پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:58:21 - پنجشنبه 3 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تأکید سردار سلیمانی بر ثبت لحظه به لحظه دوران دفاع مقدس
معین الدینی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس سردار سلیمانی برای انجام کار فرهنگی اهتمام داشتند، گفت:ایشان می گفتند که بچه های رزمنده باید فعالیت تبلیغی انجام دهند و برای ثبت لحظات باید همه جا حضور داشته باشند؛ به این صورت که باید از زده شدن یک ایستگاه صلواتی تا انجام یک عملیات بزرگ یک گزارش مصور تهیه شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ حمید رضا معین الدینی عکاس دوران دفاع مقدس در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به روز سوم خرداد و تأکید بر اینکه پاسداشت مناسبت ها و روزهای مقاومت و ایثار برای همه ما ایرانیان و کسانی که کوچکترین نقشی در این زمینه داشته اند ضروری است، اظهار کرد:این روزهای بیاد ماندنی را که همه اقشار مردم ایران در برابر ظلمی که از سراسر دنیا به ایرانیان وارد شده بود؛ هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

 

 

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس صدام به عنوان بازیچه دیگر کشور  در عراق در زمان جنگ نقش آفرینی می کرد، گفت: همه مردم ایران با ایثار و از خود گذشتگی و دست خالی توانستند سربلند بیرون آیند  و این روزهای ماندگار را رقم بزنند؛ همچنین به تمام جهانیان اثبات کردیم که راه پر افتخار اباعبدالله الحسین را می توانیم برویم.

 

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هفده سال سن داشتم، ابراز کرد:  با توجه به اینکه کشور و دینمان در آن زمان مورد تعدی قرار گرفته بود؛ انگیزه عجیبی در بین ما ساکنان خطه جنوب کشور برای حضور در جنگ ایجاد شده بود؛ بر همین اساس همگان وظیفه خود می دانستیم لذا با رها کردن درس و مدرسه در این مسیر گام برداشتیم تا بتوانیم دشمنی را که به مرز و بوم کشور ما تعدی کرده بود را بر سر جای خود بنشانیم.

 

 

معین الدینی ادامه داد: از ابتدای حضور در دوران دفاع مقدس علاقمند به انجام فعالیت های فرهنگی بودم؛ چرا که معتقد بودم که آیندگان هم باید افرادی را که برای کشور ایثار میکنند بشناسد و وقایع آن زمان را بدانند؛ یکی از بهترین روش ها در این زمینه ثبت عکس و فیلم بود.

 

 

وی با بیان اینکه در این زمینه احساس وظیفه میکردیم ،افزود: در ابتدا یگان های رزم  به این مسئله قائل نبودند و برای حل این مسئله خیلی پیش فرماندهان و مسئولین می رفتیم؛ولی بعد از آن به مرور این مسئله جا افتاد که باید صحنه ها  ثبت شوند و نسل های بعدی ما که می خواهد بدانند چه اتفاقی افتاده تا اندازه ای که می توانیم باید وقایع را ثبت کنیم؛ بر همین اساس ثبت فعالیت های  رزمندگان جنوب شرق کشور در دوران دفاع مقدس را به عهده داشتم.

 

 

این عکاس دوران دفاع مقدس تأکید کرد: در آن دوران با تمسک به خدای متعال و همت مردم  توانستیم سر بلند بیرون آییم؛ چرا که در هشت سال دفاع مقدس به هیچ چیز جز خدای متعال تکیه نکردیم و با همت و وحدت مردم  توانستیم بر جنگ فائق آییم؛ در شرایط کنونی نیز جوانان باید بدانند که با جوهره ی خودمان می توانیم بر مشکلات کشور در عرصه های مختلف چیره شویم.

 

 

معین الدینی ادامه داد: ایران کشوری غنی است و در زمینه های گوناگون فرهنگ و ادب به دنیا ثابت کرده ایم؛ با متمسک شدن به فرهنگ های کاذب که هیچ پشتوانه تاریخی ندارند به هیچ جایی نخواهند رسید و تنها با قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم است که می توانیم به موفقیت برسیم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس سردار سلیمانی برای انجام کار فرهنگی اهتمام داشتند، خاطر نشان کرد: ایشان می گفتند که بچه های رزمنده باید فعالیت تبلیغی انجام دهند و برای ثبت لحظات باید همه جا حضور داشته باشند؛ به این صورت که باید از زده شدن یک ایستگاه صلواتی تا انجام یک عملیات بزرگ یک گزارش مصور تهیه شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب