پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:52:02 - یکشنبه 17 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اهمیت حملات اخیر به پادگان اشرف
منابع خبری تلفات منافقین حمله اخیر به پادگان اشرف را بیش از ۷۰ نفر اعلام کردند. هلاکت سران مهمی از منافقین در این حمله سبب شد برخی مسئولان کشورمان آن را مهم‌تر از عملیات مرصاد تلقی کنند. چند روز قبل در خبرها آمده بود که فرزندان «مجاهدان شهید عراقی» در حمله به پادگان اشرف (محل […]

منابع خبری تلفات منافقین حمله اخیر به پادگان اشرف را بیش از ۷۰ نفر اعلام کردند. هلاکت سران مهمی از منافقین در این حمله سبب شد برخی مسئولان کشورمان آن را مهم‌تر از عملیات مرصاد تلقی کنند.

چند روز قبل در خبرها آمده بود که فرزندان «مجاهدان شهید عراقی» در حمله به پادگان اشرف (محل استقرار منافین) و به هلاکت رساندن قریب به ۶۰ نفر از آنها، انتقام انتفاضه شعبانیه – که در آن منافقین با همدستی صدام، هزاران زن و کودک بی گناه عراقی را شهید کردند- را در لانه عنکبوتی منافقین گرفتند.

شاید روزی که مسعود رجوی، فرمانده مجاهدین خلق (منافقین)، در سال ۵۸ در دانشگاه شریف، کلاس‌های آموزش ایدئولوژی تحت عنوان «تببین جهان» را می گفت هرگز فکر نمی کرد پس از افتادن در دام تئوری های مارکسیستی و پازل دیکتاتورهای مرتجع عرب، روزی این گونه منفور خلقی واقع شود که دم از آن می زد و سازمانی را که به نام خلق تشکیل داده، پس از سه دهه جنایت علیه خلق بی گناه، در سیاه چاله ای به نام اشرف اینگونه طعم ذلت را بکشد.

سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق که در دهه ۴۰ با هدف سرنگونی رژیم پهلوی- به شیوه مسلحانه- شکل گرفت، در بدو امر از تقید مذهبی خود سخن می راند، اما پس از گرایش اعضای آن به افکار سوسیالیستی، به جمهوری اسلامی رأی نداده و عناد خود را با نظام اسلامی آشکارتر نمودند.

پس از آن بود که به اقدامات خشونت آمیز تروریستی روی آورده و با ترورهای پی درپی دهه ۶۰ پرونده سیاهی در پیشگاه ملت ایران برای خود گشودند که شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب در ۷ تیر ۶۰، محمدعلی رجایی و باهنر در ۸ شهریور ۶۰، شهداء محراب، اسدالله لاجوردی، انفجار در نماز جمعه تهران، ترورهای مردم عادی در ابتدای پیروزی انقلاب، ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ۶ تیر ۶۰ و در ادامه ترور ناجوانمردانه شهید صیاد شیرازی، تنها بخشی از جنایات این گروه می باشد.

این گروه بعد از تغییر رویکرد و استقرار در خاک عراق به کمک حزب بعث آمد و ضمن انجام اقدامات جاسوسی و خرابکارانه برای این حزب، با غصب زمین های مردم، اقدام به ایجاد پادگان اشرف- که به شهر اشرف نیز مشهور است- در استان دیالی عراق نمود. بعد از اشغال عراق توسط آمریکا، دولت عراق بارها تصمیم به اخراج آنها از خاک خود گرفت، اما هر بار مقامات آمریکا و غرب با فشار بر عراق مانع از این اقدام شدند.

در عین حال با تشکیل دولت نوری مالکی، ارتش عراق چند نوبت به سیاه چال اشرف حملاتی را داشت و عده زیادی از عناصر نفاق مجبور به ترک عراق شدند، اما حمله اخیر یک گروه مردمی تحت عنوان “فرزندان انتفاضه شعبانیه” که در ۱۰شهریور ۹۲ صورت گرفت، سبب شد تا چندین تن از مسئولان این شبکه قدیمی نفاق به هلاکت برسند.

در این درگیری دهها نفر از کادرهای گروهک منافقین کشته شدند که در میان آنها «زهره قاسمی» مسئول منافقین در عراق و «گیتی گیوه چیان» مسئول اطلاعات و عملیات این گروهک تروریستی دیده می شوند. ۷ نفر از اعضای شورای مرکزی منافقین جزو کشته شدگان هستند. تعداد دیگری از این تروریست ها نیز زخمی شدند. منابع خبری تلفات منافقین در این حمله را بیش از ۷۰ نفر اعلام کردند. هلاکت سران مهمی از منافقین در این حمله سبب شد تا برخی مسئولان کشورمان آن را مهمتر از عملیات مرصاد تلقی کنند.

درباره اهمیت این پیروزی چند نکته قابل ذکر است:

نخست اینکه این اتفاق در سالگرد شهادت رجایی و باهنر، دو دولتمرد جمهوری اسلامی ایران، رخ داد که خود از قربانیان حمله این سازمان تروریستی می باشند و همزمان با آن نیز مراسم سالگرد شهدای ترور(۱۷هزار و۱۵۹نفر) در حال برگزاری بود .

دوم اینکه طی هفته‌های اخیر، رصد مقامات عراقی حاکی از آن بود که تحرکات مشکوکی در داخل پادگان اشرف صورت می گیرد و اخبار و مطالبی هم که در سایت‌های نفاق درج می‌شد، از اقدامات مشکوک و برنامه‌های اعضای این گروه در عراق خبر می‌داد. چه بسا افزایش عملیات های تروریستی عراق نیز بی‌ارتباط با این تحرکات مشکوک پادگان اشرف نبود و به همین دلیل مجاهدین عراقی در اقدامی به موقع، مانع از افزایش ترورها در عراق شدند.

سوم اینکه دولت عراق بارها در خصوص تخلیه پادگان اشرف به منافقین تذکر داده بود، اما اعضاء این گروهک نه تنها هر بار به بهانه هایی از جمله فروش تجهیزات و امکانات پادگان و… از این موضوع سرباز می زدند، بلکه به دنبال برگرداندن اخراجی هایی بودند که به کمپ “لیبرتی”، محل دیگر سکونت اعضای نفاق در عراق، منتقل شده بودند. اوضاع کنونی عراق که به سبب پیوند شوم القاعده و بازمانده های حزب بعث، با ناآرامی و کشتار مواجه است، در صورت جان گرفتن دوباره منافقین بیشتر دچار ناآرامی می شد و خون بی گناهان بیشتری بر زمین می ریخت.

چهارم اینکه پس از این اقدام به حق مجاهدین عراقی، بلافاصله مقامات آمریکا، سازمان ملل و سایر دول غربی که دم از مبارزه با تروریسم می زنند و چشم خود را بر روی جنایات و ترورهای این سازمان بسته و شهادت بیش از ۱۷هزار ایرانی و کودکان و زنان عراقی در انتفاضه شعبانیه را نادیده می گیرند، بلافاصله در مقام دفاع از منافقین برآمده و این حادثه را محکوم کردند.

این موضوع سیاست های دوگانه سازمانهای بین المللی در مواجهه با پدیده تروریسم را آشکار می سازد و حاکی از این است که جبهه استکبار همچنان بر روی منافقین برای رسیدن به اهداف خود سرمایه گذاری می کنند. بنابراین کشته شدن سران مهمی از منافقین در این حمله خسارت بزرگی برای جبهه استکبار محسوب می شود.

حسن احمدی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب