پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:37:24 - دوشنبه 31 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری«طرح ضیات الهی»در کلیه بقاع متبرکه سراسر استان/روز بزرگداشت «مادر امت» خواهد شد
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری “طرح ضیافت الهی” ویژه ماه مبارک رمضان از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد ماه در بقاع سراسر استان خبر داد.

به گزارش “صبح رابر”؛  حجت الاسلام والمسلمین سید رضا فاطمی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز صبح در نشست خبری با موضوع طرح “ضیافت الهی” ویژه ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح “ضیافت الهی ” از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۵ خرداد ماه در کلیه  امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می شود.

وی گفت: قرار است این طرح در بیش از ۷۲ بقعه و امامزاده با حضور بیش از ۱۲۰ روحانی و مبلغ اعزامی از قم و بومی مستقر در کنار خیمه های معرفت برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان کرمان افزود: امسال در کنار مبلغین مرد ، مبلغه زن نیز برای پاسخگویی به سوالات شرعی خانم ها، برگزاری مباحث قرآنی، تفسیر، اخلاق و آموزش حفظ و مفاهیم قرآنی مخصوص خواهران حضور خواهند داشت.

فاطمی  به برپایی محافل “انس با قرآن کریم” ، ترتیل خوانی و حفظ  از دیگر برنامه های این طرح اعلام کرد و اذعان داشت: در بیش از ۶۰ بقعه متبرکه در سراسر استان با حضور ائمه جماعات و مبلغین تفسیر قرآن برگزار می شود.

وی بیان کرد: امسال یکی از برنامه های اوقاف که به آن اهمیت زیاده داده شده است  ۵ خرداد ماه مطابق با دهم ماه مبارک رمضان روز بزرگداشت حضرت خدیجه (س)  “مادر امت” بوده  که به همین مناسبت با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران ، حوزه های علمیه، هیئت رزمندگان و هیئت های مذهبی خواهران در بقاع متبرکه برنامه خواهند داشت.

فاطمی همچنین از ختم قرآن و هدیه ثواب آن به روح حضرت خدیجه (س)  در روز دهم ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی به ۱۴ خرداد (بزرگداشت رحلت حضرت امام (ره)) و قیام خونین ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی اداره کل اوفاف و امور خیریه استان کرمان به مناسبت این روزهای بزرگ برنامه هایی بصورت  ویژه در بقاع متبرکه برگزار خواهد کرد.

فاطمی به برپایی مراسم شب های قدر با برگزاری احیاء، دعا و مناجات در این ایام در بقاع متبرکه به همراه توزیع سحری اشاره کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ، “افطاری ساده ” را ازدیگر برنامه های فرهنگی اوقاف عنوان کرد و افزود: به منظور پرهیز از اسراف و تجملات و ایجاد فرهنگ بین عوام این افطاری به صورت ساده در کلیه بقاع انجام می شود.

وی گفت: یکسری موقوفات در بحث عزاداری حضرت علی (ع) از جمله موقوفات آقا کوچک، مزرعه حسن آباد، آقا عبدالعلی وجود دارند که در آنها این افطاری ساده صورت می پذیرد.

فاطمی ادامه داد: بیش از ۱۵ الی ۲۰ هزار پرس غذای ساده در امامزادگان ، محافل قرآنی، مساجد حواشی شهر توزیع خواهد شد.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای افطاری در ماه مبارک رمضان را از جمله موضوعاتی دانست که باید بین مردم  اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

فاطمی همچنین به  تبلیغ فرهنگ وقف قرآن، راه اندازی خیمه های معرفت با غرفه های مشاوره، تصحیح قرائت نماز، غرفه کودک و نوجوان به همراه روحانی و مبلغ برای ارائه خدمات فرهنگی به آحاد مردم نیز اشاره کرد.

وی از برپایی جشن “ولایت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)” در نیمه ماه مبارک رمضان تحت عنوان “کریم آل طه امام حسن مجتبی (ع) ” همراه با برپایی سفره های کریمانه  با مشارکت و کمک های مردمی در بقاع متبرکه خبر داد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، به آخرین جمعه ماه مبارک “روز قدس” اشاره کرد و گفت: برای گرامیداشت و آگاه سازی مردم در مشارکت این روز ، راهپیمایی عظیمی با حضور مردم از بقاع آغاز و یا به بقاع  متبرکه ختم خواهد شد.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: نماز عید فطر در کلیه بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان برگزار خواهد شد.

 

 

تهیه و تنظیم : مهین نامجو

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب