پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:10:15 - شنبه 26 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کمتر از دو هفته زمان طلایی برای تحقق رویای کنکوری‌ها
داوطلبان کنکور سراسری کمتر از دو هفته زمان دارند تا بتوانند با مطالعه دقیق و تمرین تست‌زنی، خود را برای تحقق تصورات و رویاهایی که برای آینده دارند، آماده کنند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزشمار کنکور سراسری سال ۹۷ به یک رقمی شدن نزدیک می‌شود و داوطلبان کنکور این روزها حال و هوای خاصی را تجربه می‌کنند.

شاید این روزها کنکوری‌ها چند احساس همزمان را تجربه کنند، استرس، امید، هیجان و احساس سردرگمی در آینده.

با چند تن از آن‌ها به گفت‌وگو می‌نشینم، یکی از آن‌ها از استرس این روزهایش می‌گوید و از اینکه حتی فرصت انجام کارهای شخصی را هم ندارد.

می‌گوید: کنکور هر چه که باشد غول نیست و ترس ندارد ولی نمیدانم چرا استرس زیادی دارم.

مادرش می‌گوید: دخترم توکل کن بر خدا و خودش نیز از توکل بر خدا سخن می‌گوید.

واژه‌ای که در صحبت همه کنکوری‌ها مشترک است.

آن‌ها می‌دانند که کنکور یکی از راه‌های تعیین سرنوشت است و آخر دنیا نیست. کنکوری‌ها خوب می‌دانند که باید تلاششان را بکنند و نتیجه را به خدا بسپارند.

از او درباره زمان مطالعه‌اش می‌پرسم؛ می‌گوید: من نهایتا روزی ۱۰ یا ۹ ساعت درس می‌خوانم البته قبل از این زمان کمتری می‌خواندم ولی حالا در فاصله کم مانده به کنکور زمان مطالعه‌ام را بیشتر کرده‌ام و حتی فرصت انجام کارهای شخصی‌ام را هم ندارم.

او که داوطلب کنکور در گروه آزمایشی علوم تجربی است، می‌گوید: در دروس اختصاصی بیشتر زیست و شیمی می‌خوانم و در دروس عمومی نیز زمان بیشتری را به ادبیات و معارف اختصاص داده‌ام.

او فضای خانه را در موفقیتش موثر می‌داند و می‌گوید: اوایل برای مطالعه به کتابخانه می‌رفتم ولی وقتی دیدم فضای خانه برای درس خواندنم مناسب است خانه را ترجیح دادم، روحیه دادن اعضای خانواده به داوطلب کنکور بسیار مهم است من تجربه کرده‌ام که روحیه خانواده در پیشرفت فرد بسیار تاثیر گذار است. حمایت خانواده در همین فرصت باقیمانده اهمیت دارد.

یکی دیگر از داوطلبان کنکور می‌گوید: کنکور مانند یک جنگ است که باید بر سر یک رتبه و یک رشته بجنگی.  روزانه ۹ تا ۱۰ ساعت درس می‌خوانم، در مدرسه پایگاه داریم و با دوستانم درس می‌خوانم. خانواده‌ام هم تمام امکانات موردنیازم را فراهم کرده‌اند و فضای خانه را کاملا آرام کرده‌اند.

داوطلب دیگری می‌گوید: به کلاس آموزشی نمی‌روم و روزانه ۶ تا ۷ ساعت در منزل درس میخوانم و در آزمون‌های آزمایشی نیز شرکت می‌کند.

این داوطلب کنکور سراسری به کمک‌های خانواده‌اش در این روزها اشاره می‌کند و می‌گوید: همیشه خانواده دوستانم کمکم کردند و از لحاظ روحی و دور شدن از استرس بسیار تاثیر گذار هستند.

یکی دیگر از داوطلبان کنکور سراسری رفتن به کتابخانه را نوعی اتلاف وقت می‌داند و می‌گوید: با وجود رخ دادن اتفاق ناگوار در زندگی‌ام خانواده کاملا مرا مورد حمایت قرار دادند، محیط خانه آرام است و نیازی نیست که برای درس خواندن به کتابخانه بروم، وقت رفت و آمد به کتابخانه را صرف درس خواندن می‌کنم.

 

این داوطلب کنکور سراسری امیدوار است که رتبه دو رقمی را کسب کند و می‌گوید قصد دارم با قبول شدن در کنکور آینده روشنی را برای خود رقم بزنم و با انتخاب یک شغل خوب بتوانم به مردم خدمت کنم.

به گزارش فارس، داوطلبان کنکور این روزها بیشتر از هر چیز دیگری به آرامش نیاز دارند تا بتوانند بدون استرس درس‌های خوانده شده را مرور کرده و در روز کنکور به سوالات پاسخ دهند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب