزش در بستر شهری را مد نظر دارند ما باید اموزش در بستر شهری را به مردم ارائه دهیم  تا  مردم ما در مدت کمی اگاه و مشارکت جو شوند .

رئیس شورای اسلامی شهر هوشنمد سازی شهرها را  مهم دانست و گفت : تا ۹ ماه اینده رفسنجان به عنوان اولین شهر هوشمند کشور می شود ،شوراها نباید از ارتباطات و هوشمند سازی شهری غافل شوند.

وی به بحث شادابی در میحط زیست شهری اشاره داشت و اذعان داشت :به هویت انسانی شهرها توجه کنیم ،اقتصاد شهرها مهم است وباید یک منابع پایدار در این حوزه ایجاد کنیم فرصتهای سرمایه گذاری به صورت برابر ایجادشود  .

 

 

تهیه و تنظیم:مرادی

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب