پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:48:53 - یکشنبه 27 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حتی اگر ایران به تمام تعهداتش عمل کند هیچ گاه از لیست سیاه خارج نمی شود
به گزارش“صبح رابر“؛ به نقل از  راه آرمان ؛ محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در میزگرد اقتصادی درخصوص قرارداد موسوم به FATF گفت:  آنچه به عنوان تامین مالی تروریست یا fatf مطرح است دارای بندهایی است که با امنیت ملی ما در تضاد است و این قرارداد مصداق کامل “کلمه الحق یراد بها الباطل” است این […]

به گزارش“صبح رابر“؛ به نقل از  راه آرمان ؛ محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در میزگرد اقتصادی درخصوص قرارداد موسوم به FATF گفت:  آنچه به عنوان تامین مالی تروریست یا fatf مطرح است دارای بندهایی است که با امنیت ملی ما در تضاد است و این قرارداد مصداق کامل “کلمه الحق یراد بها الباطل” است

این نماینده مجلس گفت: اصل شفافیت  مالی و مبارزه با پول های آلوده بسیار عالی است ولی دشمن با این پیمان به دنبال دخالت در امور داخلی ایران و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ما طرفدار شفافیت اقتصادی هستیم و جمهوری اسلامی امروز در شفافیت اقتصادی پیشتاز است ، تشریح کرد: ما قوانین مبارزه با تروریست و پولشویی را پیش از fatf در مجلس تصویب کردیم و پیش از آن هم در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تاکید کرد: کشورهای غربی از روی کار علمی دریافته اند که پول هایی که از اقدامات غیرقانونی و نادرست بدست می آید بر اقتصاد تاثیر منفی دارد ولی ما علاوه بر این گزاره علمی از لحاظ این درآمدها را حرام می دانیم.

پورابراهیمی با تاکید براینکه پیرو شریعتی هستیم که به مسایل مالی اهمیت می دهد و لقمه حلال را ارزش می داند، ادامه داد: در اسلام پول در آوردن از اقداماتی مانند بردگی، گروگان گیری، تروریست و… حرام است و مخالف آن هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایران بزرگترین قربانی تروریست و مواد مخدر است و به دنبال این است تا با منابع مالی گروه های تروریستی و قاچاقاچیان مبارزه کند، تصریح کرد: امروز گروه های تروریستی مانند داعش نفت سوریه را به تاراج می برند و عربستان نیز آنها را تامین مالی می کند ولی هیچکس در دنیا متعرض آنها نمی شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه آمریکا از روزی که برجام را امضا کرد، نقض آن را هم آغاز کرد، ابراز داشت: برجام به ما نشان داد که اگر جمهوری اسلامی به تمام تعهداتش در یک پیمان عمل کند بازهم طرف مقابل به یک بهانه ایی زیر تعهداتش می زند.

وی ادامه داد: امروز اگر ما تمامی FATF را کامل و حتی بهتر از تمام دنیا اجرا کنیم بازهم آنها حاضر نیستند ما را از لیست سیاه اقتصادی خارج کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه ما اصل پیوستن به FATF  را مخالف منافع ملی می دانیم، ابراز داشت: اگر دولت اصرار دارد که به اینگونه قراردادهای پر هزینه بپیوندد، پیشنهاد دادم که ما در مقابل اینگونه تعهدات بین المللی مکانیسم ماشه را پیش بینی کنیم تا هرجا که با منافع ما در تضاد بود با آن مقابله کنیم.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب