پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:02:19 - پنجشنبه 24 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توصیه‌های یک‌ساله‌ رهبر انقلاب به مسئولین نظام
در آستانه عید سعید فطر، خط حزب الله توصیه‌های یک‌ساله رهبر انقلاب خطاب به مسئولین نظام را منتشر می‌کند‌ای نشسته صف اول!

به گزارش “ صبح رابر“؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در طول یک سال گذشته، رهبر انقلاب در دیدار‌های مختلف، توصیه‌ها و مطالبات مختلفی را از مسئولین نظام، مخصوصا دولتمردان سابق و حاضر داشته‌اند. توصیه‌هایی که بی‌شک اگر به آن‌ها توجه شده و به مرحله‌ی اجرا در می‌آمد، این روز‌ها شاهد وضعیت معیشتی و اقتصادی بهتری نسبت به قبل بودیم. این روز‌ها که مصادف است با فرا رسیدن عید سعید فطر و بار دیگر، اکثر مسئولین نظام، در نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب حاضر خواهند شد، بازخوانی این توصیه‌ها و مطالبات، خالی از لطف نیست.

۱. پرچمدار حقوق عمومی باشید
قوه‌ی قضائیه باید پرچمدار حقوق عمومی در جامعه شود و در هر زمینه‌ای که لازم بود، از حقوق مردم با قدرت دفاع، و با متخلفان و قانون‌شکنان مقابله کند… احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم از وظایف مهم قوه‌ی قضائیه است. (۱۳۹۶/۰۴/۱۲)

۲. در برابر موضوعات بین‌المللی موضع قاطعانه داشته باشید
قوه‌ی قضائیه باید در موضوعاتی همچون تحریم‌ها، مصادره‌های آمریکایی‌ها، تروریسم و یا حمایت از شخصیت‌های مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود. (۱۳۹۶/۰۴/۱۲)

۳. مشکلات کشور را بشناسید و بر روی یکایک آن‌ها متمرکز شوید
هر سه قوّه مشکلات کشور را بشناسند و روی یکایک مشکلات متمرکز بشوند… بنده چندین جلسه تشکیل داده‌ام برای آسیب‌های اجتماعی؛ الان حدود دو سال یا دوسال‌ونیم است که هر چند وقت یک بار، ما اینجا یک جلسه برای آسیب‌های اجتماعی با مسئولین اساسی و درجه‌ی یک کشور… تشکیل می‌دهیم… آنجا‌ها من گفته‌ام به آقایان؛ بایستی هرکدام از این‌ها را تقسیم کار کنند. (۱۳۹۶/۱۰/۱۹)

۴. مسئولین کشور با همدیگر متحد باشند
مسئولین کشور همه با هم باشند… وقتی‌که شما می‌بینید دشمن دارد تهدید می‌کند شما را… و مشکلاتی به‌وجود می‌آورند با کار‌هایی که کرده‌اند در داخل کشور، بایستی همه با همدیگر همدست باشند، همه کنار هم بایستند… همه با هم همکاری کنند، تلاش کنند، هم‌افزایی کنند، یکدیگر را تحلیل نبرند. (۱۳۹۶/۱۰/۱۹)

۵. مراقب پیاده‌سازی فرهنگ غربی در کشور باشید
من شنیدم لایحه‌ای را دارند تنظیم می‌کنند برای همین مسائل خانواده و اِعمال خشونت علیه زنان؛ هم مسئولین دولتی، هم مسئولین مجلس، مراقب باشند که باز همان فرهنگ غربی را نخواهند اینجا پیاده کنند… از غرب نبایستی تعلیم گرفته بشود؛ از منطق عقلانی خود ما، از فکر اسلامی خود ما بایستی فهمیده بشود و دانسته بشود. (۱۳۹۶/۱۲/۱۷)

۶. روحیه دهه ۶۰ را فراموش نکنید
خیلی از شما‌ها از اوایل انقلاب در میدان فعالیت‌های انقلابی بوده‌اید، یعنی دهه‌ی ۶۰ را به خوبی درک کرده‌اید. [آیا]یادتان هست احساسات خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست رفتار خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست بی‌اعتنایی به مال را که در آن دهه داشتید؟ اهتمام به خدمت را که در آن دهه داشتید؟ یادمان می‌رود؛ این اشکال کار است. (۱۳۹۷/۰۱/۲۰)

۷. اختیار مهم‌ترین مسئله‌ی کشور نباید در دست دیگران باشد
سال گذشته بنده رسماً علناً قاطعاً منع کردم از اینکه این کار انجام بگیرد؛ مسئولین آموزش و پرورش استقبال کردند، دنبال کردند؛ منتها بنده شنیده‌ام در بخش‌های مختلفی، اجزای سند ۲۰۳۰ دارد تحقّق پیدا می‌کند؛ این معنایش این است که اختیار مهم‌ترین مسئله‌ی کشور در دست دیگران باشد… چنین چیزی معنی ندارد. (۱۳۹۷/۰۲/۱۹)

۸. اولویت‌های اصلی را در نظر بگیرید
وقتمان کم است، کارمان بسیار است، اولویت‌ها را بایستی رعایت کرد… امروز اولویت همین نکته‌ای است که رئیس‌جمهور محترم بیان کردند؛ مسئله‌ی عدالت، مسئله‌ی ریشه‌کن کردن فقر و ریشه‌کن کردن فساد، اولویت‌های درجه‌ی اوّل ما است؛ این‌ها را مقدّم بداریم. (۱۳۹۶/۰۵/۱۲)

۹. به میان مردم بروید
با مردم بی‌واسطه مرتبط بشوید… گزارش‌هایی که به ما می‌رسد، هرچند آن گزارش‌ها صادقانه باشد، امّا خیلی تفاوت می‌کند با آنچه انسان در مواجهه‌ی با مردم و رفتن در میان مردم مشاهده می‌کند و می‌بیند. (۱۳۹۶/۰۵/۱۲)

۱۰. اقتصاد را از نفت خلاص کنید
باید اقتصاد را از نفت خلاص کنیم و این هدف مهم با توجه به امکانات، ظرفیت‌ها و نیروی انسانی کشور تحقق‌پذیر است، همان‌گونه که برخی کشور‌های بدون نفت، این کار را کرده‌اند. (۱۳۹۶/۰۶/۰۴)

۱۱. اقتصاد مقاومتی با واردات بی رویه نمی‌سازد
اقتصاد مقاومتی با واردات بی‌رویه نمی‌سازد، با ضعف تولید نمی‌سازد؛ تولید داخلی را قوی کنند. ادارات حکومتی و دولتی، محصول داخلی را بر محصول خارجی مشابه ترجیح بدهند. یک خریدار مهمّ بازار، دستگاه‌های دولتی هستند که همه‌چیز می‌خرند، همه‌چیز لازم دارند؛ آنچه تولید داخلی است، آن را ترجیح بدهند. (۱۳۹۶/۱۰/۰۶)

۱۲. مواظب خطر ارتجاع باشید
یکی از مهم‌ترین آفت‌های همه‌ی انقلاب‌ها ارتجاع است… ما اگر به سمت اشرافی‌گری حرکت کردیم، این رفتن به سمت ارتجاع است؛ اگر به جای توجّه به طبقه‌ی ضعیف، دل‌سپرده‌ی طبقات مرفّه و زیاده‌خواه در کشور شدیم، این حرکت به سمت ارتجاع است؛ اگر به جای تکیه‌ی به مردم به خارجی‌ها تکیه کردیم، امیدمان را به بیگانه‌ها بستیم، این حرکت در سمت ارتجاع است؛ این نباید اتّفاق بیفتد. (۱۳۹۶/۱۱/۲۹)

۱۳. اولویت‌های کشور در سیاست داخلی و خارجی
در حوزه‌ی سیاست داخلی باید متن مردم را بر اقلّیت‌های حزبی و مجموعه‌های جناحی و مانند این‌ها ترجیح بدهیم… در سیاست خارجی، ترجیح شرق بر غرب، ترجیح همسایه بر دور، ترجیح ملّت‌ها و کشور‌هایی که با ما وجه مشترکی دارند بر دیگران، یکی از اولویت‌های امروز ما است. (۱۳۹۶/۱۱/۲۹)

۱۴. سپردن کار به خارجی‌ها بایستی در حدّ اضطرار باشد
سپردن کار به خارجی‌ها با توجّه به بدقولی‌هایی که از آن‌ها تا حالا دیده‌ایم، بایستی در حدّ اضطرار باشد، یعنی بعد از آنکه بکلّی از امکانات داخلی مأیوس شدیم، آن‌وقت البتّه برویم سراغ دیگران. (۱۳۹۷/۰۳/۰۲)

۱۵. باید ستاد مقابله با وزرات خزانه‌داری آمریکا تشکیل بدهید
دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه‌داری؛ [اتاق]جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری آن‌ها است، به شکل فعّال هم مشغولند… اینجا هم بایست ستاد مقابله‌ی با شرارتِ این دشمن در مجموعه‌ی اقتصادی تشکیل بشود… بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود و این کار را دنبال کنند. (۱۳۹۷/۰۳/۰۲)

۱۶. در برابر سلطه‌طلبی با صلابت ظاهر شوید
در برابر هر سلطه‌طلبی، با صلابت و قدرت ظاهر بشوید؛ آن سلطه‌طلب هر که می‌خواهد باشد؛ امروز از همه متجاوزتر و وقیح‌تر، رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا است؛ در مقابل این‌ها با صلابت ظاهر بشوید. (۱۳۹۶/۰۵/۱۲)

۱۷. از کالای ایرانی در بخش دولتی استفاده کنید
مسئولین دولتی، مسئولین بخش‌های مختلف، نیرو‌های مسلّح -که خرید‌های عمده برای آن‌ها است، هزینه‌های مهمّ این‌طور چیز‌ها به عهده‌ی آن‌ها است- سعی کنند که مطلقاً از محصولات غیر ایرانی آنجایی که [محصول]ایرانی وجود دارد استفاده نکنند. (۱۳۹۷/۰۳/۰۲)

۱۸. صندوق توسعه‌ی ملّی را صرف هزینه‌های جاری نکنید
باید بخش خصوصی را وارد میدان بکنید، باید کمک کنید به بخش خصوصی؛ این «صندوق توسعه‌ی ملّی» برای همین است… این صندوق مهم است و توصیه‌ی مؤکّد ما این است که این صندوق را برای مصارف جاری و هزینه‌های جاری کشور نباید صرف کرد؛ این فقط بایستی در اختیار فعّالان اقتصادی بخش خصوصی قرار بگیرد برای اینکه بتوانند کار کنند. (۱۳۹۷/۰۳/۰۲)

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب