پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:35:59 - جمعه 1 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رهبر انقلاب مخالفت‌شان را با FATF اعلام کردند/ به‌عنوان نماینده ملت الحاق به این کنوانسیون را خلاف منافع ملی می‌دانستم
خدادادی گفت: بنده قبل از صحبت‌های آقا نیز مخالف این کنوانسیون بودم و مخالفت خود را هم طی بیانیه‌ای به عنوان فراکسیون ولایی‌های مجلس اعلام کرده بودم.

به گزارش “صبح رابر”، به نقل از آناج، سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج در خصوص این که بعد از این که رهبر انقلاب نظر خود را در رابطه با الحاق به کنوانسیون FATF اعلام کردند باعث ایجاد چه تغییری در تصمیم و نظر وی در این رابطه شده، اظهار داشت: بنده قبل از صحبت‌های آقا نیز مخالف این کنوانسیون بودم و مخالفت خود را هم طی بیانیه‌ای به عنوان فراکسیون ولایی‌های مجلس اعلام کردم، به همین علت برای این که برسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و جوانب نیز مورد سنجش قرار بگیرد الحاق FATF دو ماه به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: به همین خاطر بود که رهبر انقلاب نیز در دیداری که دیروز با نمایندگان مجلس داشتند در رابطه با این موضوع صحبت کردند و فرمودند که عضو شدن در چنین کنوانسیون‌هایی که تصمیم‌گیرنده‌هایشان کشورهایی نیستند که عضو این کنوانسیون شده‌اند اصلا درست نیست.

خدادادی با بیان اینکه نیت پلید دشمنان از FATF اصلا مشخص نیست، اذعان داشت: ما در مجلس خواستیم لایحه FATF مسکوت بماند تا ببینیم که اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام چگونه با ما رفتار خواهند کرد، تا با این روش پیشاپیش خود را در دام آنها نیندازیم.

وی افزود: رهبر انقلاب در سخنرانی خود اعلام کردند که مجلس باید در اینگونه زمینه‌ها دقت به خرج دهد و از نظر بنده یک تاکید به موقع بود و مثل همیشه راهنمایی‌های لازم را در اختیار ما قرار دادند.

نماینده‌ی مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که در قانون‌گذاری تنها خود قانون‌گذاری اهمیت ندارد بلکه نظرشان بر این بود که قانون‌ها باید اولویت بندی شوند و مسائل مهم و پر اهمیت در راس امور قرار گیرند و رسیدگی به آنها سریع‌تر از دیگر قانون‌ها صورت گیرد.

وی در خصوص این که آیا قوانین مصوب پراهمیت الان در حال اجرا هستند یا خیر؟ عنوان کرد: طرح و لوایح به مجلس ارسال می‌شوند و در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرند، منتهی خود مجلس هم می‌تواند طرحی در راستای اجرایی شدن این موارد و حل مشکلات جامعه ارائه دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس متذکر شد: امام خامنه‌ای نیز تاکید داشتند که به موضوعاتی از جمله مشکلات بیکاری جوانان و اقتصاد رسیدگی شود، که البته رسیدگی به این مسائل نیاز به توان مالی دارند.

خدادادی در پایان با اشاره به این که براساس قانون اساسی نمایندگان ملت نمی‌توانند با آوردند یک طرح حتی یک ریال برای دولت بار مالی به وجود آورند، ابراز داشت: خب الان هم اگر هرکدام از ما بخواهیم طرحی را ارائه دهیم معلوم است که بار مالی خواهد داشت پس باید در این زمینه توجه بیشتری به خرج داده شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب