پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:08:28 - دوشنبه 14 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به قدرت اول موشکی منطقه تبدیل شده‌ایم؛ دشمن می‌داند اگر یکی بزند، ده‌تا می‌خورد/ دستور رهبر انقلاب به سازمان انرژی هسته‌ای
رهبر معظم انقلاب با تشریح دیگر ویژگی‌های بارز حضرت امام (ره) خاطرنشان کردند: لطافت امام بزرگوار را انسان مشاهده می‌کند. پیغامی از مادر شهید به آن بزرگوار می‌رسد، بنده پیامی را از مادر شهیدی برای امام بزرگوار بردم، آن مرد با صلابت چشمانش پر از اشک شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم بیست‌و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب در آغاز سخنان خود با اشاره به آیه چهارم سوره فتح «هُوَ الَّذى اَنزَلَ السَّکینَهَ فى قُلوبِ المُؤمِنینَ…» فرمودند: یاد عظمت‌ها و قله‌های بلند و پروازهای معنوی انسان‌های بزرگ به دل‌ها آرامش و اطمینان و اعتماد به نفس می‌بخشد. آیه شریفه، سکینه و آرامش را در دل‌های مسلمانان، ناشی از فتح و نصرت الهی می‌داند. و آرامش و اطمینان و سکینه قلبی را، مایه‌ی تقویت ایمان و ازدیاد ایمان معرفی می‌کند.

ایشان با بیان اینکه دشمن، عکس و ضدّ این را برای امّت اسلامی و برای جامعه مومن و متحرک و پویای ما دنبال می‌کند تصریح کردند: سی سال است از امام بزرگوار در چنین روزی سخن می‌گوییم. امام، یکی از قله های بلند است. بعد از این هم، ملّت و امّت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام، نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پرقدرت انقلاب به هدف‌های خود و آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت.

شباهت‌های امام و حضرت امیرالمومنین

رهبر انقلاب ادامه دادند: امسال، این همزمانی با ایّام شهادت امیرالمومنین، شباهت‌هایی را به ذهن می‌آورد میان این پیرو صادق و این پیرو حقیقی امیر‌المومنین و آن پیشوای بزرگ.

ایشان در ادامه افزودند: توجه به این شباهت‌ها مهم و مفید است. برای پیدا کردن راه درست و همچنین آشنایی بیشتر با امام بزرگوارمان.

رهبر معظم انقلاب همچنین خاطرنشان کردند: من سه سرفصل را درباره این شباهت‌ها آماده کرده‌ام که مطرح کنم که یکی از این سرفصل‌ها این است که در امیرالمومنین دو خصوصیت به ظاهر متضاد جمع شده بود، یکی صلابت، ایستادگی و شدت و یکی لطافت، صفا و رقت هر دو در امیرالمومنینی (ع) در اوج و کمال خود وجود داشت.

ایشان ادامه دادند: صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابحق در برابر ظلم و ظالم در برابر انحراف از راه خدا و طغیان‌گری و اغواگری امیرالمومنین با منتهی صلابت و استحکام می‌ایستاد که نظیر آن تا امروز دیده نشده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: لطافت و رقت در مقام مواجه با ذکر و یاد الهی از سویی و در برخورد با مظلومین و محرومان و ضعفا و مستضعفان از سوی دیگر در نهایت لطافت و رقت عمل می‌کرد.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان عنوان کردند: امیرالمومنین (ع) در برابر معاویه با آن صلابت برخورد کرد. به امیرالمومنین (ع) مشورت دادند که مدتی صبر کنید و معاویه را از استانداری شام عزل نکنید اما او  زیر بار نرفت.

صلابت امیرالمومنین (ع) در مقابل آن دو صحابی قدیمی

ایشان با اشاره به اینکه صلابت امیرالمومنین (ع) در مقابل آن دو صحابی قدیمی و موجه و بسیار آبرومند که توقعاتی داشتند که به نظر امیرالمومنین (ع) نابحق بود زیر بار توقعات آنها نرفت، افزودند: این امام همام با کمال ایستادگی و صلابت مقاومت کرد در برابر خوارج هم که مدعی اسلام بودند و در مقابل امیرالمومنین (ع) که میزان حقیقی اسلام بود، ایستاده بودند. در مقابل کج‌فهمی و کج‌روی این‌ها در نهایت استحکام و صلابت ایستاد.

ایشان ادامه دادند: از یک طرف چنین صلابتی را انسان از این انسان والا و ولی بزرگ خدا مشاهده می‌کند اما از طرفی هم در مقابل ضعفا، مستضعفان آنچنان رقت، لطافتی  و صفایی از امیرالمومنین (ع) دیده می‌شود که انسان متحیر می‌ماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان عنوان کردند: داستان رفتن به خانه همسر شهیدی که یتیمانی دارد به صورت ناشناس و رفتن کنار تنور و نان پختن برای آنها، سرگرم کودکان آنها داستان معروفی است که انسان از آن حیرت می‌کند از این همه لطافت متحیر می‌ماند و یا در ماجرای حمله به استان الانبار عراق که اشرار سپاهیان شام حمله کردند و استاندار امیرالمومنین (ع) را به قتل رساندند و به خانه‌های مردم حمله کردند کودکان را کشتند، زنان را تهدید کردند امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند، اگر انسان مسلمان از اینکه بشنود که بیگانگان به خانه مردم بی‌دفاع حمله کردند و زیورها و زینت‌های زنان را از آنها گرفتند اگر از غصه و تأسف بمیرد انسان مسلمان او را ملامت و سرزنش نباید کرد.

دو خصوصیت متضاد در امیرالمومنین (ع)

رهبر معظم انقلاب اضافه کردند: امیرالمومنین (ع) نسبت به حقوق ضعفا چنین رفتار عجیبی انسان مشاهده می‌کند این دو خصوصیت متضاد در امیرالمومنین (ع) بود، در امام راحل ما هم عیناً همین دو خصوصیت مشاهده می‌شود از یک سو صلابت، استحکام، ایستادگی محکم در مقابل ستمگران و بدی‌ها و همچنین در مقابل رژیم منحط و طاغوتی و فاسد پهلوی مانند صخره مستحکمی ایستاد در مقابل آمریکا مثل کوه ایستادگی کرد، در برابر تهدیدها و صدام متجاوز در جنگ تحمیلی و دفاع ۸ ساله همچنین در برابر فتنه‌های داخلی حتی در برابر شاگرد قدیمی و صحابه خود به خاطر اینکه رفتار او را بر خلاف حق مشاهده می‌کرد بدون هیچ ملاحظه‌ای ایستاد این صلابت امام را نشان می‌داد.

رهبر معظم انقلاب در ادامه با تشریح دیگر ویژگی‌های بارز حضرت امام (ره) خاطرنشان کردند: لطافت امام بزرگوار را انسان مشاهده می‌کند. پیغامی از مادر شهید به آن بزرگوار می‌رسد، بنده پیامی را از مادر شهیدی برای امام بزرگوار بردم، آن مرد با صلابت چشمانش پر از اشک شد.

تأثر امام در مقابل پیغام ارادت و فداکاری و گذشت مادر شهید 

ایشان ادامه دادند: تأثر در مقابل پیغام ارادت و فداکاری و گذشت مادر شهید و دفاعش از مستضعفان و پابرهنگان که در کلمات امام بزرگوار فراوان است مشاهده می‌شود؛ بنابراین شباهت عجیب امام بزرگوار به پیشوای متقیان کاملاً مشهود است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در سرفصل دوم در امیرالمومنین (ع) پدیده شگفت‌آوری وجود دارد؛ در واقع سه خصوصیت به ظاهر ناسازگار در امیرالمومنین (ع) جمع شده است. امیرالمومنین (ع) هم انسان قوی و مقتدر و انسان قدرتمندی است و هم در عین حال مظلوم است و هم در عین در حوادث گوناگون پیروز نهایی است. این سه خصوصیت در امیرالمومنین (ع) در حالت آن بزرگوار مشهود است.

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اگر بخواهیم اقتدار و قوت امیرالمؤمنین را درست بفهمیم باید به گستره وسیع محل حکومت امیرالمؤمنین نگاه کنیم. آن کشور با عظمتی که تحت مدیریت امیرالمؤمنین اداره می‌شد از منتهای شرق افغانستان کنونی تا کنار دریای مدیترانه و مصر همه این منطقه وسیع تحت مدیریت امیرالمؤمنین اداره می‌شد.

ایشان افزودند:‌در اراده پولادین او، در شجاعت و هنر نظامی‌گری او، در زبان قوی و منطق جذاب او، در خطبه‌های پرشور امیرالمؤمنین و سرشار از حکمت او تا امروز درس‌های نورانی برای دل‌های آحاد بشر است و اینها نشانه‌های اقتدار است. بازوی قوی، فکر قوی، اراده قوی، مدیریت قوی، زبان قوی و یک انسان قوی مقتدر.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند:‌ در عین حال همین انسان قوی مظلوم است. مظلومیت او در رفتار دشمنان و حسودان، در تهمت‌های ناجوانمردانه‌ای که به امیرالمؤمنین در زمان حیات او عوامل دشمنانش وارد آوردند در خواص دل به دنیا سپرده او که بعضی از نزدیکانش و خواصش به خاطر دنیاطلبی از او جدا شدند را می‌توان یافت. اینها نشانه‌ای مظلومیت آن بزرگوار است تا حدی گاهی این فشار وارد آمده از جوانب مختلف بر این انسان بزرگ تا حدی است که گاهی این انسان صبور و دریادل و  شکیبا آن طور که معروف است با چاه درد دل می‌کند و با چاه حرف می‌زدند.

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بعد هم پس از رحلت او و شهادت او تا سال‌های متمادی دشمنان او که بر اریکه حکومت و سلطنت مسلط شده بودند در سرتاسر کشور اسلامی وسیع بر سر منابر به او اهانت می‌کردند و به امیرالمؤمنین (مجسمه تقوا و عدالت و دادگری) بدگویی می‌کردند.

شخصیت امیرالمؤمنین در آفاق عظیم بشر و تاریخ انسان کجا است؟

ایشان افزودند: در عین حال انسان وقتی مجموع قضایا را نگاه می‌کند می‌بیند در این مصاف طولانی پیروز نهایی امیرالمؤمنین است. امروز ملاحظه کنید نام امیرالمؤمنین، شخصیت امیرالمؤمنین در آفاق عظیم بشر و تاریخ انسان کجا است؟ در اوج است و از دشمنان او خبری نیست. نهج‌البلاغه او درس انسان‌های والا است، سیره او برجسته‌ترین و درخشان‌ترین سیره یک انسان بعد از نبی مکرم اسلام است. عدالت او، عبادت او و شخصیت عظیم او امروز در دنیا برجسته است. راه او بر راه دشمنانش پیروز شده است و پیروز نهایی امیرالمؤمنین بود.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: همین سه خصوصیت در امام بزرگوار ما امام راحل نیز جمع شده بود. امام بزرگوار یک انسان قوی و مقتدر بود انسانی که توانست حکومت طاغوتی دیکتاوری وراثتی را بعد از ۲ هزار سال در این کشور بزرگ از اریکه قدرت به زیر بکشد که این خیلی قدرت می‌طلبد و نشانه قدرت فوق‌العاده امام بزرگوار است.

امام توانست آمریکا را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود شکست دهد

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: امام توانست آمریکا را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود شکست دهد و به عقب‌نشینی وادار کند، توطئه‌ها را خنثی کند، طراحان جنگ تحمیلی را ناکام بگذارد، آن کسانی که جنگ تحمیلی را طراحی کرده بودند غرض‌شان نابود کردن انقلاب و ریشه‌کن کردن نظام اسلامی بود. امام بزرگوار از این تهدید یک فرصت به وجود آورد و اینها نشانه قدرت و قوت و اقتدار امام بزرگوار است.

ایشان افزودند: در عین حال امام بزرگوار ما مظلوم بود به خاطر تبلیغات گسترده دشمنان علیه او تبلیغات اهانت‌بار به طور مداوم در زمان حیاتش و مدت‌ها بعد از رحلتش این تبلیغات ادامه داشت. رفتارهایی از کسانی که آن رفتارها از آنها توقع نمی‌رفت نسبت به امام بزرگوار انجام گرفت و این نشانه مظلومیت امام بزرگوار بود و دلتنگی‌های امام را انسان می‌تواند از لابه‌لای سخنان مستحکم و پرصلابت او در مجموعه بیاناتش پیدا کند و این نشان می‌دهد که این مرد بزرگ دلتنگی‌های بسیاری هم داشته است.

رهبر معظم انقلاب  اظهار داشتند: پیروزی نهایی امام بزرگوار هم آن نقطه بعدی است، آن اقتدار، آن مظلومیت، آن پیروزی مثل امیرالمؤمنین، امام بزرگوار هم پیروز شد پیروزی او در استحکام نظام اسلامی و بقای نظام اسلامی در رشد و توسعه و پیشرفت نظام اسلامی خودش را نشان می‌دهد.

بسیاری از آرزوهای امام تحقق پیدا کرد

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بسیاری از آرزوهای امام تحقق پیدا کرد بعد از رحلت امام خودباوری کشور، خودکفایی کشور، پیشرفت علمی و فناوری کشور، پیشرفت سیاسی کشور، توسعه صفحه نفوذ کشور و جمهوری اسلامی در منطقه وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا مواردی بود که اتفاق افتاد و پیروزی گفتمان امام و راه امام و روش امام بود. بسیاری از این آرزوها تحقق پیدا کرده است و بسیاری دیگر از آرزوهای امام به اذن‌الله تحقق پیدا خواهد کرد.

رهبر معظّم انقلاب، در ادامه فرمودند: حرکاتی که شما از دشمن مشاهده می‌کنید، نشانه دستپاچگی و آشفتگی و عصبی شدن آن‌ها است؛ نشانه اقتدار او نیست.

آنچه که امروز از دشمن، علیه ملّت ایران سر می‌زند از سر اقتدار نیست

ایشان ادامه دادند: آنچه که امروز از دشمن، علیه ملّت ایران سر می‌زند از سر اقتدار نیست؛ به خاطر این است که از عظمت و پیشرفت جمهوری اسلام و ایستادگی ملت ایران آشفته و عصبی و دستپاچه است.

رهبر انقلاب در بیان سرفصل سوم از بررسی خود از زندگی امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: نشانه شناسی دشمنان امیرالمؤمنین هم درس آموز است. جبهه مقابل امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید که در تاریخ مشخص شده است؛ قاسطین، ناکثین، مارقین؛ یعنی قاسطین دشمنان بنیادین حکومت امیرالمومنین، ناکثین یعنی همراهان سست‌نهاد و سست بنیادی که بیعت را زیر پا گذاشتند به خاطر زخارف دنیوی و هوس‌ها و آلودگی‌های دنیایی، و مارقین، کج‌فهم‌ها و نادان‌ها و جاهل‌هایی که به خیال اسلام، به خیال تبعیت از قرآن، در مقابل قرآن مجسم که امیرالمؤمنین است ایستادند. این جبهه مقابل امیرالمومنین است.

ایشان با بیان اینکه قاسطین که دشمنان بنیادی بودند با اصل حکومت امیرالمؤمنین مخالف بودند تصریح کردند: بعدها تاریخ نشان داد که بدیلی که این‌ها برای حکومت امام می‌توانستند ارائه کنند چه بود؛حجاج‌بن یوسف‌ها، و عبیدالله زیادها و یوسف بن عمر سقفی‌ها، کسانی بودند که از طرف آن قاسطین و آن دشمنان بنیادین،جایگزین حکومت عدل علوی شدند. سهم‌خواهان و دنیاطلبان هم به نحو دیگری، و کج‌فهم‌ها هم به نحو دیگری. البته کج‌فهمی، مربوط به توده‌های مارقین بود؛ رؤسای آن‌ها، احتمالاً با دشمنان، بی‌زد و بند نبودند؛ کما اینکه در تاریخ چنین چیزی را درباره خوارج می‌گویند و ادعا می‌شود.

درباره امام بزرگوار هم همین سه جبهه وجود داشتند

رهبر انقلاب ادامه دادند: درباره امام بزرگوار هم همین سه جبهه وجود داشتند؛ یعنی جبهه مخالفین امام، از این سه بخش در مورد امام راحل هم ترکیب شده است؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آن‌ها در داخل، قاسطین در مقابل امام بزرگوار ما بودند. اینها، کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند.

ایشان با بیان اینکه آن‌ها هم به دنبال حکومت بوده و هستند تصریح کردند: جایگزین آن‌‌ها هم حجاج‌بن یوسف‌های امروز هستند. آن‌ها هم معلوم است که چه کسانی در جبهه مخالفین امام هستند.

رهبر انقلاب ادامه دادند: ناکثین؛ یعنی بیعت شکنان، همان همراهان سست کمربند هستند؛ وای از آن همرهان سست کمربند که در مقابل خواسته‌های دنیایی، نتوانستند مقاومت کنند. میدان تسابق الی‌الخیرات را تبدیل به میدان جنگ برای قدرت و جنگ برای دست‌یابی به مطامع دنیوی کردند. در بین آن‌ها هم همه جور، هم در زمان امیرالمؤمنین امثال طلحه و زبیر بودند و هم افراد کوچکی در این جمع ناکثین وجود داشتند. در زمان امام هم، قضیه همین بود.

ایشان با بیان اینکه امام بزرگوار در مقابل این جبهه‌ی گسترده‌ی وسیع و متنوع ایستاد، ادامه دادند: مارقین ناآگاه‌ها در مقابل امام بزرگوار ما، آن کسانی بودند که موقعیت کشور و انقلاب و ملّت ایران را نفهمیدند و جبهه‌بندی دشمنان را نشناختند. شیوه‌های دشمنی دشمنان را درک نکردند و به چیزهای کوچک سرگرم شدند؛ عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند.

امروز هم همین سه گروه، در مقابل نظام اسلامی و میراث بزرگ امام صف‌آرایی کرده‌اند

رهبر انقلاب ادامه دادند: اگر نمونه‌هایی را بخواهیم در دوره کنونی مشاهده کنیم، امثال گروه‌های داعش و در اوّل انقلاب، گروه‌های منافقین و اشباح آن‌ها که رؤسای‌شان خائن و زیردست‌ها و طبقات پایین آنها جاهل و فریب خورده بودند. این سه گروه و دشمنی آن‌ها، مخصوص دوران امام هم نبود و بعد از امام هم استمرار داشته و امروز هم همین سه گروه، در مقابل نظام اسلامی و میراث بزرگ امام که جمهوری اسلامی است، صف‌آرایی کرده‌اند و مبارزه و مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی، از تعرض آن‌ها جلوگیری کرده است.

ایشان افزودند: البته این جبهه مختلط، با همه توانشان سعی می‌کنند در مقابل جمهوری اسلامی، اخلال‌گری کنند و مشکلاتی را درست کنند و حرکت ملّت ایران را دشوار و کُند کنند، امّا نمی‌توانند جلو پیشرفت ملّت ایران را بگیرند.

رهبر انقلاب افزودند: خدا را سپاسگزاریم که در دورانی زندگی می‌کنیم که یک انسان بزرگی را دیدیم که با مولای متقیان و رهبر آزادگان تاریخ، این شباهت‌ها را داشت و توانست محصول این عظمت خود را برای ملّت ایران باقی بگذارد.

امام هرگز منفعل نشد

ایشان با طرح این سؤال که امام رضوان‌الله علیه، چگونه با این وضعیت مواجه می‌شد و الگوی امام چگونه بود؟ در پاسخ اظهار داشتند: این‌ها برای ما درس است. اولاً امام، در مواجهه با این دشمنی‌ها و دشمنان، برخورد شجاعانه و فعّال داشت؛ برخورد از روی ضعف و انفعال نداشت؛ امام هرگز منفعل نشد. نه احساس ضعف کرد و نه از خود ضعف نشان داد. قدرتمندانه در مقابل دشمنان و به صورت فعّال ایستاد.

رهبر انقلاب، دومین ویژگی امام را پرهیز از هیجان‌زدگی عنوان کردند و فرمودند: امام در مقابل حوادث، هیجان‌زده نمی‌شد و تکیه به احساسات خالی از عقلانیت نمی‌کرد. تصمیم‌های امام، تصمیم‌های شجاعانه و همراه با احساسات محکم بود، امّا مبتنی بر محاسبات عقلانی.

امام، اولویت‌ها را رعایت می‌کرد

ایشان ادامه دادند: سوم اینکه؛ امام، اولویت‌ها را رعایت می‌کرد. تمرکز بر اولویت‌ها می‌کرد. مثلاً در دوران مبارزات، اولویت امام، مقابله با رژیم سلطنت بود. مسائل حاشیه ای را وارد میدان کار خود نمی‌کرد. در دوران جنگ تحمیلی، اولویت امام، مسئله جنگ بود. امام، بارها این را فرموده بودند که جنگ در رأس امور است؛ دفاع مقدس در رأس امور است؛ واقع هم همین بود. متمرکز بر یک مسئله دارای اولویت می‌شد؛ حواشی را وارد میدان اهتمام خود نمی‌کرد.

رهبر انقلاب با بیان اینکه در اوّل انقلاب، در رفتار امام، انسان با شگفتی مشاهده می‌کند که قانون اساسی و تکیه بر ایجاد نظام، تکیه بر ترتیبات قانونی وجود داشت، تصریح کردند: درواقع، امام بر نقاط اصلی متمرکز می‌شدند.

ایشان، اعتماد به توانایی‌های مردم را چهارمین خصوصیت امام(ره) دانستند و فرمودند: امام، ملّت ایران را ملّت بزرگ و آگاه و توانایی می‌دانست؛ به آن‌ها اعتماد می‌کرد و به آن‌ها خوشبین بود و مخصوصاً به جوانان. مشاهده کنید در فرمایشات امام، چقدر نسبت به ملّت خوشبین است نسبت به جوانان.

رهبر انقلاب در ادامه فرمودند: ویژگی پنجم امام، بی‌اعتمادی به دشمن بود. امام، در طول ده سال حضور با برکت خود در رأس نظام اسلامی، یک لحظه به دشمن اعتماد نکرد؛ به پیشنهادهای دشمن بدبین بود، به تظاهرات آن‌ها بی‌اعتنا بود. دشمن را به معنای واقعی کلمه، دشمن می‌دانست و به او اعتماد نمی‌کرد.

ایشان، اهتمام به همبستگی و اتحاد ملّت را خصوصیت ششم امام راحل عنوان کردند و افزودند: این هم یکی از خصوصیات الگوی رفتاری امام در مقابل این دشمنی‌ها بود. هر چیزی که ملّت را به دو دسته و دو قطب تقسیم کند، از نظر امام مردود بود.

رهبر انقلاب افزودند: هفتم، ایمان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی و به وعده الهی بود. نقطه اصلی، اتکای امام به نصرت الهی بود. همه تلاش خود را می‌کرد، با همه وجود در میدان بود امّا امید او، بسته به نصرت الهی و به قدرت الهی و تکیه او، به قدرت الهی بود. امام، به عهدالحسنیین اعتقاد واقعی داشت. و معتقد بود که اگر کار را برای خدا بکنیم، درِ ضرر بسته است. اگر کار برای خدا انجام بگیرد، هیچ‌گونه ضرری متوجه نخواهد شد؛ یا پیشرفت می‌کنیم یا اگر پیشرفت هم نکردیم، کاری که وظیفه ما بوده است را انجام داده‌ایم و در مقابل پروردگار سرافرازیم.

ایشان با بیان اینکه ما بعد از امام، همان راه امام را مو به مو، دنبال کرده‌ایم و ان‌شاء‌الله خواهیم کرد، تصریح کردند: دچار انفعال و ضعف نمی‌شویم و به حول و قوه الهی، در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی بیگانگان و دشمنان می‌ایستیم؛ هیجان‌زده و احساساتی تصمیم نمی‌گیریم، به جای متن، به حاشیه هایی که برای ما می‌سازند اعتنا نمی‌کنیم و سرگرم به حواشی نمی‌شویم. اولویت‌ها را به توفیق و هدایت الهی تشخیص می‌دهیم و به امید خدا، به مردم‌مان و به توانایی‌های آن‌ها و به جوانان عزیزمان اعتماد می‌کنیم و به دشمن مطلقاً اعتماد و اطمینان نمی‌کنیم.

رهبر انقلاب با بیان اینکه مردم عزیزمان را از دودستگی و دوقطبی برحذر می‌داریم و به نصرت الهی هم اطمینان داریم تصریح کردند: شک نداریم که ملّت ایران، با این انگیزه و با این احساسی که امروز دارد حرکت می‌کند، با این ایمان و امید، قطعاً به توفیق الهی پیروز خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: نقشه دشمن را هم می‌شناسیم و کاملاً می‌دانیم چیست و برای مردم افشا می‌کنیم. البته مردم عزیز ما خودشان خیلی چیزها را می‌دانند و می‌فهمند و حس می‌کنند.

رهبر انقلاب با بیان اینکه امروز نقشه دشمن فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی است تصریح کردند: هدف هر سه نوع فشار دشمن هم سیطره بر کشور عزیز ما ایران است. همچنانی که بر برخی کشورهای بدبخت روسیاه منطقه سیطره دارد.

ایشان، فشار اقتصادی را تحریم و جلوگیری از همکاری کشورها در زمینه‌های اقتصادی با ایران دانستند و ادامه دادند: نتیجه‌ای که آن‌ها می‌خواهند از فشار اقتصادی بگیرند، زیر فشار قرار دادن صرفاً دستگاه دولت و حکومت نیست؛ می‌خواهند ملّت ایران را به خیال خودشان به ستوه بیاورند. می‌گویند ملّت ایران را به ستوه بیاوریم تا نظام اسلامی ناچار بشود تسلیم زورگویی‌های ما بشود. هدف‌شان این است. نه ملّت را شناخته‌اند نه نظام را شناخته‌اند.

رهبر انقلاب ادامه دادند: به توفیق الهی و به فضل الهی و با تلاش مسئولین و با همّت مردم، ان شاءالله هدف دشمن در فشار اقتصادی به کلی ناکام خواهد ماند.

ایشان، فشار روانی را مورد اشاره قرار دادند و اظهار داشتند: این نکته حائز توجه و مهمی است. نقاط قوّت جمهوری اسلامی را، نقاط قوّتی که برای کشور و ملّت، مایه‌ی اقتدار و تقویت است را نشان کرده‌اند و در تبلیغات و برخوردها، به عنوان نقاط چالش‌آفرین معرفی می‌کنند؛برای اینکه ملّت ایران را نسبت به آن‌ها دلسرد کنند.

رهبر انقلاب، یکی از نقاط قوّت کشور را پیشرفت هسته‌ای عنوان کردند و افزودند: پیشرفت هسته‌ای، مایه افتخار فن‌آوری و دانش فنی کشور بوده است. استعداد جوانان ما را مشخص کرده است؛ چیز کوچکی نیست.

ایشان خاطرنشان کردند: آن روزی که ما به اورانیوم غنی‌سازی شده ۲۰ درصد برای علاج بیماری‌ها نیاز داشتیم و باید از کشورهای بیگانه مقل آمریکا و اروپا تهیه می کردیم، انواع و اقسام اشکالات را سر راه ما گذاشتند. انواع و اقسام شروط و موانع را سر راه ما گذاشتند؛ چرا که فهمیدند ما احتیاج داریم. وقتی یک ملّت به یک چیزی احتیاج حیاتی دارد، شرایط و تحمیلات فروشنده را به ناچار قبول می‌کند و اینها خواستند تا از این فرصت استفاده کنند و شروطی را برای ما گذاشتند که کار ماهها طول کشید.

ایشان افزودند: شاید بیش از یک سال گفت‌وگوها، رفت‌وآمدها و حرف‌ زدن‌ها طول کشید، عقب‌نشینی نمی‌کردند و توقعات خود را تکرار می‌کردند. جمهوری اسلامی به جوان‌های خود اعتماد کرد و این موضوع را از آنها خواست. جوانان دست به کار شدند و توانستند در مقابل چشم‌های متعجب آنها اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد را در داخل تولید کنند بدون اینکه الگویی از بیرون داشته باشند و این کار آنها را حیرت‌زده کرد.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: قدرت حرکت علمی و فناوری متخصصین و دانشمندان ما که الان همان دانشمندان و جوانان در کشور حضور دارند دشمن را عصبی و خشمگین کرد که این یک نقطه قوت برای کشور به شمار می‌رود. هم آبرو است و مایه اعتبار است، هم در عمل موجب پیشرفت کشور است.

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: این موضوع را که یک نقطه قوت ملی است در تبلیغات انبوه و متراکم خودشان در ذهن بعضی‌ها به نقطه چالش‌آفرین و نقطه ضعف تبدیل کردند و گفتند که این مسئله هسته‌ای کشور موجب تنش، چالش و فشار دشمنان است چه فایده‌ای برای ما دارد؟ نقطه قوت به یک نقطه چالش‌آفرین تبدیل می‌کنند برای آنکه نقطه قوت را سلب کنند و از او بگیرند و این یک کار روانی کاملاً ریشه‌ای و مهم است که یک ملت را نسبت به دستاوردهای بزرگ خودش بدبین کنند.

ایشان افزودند: مثال دیگر مسئله موشکی است. ساخت موشک‌های گوناگون و اقتدار موشکی موجب ایجاد امنیت در کشور است. جوان‌های ما یادشان نیست همین شهر تهران در زیر آتش‌ موشک‌های شبانه‌روزی دشمن می‌سوخت. خانه‌ها خراب می‌شد و انسان‌ها کشته می‌شدند. شهرهای جبهه مثل دزفول، اهواز، شوش و دیگر شهرها که جای خود دارد تا شهرهای دوردست حتی موشک‌های دشمن می‌رسید.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: ما در آن زمان موشک و وسیله دفاع نداشتیم مجبور بودیم دست‌مان را روی هم بگذاریم و تماشا کنیم.

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: امروز جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اول منطقه تبدیل شوند. دشمن می‌داند که اگر یکی بزند ۱۰ تا می‌خورد پس موشک مایه امنیت و نقطه قوت است. دشمن روی مسئله موشکی متمرکز می‌شود و یک عده‌ای هم متأسفانه در داخل با دشمن هم‌صدا می‌شوند که آقا چه فایده‌ای دارد.

ایشان افزودند:‌ یکی دیگر از نقاط قوت ما مسئله عدالت‌خواهی بین‌‌المللی جمهوری اسلامی است این برای جمهوری اسلامی آبرو است. اینکه جمهوری اسلامی طرفدار ملت‌های مظلوم باشد، آبرو است. طرفدار ملت فلسطین باشد این یک آبرو است. جمهوری اسلامی نیرو مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی در منطقه را تقویت کرده است.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: دشمنان عوامل مزاحم و مضری را به نام داعش، جبهه‌النصره و امثال اینها در عراق و سوریه درست کردند. جمهوری اسلامی از نیروی مقاومت در این منطقه حمایت کرد، این عدالت‌خواهی است، این دفاع از ملت فلسطین است، این دفاع از استقلال کشورهای منطقه است و دفاع از تمامیت ارضی کشورها است، این نقطه قوت است، این نقطه قوت را به عنوان دخالت جمهوری اسلامی به یک مسئله چالش‌آفرین تبدیل، وانمود و آن را معرفی می‌کنند و بر آن تکیه می‌کنند و این وضعی است که امروز ما با دشمن داریم.

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: عوامل‌شان در داخل هم متأسفانه مشغولند، یک روز در خیابان‌های تهران به مناسبت روز قدس که روز دفاع از فلسطین است شعار «نه غزه نه لبنان»‌ دادند. کمک‌کنندگان به جنگ روانی دشمن در داخل موجودات بد و حقیری هستند. این سرافکندگی دارد.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: امروز هم کسانی درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را بر کشور تحمیل کنند. دولت‌های خارجی دنبال این موضوع هستند یک عده‌ای در داخل تبلیغ می‌کنند که اگر این نشود جنگ خواهد شد نه آقا این دروغ است این تبیلغ به نفع دشمن است.

ایشان افزودند: هدف دشمن معلوم است دشمن درصدد آن است که ما از نقاط قوت خودمان صرف‌نظر کنیم. از عناصر اقتدار ملی خودمان دست برداریم تا دشمن راحت‌تر بتواند بر کشور، ملت، سرنوشت و آینده ما مسلط شود و ملت در مقابل این حرکت ایستاده است.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به موضوع فشارهای عملی دشمن خاطرنشان کردند: به همه ملت عزیزمان در سرتاسر کشور عرض می‌کنم که فشار عملی دشمن عبارت از این است که در کشور آشوب ایجاد کنند این برنامه قطعی آنها است که البته سر آنها به سنگ خواهد خورد همچنانکه تاکنون خورده است.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: نقشه دشمن این است که از مطالبات مردمی سواستفاده کند. ممکن است در شهر و نقطه‌ای از کشور عده‌ای مطالبه‌ای داشته باشند و جمع شده باشند. با عنوان مثال کارگرانی هستند که دنبال مطالبات کارگری خود هستند و یا مردم یک شهری به دنبال مطالبات شهری خودشان هستند. دشمن در چنین مواردی نقشه می‌کشد عوامل نفوذی خود و در واقع اشرار را و انسان‌های خبیثی به تعداد معدودی وارد در این اجتماعات می‌کنند تا اجتماعات آرام مردم را به حرکت ضد امنیتی و حرکت آشوبگرایانه تبدیل کنند تا بدین وسیله کشور و ملت را و نظام جمهوری اسلامی را بدنام کنند.

ایشان افزودند:‌مردم در سراسر کشور به این موضوع توجه داشته باشند این نقشه دشمن است ما خبر داریم نشسته‌اند برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌اند. البته به اعتماد راسخ من اینها کور خوانده‌اند و مردم عزیز ما در مقابل آنچه را که آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند با قدرت و شهامت و هوشیاری خواهند ایستاد و من توصیه می‌کنم مردم عزیز ما همچنانکه تا امروز هوشیاری خود را حفظ کرده‌اند باز هم حفظ کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: حضور مردم در صحنه بسیار مهم است. روز قدس نزدیک است. روز جمعه روز قدس است. دنیا حضور مردم را در روز قدس خواهد دید. به توفیق الهی این روز قدس با وجود اینکه مردم روزه هستند و هوا گرم است، قدس امسال از روز قدس سال‌های گذشته به توفیق الهی قوی‌تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به موضوع برجام اظهار داشتند: از برخی حرف‌های بعضی از دولت‌های اروپایی اینجور برمی‌آید که اینها توقع دارند ملت ایران هم تحریم‌ها را تحمل کند، با تحریم‌ها دست و پنجه نرم کند و هم از فعالیت هسته‌ای خود که نیاز قطعی آینده کشور است دست بکشد و همین محدودیت‌هایی را که بر او تحمیل کرده‌اند این محدودیت‌ها را ادامه دهد.

ایشان افزود: من به این دولت‌ها می‌گویم بدانند که این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد.ملت و دولت ایران این موضوع را تحمل نخواهند کرد که هم تحریم باشند، هم در محدودیت هسته‌ای و حبس هسته‌ای قرار داشته باشند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب