پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:13:27 - پنجشنبه 7 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حقوق بشر؛حربه استکبار برای تضعیف اقتدار نظام جمهوری اسلامی/طرح حقوق بشر آمریکایی یک بلوف سیاسی است
پیش از ظهر امروز نشست خبری به همت بسیج رسانه و بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی با حضور تنی چند از کارشناسان بومی و متخصص در این امر و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان؛پیش از ظهر امروز نشست خبری به همت بسیج رسانه و بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی با حضور تنی چند از کارشناسان بومی و متخصص در این امر و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

 

محمدرضا اکبری زاده مسئول پایگاه مقاومت بسیج حقوق دانان شهید بهشتی کرمان  با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: این هفته از جانب مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر نامگذاری شد.

 

 

وی در خصوص دلیل نامگذاری این روز ابراز کرد: با توجه به اینکه ششم تیر ماه سالروز ترور امام خامنه ای در مسجد ابوذر تهران،روز هفتم تیر ماه سالروز انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی ایران در منطقه سرچشمه می باشد که منجر به شهادت رسیدن هفتاد و دو تن از یاران امام خمینی(ره) و آیت الله بهشتی شد و همچنین شهادت آیت الله صدوقی را در روز یازدهم تیر این ماه داریم .

 

 

اکبری زاده ادامه داد: در تیر ماه سالروز بمباران منطقه سر دشت توسط رژیم صدام در دوران دفاع مقدس می باشد؛ همچنین روز دوازدهم تیر ماه سال ۶۷ هواپیمای ایر باس بر فراز آب های خلیج فارس توسط ناو آمریکایی سرنگون شد و دویست و نود نفر از انسان های بیگناه در این حادثه به شهادت رسیدند؛حادثه های یاد شده مجموعه فشرده ای از اقدامات ضد بشری آمریکا علیه مردم مسلمان ایران می باشد.

 

 

مسئول پایگاه مقاومت بسیج حقوق دانان شهید بهشتی کرمان با بیان اینکه هر نامگذاری فلسفه ای دارد که در آن اهدافی دنبال می شود، عنوان کرد: مقوله حقوق بشر یکی از موضوعات استراتژیک است که دشمن به وسیله آن به کشور فشار می آورد و این موضوع در کنار دیگر موضوعاتی همچون هسته ای،موشکی و حمایت از تولید و … بحث ویژه ای محسوب می شود که به واقع بزنگاه دشمن است.

 

 

این مقام مسئول افزود:حقوق بشر به عنوان یکی از نقاط ضعف دشمن و حربه استکبار برای جمهوری اسلامی است که در مجامع بین المللی برای افکار عمومی استفاده می شود  و با توجه به اینکه قوانین ما بر اساس حقوق اسلامی تنظیم شده است که ره آورد دین مقدس اسلام است که  به عنوان نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود؛دشمن در تلاش است تا مولفه های اقتدار کشور را تضعیف کند و این یکی از این مسائل بحث حقوق بشر می باشد.

 

 

اکبری زاده با بیان اینکه نقطه مقابل آن حقوق بشر آمریکایی است، گفت:آمریکایی ها مدعی این مسئله هستند اما رفتارشان  با مردم خود و سایر کشورها در طول سال ها ضد بشری و ضد انسانی بوده است و ما باید رفتارهای ضد حقوق بشری آمریکا را نزد افکار عمومی خوار کنیم.

 

 

مسئول پایگاه مقاومت بسیج حقوق دانان شهید بهشتی کرمان ادامه داد: آخرین اقدامات این دولت جدا کردن فرزندان از خانواده های مهاجر بوده است که از ازدیبهشت ماه این قانون اجرایی و تعداد ۲۵۰۰ کودک از والدینشان جدا شده اند.

 

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس کنوانسیون کودک،منشور سازمان ملل و اعلامیه جهانی حقوق بشر این رفتار آمریکا ضد بشریت و عواطف انسانی  است که دل آدمی را به درد می آورد.

 

 

اکبری زاده با اشاره به اینکه ما به عنوان یک مسلمان وظیفه معرفی رفتارهای آمریکا را داریم، تصریح کرد: چند روز گذشته برخی در کشور با نوشتن نامه خواستار مذاکره با امریکا شده اند؛ ما با چه رژیمی می خواهیم مذاکره کنیم؛ رژیم و دولتی که بدعیات حقوق بشر را قبول ندارد و به آن عمل نمی کند؛ آیا یک نظام مترقی و مقتدری مانند ایران پای مذاکره با دولت  سفاکی برود که بویی از انسانیت نبرده است؟

 

 

مسئول پایگاه مقاومت بسیج حقوق دانان شهید بهشتی کرمان با بیان اینکه تنها کشوری که تاکنون به کنوانسیون کودک ملحق نشده است، آمریکا می باشد، گفت: در این کشور به حقوق کودکان توجه نمی شود وبه کودکان به طرف مختلف ظلم می شود و به همین دلیل این دولت تا کنون به کنوانسیون کودک ملحق نشده و این در حالی است که توقع دارند سایر کشورها به آن کنوانسیون ملحق و به قوانین آن احترام بگذارند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است، خاطر نشان کرد: آخرین اقدام این کشور خروج از شورای سازمان ملل است  و مهمترین تجمع حقوق بشری وابسته به سازمان ملل بود که نشان می دهد اینان ابراز دو گانه ای در دستان آمریکا هستند و هر کشوری که با سیاست ها و مسائل اقتصادی شان همگام باشند همانند عربستان و گرامی می دارند ولی کشوری مانند ایران به عنوان مترقی ترین قوانین بشری است به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می کنند.
سیاووش مسلمی استاد دانشگاه پیام نور کرمان  اظهار کرد: سه سال پس از تاسیس سازمان ملل در ۱۰ دسامبر اعلامیه حقوق بشر به تصویب رسید و هر ساله این روز را به عنوان روز بین المللی حقوق بشر گرامی می دارند.

 

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: وفتی به ابعاد مختلف آنچه که در سازمان ملل در قالب اعلامیه و کنوانسیون های مختلف به تصویب می رسد نگاه کنیم می بینیم که همه قرار دادها تضمین کننده آمریکا و قدرت های بزرگ است .

 

 

مسلمی تصریح کرد: پنج قدرت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دنیا دارای حق وتویی هستند که هر کاری که بخواهند در سطح دنیا انجام می دهند که این مسئله نشان می دهد که آن ها به واسطه این قوانین در صدد ظلم و قانون گریزی از قوانین بین الملل هستند.

 

 

وی درادامه با اشاره به اعلامیه حقوق بشر، عنوان کرد: در مقدمه این اعلامیه دلایل تاریخی و اجتماعی برای پرداختن به این مسئله وجود دارد و در مواد یک و دو به مسائلی چون آزادی و برابری پرداخته و در موارد سه به حقوق فردی یک انسان مانند حق زندگی و منع برده داری اشاره شده است.

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در موارد شش و یازده این اعلامیه که اساس حقوق بشر است پرداخته شده است و موارد ۱۸ تا ۲۱ این اعلامیه نیز به مسئله آزادی، دین و توجه به انجمن ها اشاره کرده است.

 

 

مسلمی با تشریح مواردی از نقض حقوق بشر آمریکایی، گفت: امروز حقوقی که سیاه پوستان برخوردار هستند مانند سفید پوستان نیست
و این مسئله جای تاسف دارد که افرادی که عنوان مدرن را به خود اختصاص می دهند تصاویری از افراد وحشی در کشورهای کمتر توسعه یافته منتشر می کنند.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا بر اساس ماده ۲۵ اعلامیه کنوانسیون حقوق بشر در حوزه سلامت و منع واردات دارو به کشور ایران است.

 

 

این استاد دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به بیمارستان ها داشته باشیم افراد زیادی را می بینیم که به دلیل نداشتن دارو جان خود را از دست می دهند لذا اگر مسئولین ما این جدیت را داشته باشند در حوزه دارو می توانیم تعداد زیادی پرونده برای امریکایی ها تشکیل دهیم.

 

 

مسلمی افزود: متاسفانه امروز مسئولین ما محو هژمونی بسیار ناچیز آمریکا شدند و این مسئله باعث شده است که در این حوزه ورود پیدا نکنند و این گونه قدرت پوشالی آمریکا آن ها را گرفته است.

 

 

محمود بابایی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر با بیان این که اصل در حقوق بشر آمریکایی خواسته و امیال قدرت های بزرگ است ،گفت: در ادبیات سیاسی طرح حقوق بشر توسط آمریکایی ها یک بلوف محسوب می شود.

وی افزود : ما بارها نقض حقوق بشر را در خارج از مرزها دیده ایم که با جنگ های مختلف دخالت هایی را در کشورهای گوناگون داشته اند .

بابایی خاطر نشان کرد: آمریکا نقض حقوق بشر را هم در نقض حقوق بشر دوستانه و هم در نقض حقوق بشر آشکار نشان می دهد و تولید گروه های تروریستی نیز نوعی نقض حقوق بشر است که اهداف امریکا را در کشورها دنبال می کند .

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر با اشاره به این که گروه های تروریستی به کرار مورد توجه و حمایت آمریکایی ها قرار گرفته اند عنوان داشت: حمایت از گروه های منسجم و غیر منسجم و همچنین دولت های تروریست و یا حامی تروریست توسط آمریکا انجام می شود .

وی ادامه داد: کشورهای عربستان و اسرائیل کودک کش به عنوان حامی حقوق بشر و ایران به عنوان ناقض حقوق بشر محسوب می شود لذا باید این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم زیرا فشارهای آمریکا زیر سلطه رسانه آمریکا پنهان شده است .

بابایی توضیح داد : آمریکایی ها در زمینه حقوق بشر کوچکترین انتقاد به خود و منافع خود را تحمل نمی کند و خروج آمریکا از شورای حقوق بشر یکی از این موارد است .

وی در پایان گفت : آمریکا در زمینه حقوق بشری جایگاه مجرم را دارد و جرم آن اثابت شده است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب