پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:39:00 - سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زنگ خطر بحران کم آبی در دیار کریمان به صدا در آمد/کمبود شدید آب در ۸۴۹ روستای استان کرمان
مدیرعامل آبفار استان کرمان با تأکید بر اینکه اگر امسال فکری برای آب آشامیدنی نشود، فاجعه در استان رخ خواهد داد، گفت:۸۴۹ روستای استان کرمان با کمبود شدید آب مواجه هستند

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان ؛ علی رشیدی نژاد مدیرعامل آبفار استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان با تأکید بر اینکه اگر امسال فکری برای آب آشامیدنی نشود، فاجعه در استان رخ خواهد داد، اظهار کرد:در استان کرمان یک میلیون و ۲۵ هزار نفر جمعیت روستایی در ۲۵۳۰ روستا تحت پوشش آبفار هستند‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه حجم مخزن مورد نیاز مطابق استاندارد باید ۲۵۹ هزار مترمکعب باشد، عنوان کرد:هم اکنون حجم این مخزن  ۱۸۴ هزار و ۷۵۶ مترمکعب است  و این میزان نشان می دهد که بیش از ۷۴ هزار مترمکعب کمبود داریم.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه خشک ترین سال آبی را در طول ۵۰ سال اخیر را داشته ایم، تصریح کرد: بر همین اساس کمیته سازگاری با کم آبی را در شرکت آب و فاضلاب روستایی تشکیل داده ایم

وی با تأکید بر اینکه  تابستان بسیار سختی را پیش رو خواهیم داشت، ابراز کرد: از تعداد ۶۲۵ حلقه چاه، ۲۰۱ عدد آنها با کمبود شدید آب مواجه هستند که تا خرداد ماه بیشتر دوام نیم آورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی چشمه ها، قنوات و آبهای سطحی روستاهای استان پیش بینی می شود که  در تابستان به کلی خشک شوند، گفت:۸۴۹ روستای استان کرمان با کمبود شدید آب مواجه هستند و ۷۷۳ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارند.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت وخیمی در اعتبارات داریم که خیلی از مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی سال قبل است، خاطر نشان کرد:برنامه های پیشنهادی برای مقابله با بحران آب در سطح روستاهای استان این است که حداقل باید ۵۳ قنات لایروبی، ۵۶ حلقه چاه کف شکنی و ۴۰ تانکر آبرسانی اجاره شده و یا دستگاه های دیگر در اختیار ما بگذارند.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب