پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:47:47 - جمعه 28 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عزت و عظمت ملت ایران را لکه دار نکنید/برجام چیزی جز خفت و ذلت برای مردم نداشت
خطیب جمعه رابر گفت:بعضی خطوط قرمز را رد کردند این برجام به غیر از خفت و ذلت چیزی دیگری برای مردم نداشت آیا شما از ملت ایران دور هستید می دانید مردم، زندگی را با چه مشکلاتی پیش می برند و خواستار عذرخواهی از خانواده شهدا و شهدای هسته ای شد.

به گزارش“صبح رابر”؛  حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر،  در خطبه های اولین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: خداوند توفیق درک ماه مبارک رمضان را به ما عنایت فرمود وعمرمان را به ماه مبارک رمضان رسانید .

وی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی افزود: سفارش همیشگی خطبه های  نماز جمعه به عنوان وظیفه الهی تذکر به رعایت تقواست مفهوم تقوا موضوع پیچیده ای نیست. درست است که عمل به آن کار سختی است به هر حال ریاضتی است، آن ریاضتی که در دین ما مشروع است. آن کاری نیست که احیاناً بعضی از صوفی ها و دراویش انجام می دهند آن ریاضت همین است که انسان حدود واجبات و محرمات الهی را رعایت کند.

خطیب جمعه رابرعنوان کرد: امیرالمومنین(علیه السلام) در یکی از جملات خود در نهج البلاغه می فرماید که من خودم را با تقوا ریاضت می دهم. گاهی سوال می کنند که به چه صورت می شود به مقام متّقین رسید؟ از کجا شروع کنیم؟ من جوابی که می توان بدهیم این است که نپرسید “چه کنیم؟”، بپرسید “چه نکنیم؟” چه نکنیم مهم تر از چه کنیم است.

وی اضافه کرد: ما کثیراً کارهای خوب در زندگیمان انجام می دهیم،همین نماز جماعت. مگر همه ما از اهل بیت و پیغمبرمان نشنیده ایم که اگر تعداد نماز جماعت از ده نفر بیشتر شود دیگر ملائک نمی توانند ثواب آن را به حساب بیاورند. مگر پیغمبر ما نفرمودند نفس های شما در ماه مبارک رمضان تسبیح است و خواب شما عبادت است. در ماه رمضان تلاوت یک خط قرآن به اندازه ختم قرآن در غیر ماه رمضان است . مگر این اشک ها و توسلات  وآمدن به مجالس روضه ابا عبدالله کم ثواب دارد. سوال اینجاست چرارشد چندانی نداریم؟ یعنی با وجود این همه کارهایی که ثواب های این چنینی دارد در نماز خود نمی توانیم حضور قلب داشته باشیم؟ پس چرا رشدی که باید و شاید را نداریم و در جا می زنیم و گاهی اوقات عقب نشینی و سقوط می کنیم؟ دلیل این است که کارهایی که می کنیم و همه این ثواب هایی که گفته اند درست است این ثواب ها برای ما می آید منتهی این ثواب ها در کیسه  و نامه عمل ما نمی ماند. یعنی کاری هایی انجام می دهیم که اینها را می سوزانیم.پس به همین دلیل است که گفته می شود اگر کسی می خواهد به مقام تقوا و متّقین برسد باید به دنبال “چه نکنیم “بگردد، آن اولویت دارد.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد:  اگر خرابکاری در زندگی اش نبود یک عمل کوچکی هم که انجام بدهد در کیسه اش می ماند و باعث رشد او می شود.

وی گفت:  مولوی در مثنوی مثالی دارد، مرحوم ملا احمد نراقی این عالم اخلاقی بزرگ در کتاب معراج السعاده از کتاب مولوی نقل کرده است و گفته: فرض کنید انبار بزرگی دارید که درون آن گندم جمع می کنید.چهل سال، هر روز در آن گندم ذخیره می کنیدو به گمان خود، یک سیلوی گندم بسیار با عظمت دارید. بعد از چهل سال که در آن را باز می کنید می بینید چیزی نیست.

وی افزود: موش دزد همان خرابکاری های ما است که گاهی با شکستن دل مومنی، با زخم زبان زدن، لطمه زدن به آبروی مومنی باعث می شود که خیلی از اعمال بسوزد و از بین برود. جمع آوری اعمال سخت است اما سخت تر از آن نگه داشتن اعمال است.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: ما در دنیای رابطه ها زندگی می کنیم. در خلا زندگی نمی کنیم. در دنیایی زندگی میکنیم که میلیون ها رابطه و ارتباط اطراف ما را گرفته است. ارتباط با پدر و مادر، ارتباط با همسر، ارتباط با فرزندان، ارتباط با فامیل، ارتباط با همسایه، ارتباط با معلم، ارتباط با شاگرد، ارتباط با مسلمان، ارتباط با غیر مسلمان، حتی ارتباط با دشمن، ارتباط با حیوانات، ارتباط با گیاهان، ارتباط با خدا، ارتباط با اهل بیت، ارتباط با قرآن، ارتباط با مسجد.

خطیب جمعه رابر افزود: امام سجادحقوقی که به گردن ما است را قید کرده است. مهم این است که انسان این حقوق را رعایت کند، ظلم نکند، خرابکاری نداشته باشد، اعمال خود را نسوزاند، بندگی و مسلمانی به همین است. مسلمانی به این نیست که سرش را بر روی مهر بگذارد و فشار دهد. مسلمانی فقط به این نیست که رکوعش و سجده اش طولانی باشد. وقتی در روایات از اهل بیت پرسیدند ائمه معیار مومن بودن را طولانی بودن رکوع و سجود ندانستند. گفتند: به طول رکوع و سجود شخص نگاه نکنید چه بسا او عادت کرده است. اگر بخواهید معیار مومن بودن کسی را بدانید به صداقت واداء امانت او نگاه کنید.

وی با اشاره به حضور علما و روحانیون معززدر این ماه مبارک رمضان برای تبلیغ دین مبین اسلام  گفت:  از وجود اساتید استفاده لازم را ببرید وبابیان صریح و آسان روی احکام عنایت ویژه ای داشته باشید .

خطیب جمعه رابر به خادمین و هیأت امنای مساجد متذکر شد: بلندگو های مساجد را حداکثر یک ربع مانده به اذان روشن کنند، چرا که طبق نظر همه مراجع اشکال شرعی و حرام است.

وی با اشاره به اینکه یک نفر در یکی از شهرستانهای اطراف رابرجانش را به خاطر تب کریمه کنگو از دست داد، به  رعایت ذبح دام در کشتارگاه ها و همکاری با مرکزبهداشت و دامپزشکی را توصیه کرد و خواستارشد: مغازداران، رستوران ها و فسفودها سلامتی مردم را جدی بگیرند ومراقب باشند ذبح دام در کشتارگاه ها انجام گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه چرا ترامپ از برجام خارج شد گفت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا، باقى ماندن در توافق هسته ‏اى را مشروط به تحقق شروط چهارگانه مضحک خود؛ اعمال بازرسى از اماکن نظامى ایران، حذف بندهاى موسوم به غروب آفتاب از برجام (توقف و تعطیلى دائم فعالیت‏هاى هسته‏ اى ایران)، گنجاندن موضوع محدودیت‏هاى موشکى ایران در برجام ‏و پایان دادن به فعالیت‏هاى منطقه ‏اى کشورمان کرده بود.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر فرمایش امام و رهبری بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا افزود: اقدام رئیس جمهور آمریکا و خروج یک طرفه و یک جانبه این کشور از یک توافق مهم بین‏ المللى که به ‏نوعى حاصل حدود ۱۲ سال مذاکره ایران و شش کشور آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و (پنج عضو دایم شوراى امنیت سازمان ملل) و آلمان بود به روشنى نشان داد که براى دولتمردان آمریکا خصوصا رئیس جمهور فعلى این کشور پایبندى و تعهد به امضا و توافق هر چند توافقى در سطح جهانى که مهر و امضاى تمامى اعضاى دایم شوراى امنیت سازمان ملل متحد بر آن خورده باشد به هیچ عنوان ارزش و موضوعیت ندارد.

وی، گفت: بعضی خطوط قرمز را رد کردند این برجام به غیر از خفت و ذلت چیزی دیگری برای مردم نداشت آیا شما از ملت ایران دور هستید می دانید مردم،  زندگی را با چه مشکلاتی پیش می برند و خواستار عذرخواهی از خانواده شهدا و شهدای هسته ای شد که بعضی با کمال وقاحت حرف های تکراری خود را می زدند و به اندازه یک بچه ابتدایی نخواستندحرف مقام معظم رهبری را گوش کنند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه آیا اروپا قابل اعتماد است؟ گفت: ساعاتى پس از خروج آمریکا از توافق هسته ‏اى موسوم به برجام، رهبر معظم انقلاب طى سخنانى در دانشگاه فرهنگیان، بر «لزوم حفظ عزت و عظمت ملت ایران» تأکید کردند و فرمودند: «بارها گفته بودیم به آمریکا اعتماد نکنید؛ این هم نتیجه اش. درباره مذاکره با سه کشور اروپایى هم مى‏ گوییم به این‏ها هم نباید اعتماد کرد و براى هر قرارداد باید تضمین ‏هاى واقعى و عملى بگیرید و گرنه نمى‏ شود به این شکل حرکت را ادامه داد.»

وی از رئیس جمهور و مسئولین خواست عزت و عظمت ملت ایران را لکه دار نکنند .

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اهداف ترامپ از انتقال سفارت به قدس گفت: ترامپ در حالى پس از ۲۰ سال اقدام به انتقال سفارت آمریکا به قدس کرد که هیچ یک از روساى جمهور پیش از وى جرات این کار را نداشتند. با توجه به نفوذ زیاد جامعه یهودیان آمریکا در مراکز تصمیم ‏سازى و رسانه‏ هاى آن کشور، به این دلیل در زمان انتخابات ریاست جمهورى آمریکا موضوع جنجالى انتقال سفارت به قدس را اعلام کرد که مى ‏خواست حمایت گسترده لابى صهیونیستى و مولتى میلیاردرهاى صهیونیست آمریکایى را با خود همراه کند.

وی افزود: در مسأله اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‏آویو به قدس، بر اثر حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینى‏ها دست کم ۶۱ فلسطینى شهید و بیش از ۲۷۷۰ تن زخمى شدند که از بین زخمى شدگان ۲۲۵ تن کودک و ۷۹ تن زن بوده و هشت تن از شهدا نیز کودک بودند.

خطیب جمعه رابرافزود: ملت‏هاى غیور و شجاع مسلمان در سراسر دنیا لازم است در برابر این توطئه خیانت و جنایت سعودى‏ ها و هم پیمانان مرتجع و مزدور آنان در منطقه بپا خیزند و ناقوس رسوایى آل سعود و این توطئه نکبت بار را در سراسر گیتى به صدا در آورند.

وی خاطر نشان کرد: شعله خیانت و جنایت مثلث شوم عبرى، عربى و آمریکایى براى یهودى‏ سازى قدس با گسترش انتفاضه ملت‏ هاى مسلمان، دامن ناپاک آل سعود را به آتش خواهد کشید و بر رسوایى و فضاحت آنان خواهد افزود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب