پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:20:43 - پنجشنبه 3 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دیدار مسئولین شهرستان با خانواده شهدای افتخار آفرین عملیات بیت المقدس سال ۶۱ در رابر/تصاویر
مسئولین شهرستان رابر صبح امروز با خانواده معظم شهدای عملیات بیت المقدس در رابر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی،دیدار کردند.

به گزارش “صبح رابر”؛ آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ ترین اهداف عملیات «الی بیت‌المقدس» در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خورشیدی صورت پذیرفت.

این پیروزی به لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.

عملیات بیت‌المقدس توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به فرماندهی محسن رضایی انجام گرفتعملیات بیت‌المقدس به چهار دوره زمانی تقسیم می شود که دوره چهارم آن آزادی سازی خرمشهر است.

خرمشهر، شهر استقامت، پایداری و خون، در ساعت ۲ بعد از ظهر روز ۳ خرداد ۱۳۶۱ پس از ۳۴ روز نبرد بی‌امان، به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد. آزادسازی این شهر سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر نیروهای متجاوز و اثبات برتری نظامی‌اش را نشان می دهد.

به همین مناسبت مسئولین شهرستان رابر صبح امروز با خانواده معظم شهدای عملیات بیت المقدس در رابر دیدار کردند.

بر همین اساس، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر شهرستان رابر به نام های؛ شهید احمد بنی اسدی، شهیدحسن شمس الدینی، شهیدمحمد جهانشاهی، شهیدهوشنگ سلاجقه و شهید محمود سلیمانی که در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند به بخشی از زندگی نامه این شهدای والامقام اشاره می کنیم.

 

گزیده ای از زندگینامه شهید احمد بنی اسدی

احمد در اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۳ درروستای سیه بنوئیه چشم به جهان گشود و در سن ۶ سالگی وارد دبستان شد.

کلاس اول ابتدایی را در روستای سیه بنوئیه و از کلاس دوم ابتدایی تا سال سوم دبیرستان را در زرند و کرمان مشغول به تحصیل بود و با شروع انقلاب ۱۱ سال بیشتر نداشت ، همراه دوستان و برادران خود در تظاهرات شرکت می کرد.

جنگ تحمیلی آغاز شد، احمد از کسانی بود که این تجاوز را حتی لحظه ای هم تحمل نمی کرد. همیشه می گفت عیب است بر ما که در زمان حیات ما به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی مان که تنها نجات بخش مردم مظلوم است حمله کنندو عقیده و آرمانهای اصیل انقلاب را از بین ببرند.

در این دوران با عشق سوزانی که به انقلاب و اسلام داشت با نوشتن موضوعات انقلابی و سخنرانی و ارشاد و هدایت دیگران گام بر میداشت . بیشتر وقت ها به فکر مسلمین رنج دیده بود.

مسلمانانی که به استعمار کشیده شده اند و آن همه مفاخر و غنائم ارزنده را از دست داده اند همین امر او را به خشم در می آوردو می نوشت هان! ای مردم امام را یاری کنید چون امام است که با رهبریش به مسلمین جان و توان می بخشد که علیه ظلم و جورو فساد مبارزه کنند. او خودش را،خدایش را، امامش را و یارمظلومش و خصم زبونش را خوب می شناخت. با این تفکر بود که قصد عزیمت به جبهه های حق علیه باطل نمود و حماسه آفرید و سرانجام در بهار سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس در سن ۱۸ سالگی به هنگام فتح خرمشهر  به درجه رفیع شهادت نائل آمد . پیکر پاک این شهید در روستای سیه بنوئیه شهرستان رابر به خاک سپرده شد.

خاطره ای از شهید:

شهید احمد قبل از انقلاب نیز امام را به خوبی می شناخت و از شدت ارادت به آن پیر جماران عکس خودش را در قاب تصویر عکس امام جاسازی کرده بودو تبعیت از فرمان و منویات رهبری را بر خود واجب می دانست به گفته آشنایان و دوستان همین ارادت خالصانه اش عاقبت منجر به مقام والای شهادت این شهید بزرگ و گرانقدر شد.

فرازی از وصیت نامه شهید

بیایید هوس های زود گذ ر را از خود دور کنید، جاذبه و دافعه علی (ع) را از خدا بخواهید و هر کدام را در جای خود به کار گیرید. ننگ است که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا اسلام عزیز را نابود کنند. اسلامی که نجات دهنده بشریت است.

شما مسئولین بپا خیزید. ای سلحشوران بیدار شویدو بیدار کنید، زمان ظهور مهدی موعود نزدیک است. پس بیائید راه  را برای ظهورش باز کنید شاید آقا به ما نظری کرد.

مسلمانان ، سرانجام روزی می رسد که مرگ به سراغتان می آید پس چه بهتر شما به سراغ آن بروید. دنیا همه اش امتحان است و شیطان یک لحظه از وسوسه هایش دست بر نمیدارد و من پیام خویش را گفتم و این شمائید که باید رسالت شهدا را بر دوش گیرید و پیامش را به جهانیان برسانید. مواظب باشید روی در روی امام زمانتان قرار نگیرید و توبه نمایید.

 

گزیده ای از زندگینامه شهید حسن شمس الدینی 
حسن شمس الدینی سال ۱۳۴۴ در سیاه چادر عشایری ببرعلی و غزاله در منطقه قشلاقی جیرفت کودکی دیده به جهان گشود که نام او را حسن گذاشتند . پدرش او را به مکتبخانه فرستاد تا هم با قرآن آشنا شود و هم سواد یاد بگیرد .
حسن همچون دیگر مردان قبیله اش شغل دامداری را پیش گرفت عشق به حضرت ابا عبدالله و ابوالفضل العباس (علیه السلام ) باعث شد از این خانه محقر جوانمردی به پا خیزد و لباس سربازی دین و کیان اسلامی را به تن کند.
با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان، در پاسخ به ندای رهبر و مقتدایش ، اواخر سال ۱۳۶۰ به جبهه ها حق علیه باطل شتافت. او سرانجام مزد ارادت و حب ائمه اطهار و بندگی اش به حق تعالی را گرفت و در مرحله اول عملیات بیت المقدس، مورخه ۱۰/۲/۱۳۶۱ هم پرواز ملائک شد . بدنش ۱۵ روز زیر آفتاب گرم منطقه کولله و سید جابر ماند، سپس به زادگاهش منتقل شد . آرامگاه حسن در روستای نمونه و شهید پرور گنجان زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت است .


گزیده ای از زندگینامه شهید محمد جهانشاهی 
محمد جهانشاهی ، در سال ۱۳۴۴در خانه محقر و مذهبی در روستای زیبای جواران چشم به جهان شود . دوران کودکی را در دامان پدر و مادر سپری کرد به سن ۷ سالگی که رسید دوران ابتدایی را در همین روستا گذراند شغل پدرش کشاورزی بود و او نیز همپای پدرش علی سختی ها و مشکلات زندگی را تجربه می کرد و درس مقاومت و صبر را می آموخ در حال گذراندن دوره راهنمایی هنگامی که بلندگو از جوانان برای شرکت در جنگ دعوت می نمود که این عزیز از همانجا خود را معرفی نمود و به جبهه ها اعزام شد و نهایتا در عملیات بیت المقدس پس از شکستن خط دشمن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در تاریخ ۱۰/۲/۱۳۶۱به درجه رفیع شهادت نائل آمد.آرامگاه این شهید بزرگوار درروستای جواران واقع است.
فرازی از وصیت نامه شهید
اینجانب محمد جهانشاهی اگر چنانچه خداوند تبارک و تعالی رضا باشد برای یاری امام زمان (عج) و نائب برحقش امام خمینی بت شکن روانه جبهه شدم واگر به ملکوت اعلا رسیدم از خداوند بزرگ می خواهم که خدای مهربان مرابیامرزد این بدن ناقابل را از من قبول کند و همچنین شما خواهران، برادران ، دوستان و همکلاسی ها و هم سنگرهایم رابه خدای یکتا می سپارم . سلام به پدر، مادر، برادران و خواهران مهربانم می رسانم و امیدوارم که مرا ببخشید وشما ای پدر و مادر خوبم می دانم که من به شما خوبی نکردم ولی از شما امید عفو دارم .
در موقع به خاک سپردنم دهانم را باز بگذارید که دشمن بداند تا آخرین قطره خون خود طرفداری خود را از این انقلاب اعلام می کنم .


گزیده ای از زندگینامه شهید هوشنگ سلاجقه 
هوشنگ سلاجقه فرزند خدارضا و ساره سلاجقه در سال ۱۳۴۳ در محله کشکوئیه رابر دیده به جهان گشود و در خانواده مذهبی و سرار از محبت بزرگ شد دوران ابتدایی را در مدرسه سید جمال الدین اسد اباد گذراند وی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۶۱ به جبهه وارد شد، دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در سید جابر بر اثر اصابت ترکش مین به شهادت رسید آرامگاه وی در گلزار شهدای کشکوئیه رابر واقع است. .

شایان ذکر است ایران در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس که به آزادی خرمشهر انجامید ۶٬۰۰۰ شهید (۴٬۴۶۰ شهید سپاه و ۱٬۰۸۶ شهید ارتش) و ۲۴ هزار مجروح داد.

 روحشان شاد و راهشان پررهرو باد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب