پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:42:48 - سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایرانیان همانند مردم لبنان با عزم و اراده ملی در برابر استکبار ایستادگی کنند/خصومت ترامپ باید موجب انسجام و یکپارچگی بین مسئولین شود‎
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت:خصومت های رئیس جمهور آمریکا باید انسجام و یکپارچگی ما را بیشتر و مسئولین را هم به کار،تلاش و خدمت بیشتر به مردم واردار کند.

به گزارش “صبح رابر”؛ سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه روسای جمهور آمریکا بدون استثناء همگی مواضع ضد ایرانی داشته اند، اظهار کرد: در بین آنها ترامپ بیش از دیگران تلاش برای ضربه زدن به مردم ما دارد و می خواهد به نوعی بیان کند که ایرانیان نمی توانند از موقعیت های در عرصه جهانی بهره مند شوند.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: از جمله آن می توان به مسئله برجام اشاره کرد؛ که آمریکا کشورهای اروپایی و هم پیمان خود را تحت فشار قرار داد تا  تبادلات تجاری با ایران نداشته باشند و به تعهدات خود عمل نکنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم با بیان اینکه ترامپ دائما با طرح خروج از برجام به دنبال امتیاز گیری بود تا جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کوتاه بیاید، عنوان کرد: تا به این صورت ما نیز درمسائل موشکی و منطقه امتیازات جدیدی را به  این دولت بدهیم.

حسینی با اشاه به اینکه آمریکا با تحریک کشورهای عربی سعی بر ایجاد دو قطبی در منطقه و تشدید منازعات را دارد، گفت: ایالات متحده آمریکا با حمایت از کشورهای مرتجعی مانند آل سعود و بستن قرار دادهای تسلیحاتی می خواهد منافع سرشاری را عاید کشور خود کند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به مطلب فوق افزود: رئیس جمهور آمریکا با تعبیری گاوه شیرده که برای آل سعود به کار برده است؛ کاملا نگاهش را به این دولت و دیگر کشورهای منطقه مانند امارات نشان می دهد.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور آمریکا از طرف دیگر برای تحریک رژیم صهیونیستی و میدان داری نتانیاهو علیه ایران هر از چند گاهی با نمایش خیمه شب بازی راه می اندازد و ایران را به عنوان خطر برای منطقه و جهان معرفی کند.

حسینی ادامه داد: همانگونه که اخیرا شاهد این مسئله بودیم  و همچنین رسانه های دنیا نیز بسیار به این موضوع دامن زدند؛اینکه خطر ایران هسته ای را در دنیا جا بیاندازند و آن را  تصویب کند و پس از آن نیز با تهدیداتی که نتانیاهو انجام می دهد علیه ایران وارد جنگ شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم با بیان اینکه همگان استیصال صهیونیست ها در سرکوب مردم غزه، جنگ با حزب الله را در گذشته شاهد بوده اند، ابراز کرد: می دانند که این تهدیدات تو خالی و این موضوع یک جنگ روانی است تا مردم ایران به ستوه آیند و تصور کنند جنگی در راه است و امتیازات بیشتری را به غربی ها دهند و در مسائل موشکی و منطقه کوتاه آیند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: همه اینها باید موجب شود تا عزم و اراده مردم ما قوی تر باشد؛ همانگونه که مردم لبنان علی رغم همه تهدیدات و دلارهای نفتی که توسط سعودی ها و اماراتی ها صرف شد تا نتیجه انتخابات را به نفع خودشان تمام کنند ؛ اما دیدیم که جبهه مقاومت در این عرصه پیروز شد و نه تنها در شیعیان لبنان بلکه مسیحیان به جبهه مقاومت نشان دادند.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم مردم ایران همان گونه که الهام بخش مقاومت در منطقه بودند مثل همیشه پیشگام باشند و این مسئله را با سر بلندی پشت سر بگذارند، خاطر نشان کرد: بدانیم که آمریکا و هم پیمانانش هیچ زمان جرأت و جسارت تعدی به کشور ما را ندارند و فقط با رجز خوانی ها می خواهد که ما را وادار به تسلیم و سازش کنند؛ در حالی که خصومت های رئیس جمهور آمریکا باید انسجام و یکپارچگی ما را بیشتر و مسئولین را هم به کار،تلاش و خدمت بیشتر به مردم واردار کند.

 

انتهای پیام/م

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب