پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:18:07 - جمعه 22 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولت ایران خود بسته پیشنهادی دهد/ اروپا در پى وقت کشى است
خطیب جمعه رابر، ارائه همه‏ ى خواسته ‏هاى ملت ایران در برجام به ‏صورت یک سرى تعهدات مشخص و قابل ارزیابى و تضمین شده از سوى ایران به همراه یک اولتیماتوم زمانى لازم خواند و گفت: طرف ایرانى به جاى آن که معطل شود تا اروپایى‏ ها با بسته‏ هاى مایوس ‏کننده مذاکرات را کش بدهند و بعد با اظهارات امیدوارکننده بدون هر تضمینى باعث طولانى شدن مذاکرات و فشار بیشتر برایران شوند، باید خود دست به کار شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر، در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی براساس متون اسلامی هدف از آفرینش جهان هستی  را فراهم آمدن جهان هستی برای آفرینش انسان خواند و گفت: خداوند رحمان می فرماید: و اوست کسى که آسمانها و زمین را در شش هنگام آفرید و عرش او بر آب بود تا شما را بیازماید که کدام‏یک نیکوکارترید.

وی بر اساس آیات هدف از آفرینش جهان هستی و زمین و زمینه های زمینی  را فرآهم شدن زمینه مناسب برای آفرینش انسان دانست و افزود:  مراد از آفرینش زمین و انسانها و هدف از آراستن زمین؛ آزمایش انسان هاست. مقصود از آفرینش آسمان و زمین اینکه انسان در این چند زمانه ای که  زندگی کند و او را بیازماید تا نیکوکار از بدکار مشخص شود.

خطیب جمعه رابرعنوان کرد:علت آزمایش و امتحان الهی اینکه با اختیار  راه حق را برگزینند، مراد خداوند از آزمایش انسان ها رفع جهل نیست، فرآهم آوردن زمینه که هر کس در عمل راه درست را انتخاب نماید.

وی خطاب به مردم افزود :در این میان ممکن است افرادی در این زمینه سوء استفاده کنند اینها کسانی هستند ارزش خودشان را نمی دانند.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: خداوند ، پیغمبران و امامان را فرستاد برای اینکه انسان ارزش خودرا بداند پس خودت را ارزان نفروشید.

وی همچنین به روز یکشنبه ۲۴تیرماه، مصادف با اول ماه ذی القعده، ولادت مبارکه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)و تبریک روز دخترو همچنین به روز دوشنبه ۲۵تیر ماه، مصادف با روزبهزیستی و  تأمین اجتماعی اشاره کرد.

خطیب جمعه رابرعیادت از خانواده های معلول ذهنی یا جسمی را عبادت خواند و خواستار شد: عنایت ویژه ای به اینگونه خانواده ها چه از لحاظ مالی یا عیادت و دلجویی داشته باشید چرا که حسنات فراوانی دارد.

 ارزش برای دفترچه تامین اجتماعی قائل شوند

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز تأمین اجتماعی گفت: دفترچه تأمین اجتماعی مثل سکه و دلار ارزش خود را از دست داده  وعین پول ایران شده است چرا که بعضی بیمارستان ها بدون نگاه به دفترچه بیمار و یا با کم محلی ویزیت آزاد می گیرند شاید هم چند درصدی از ویزیت کم کنند اما آن استقبال را ندارد؛ ما می خواهیم این وضعیت درست شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکهطرف به یک امیدی در طول سال بیمه می پردازد تا بتوان از آن استفاده کند افزود: با زحمات مسئولین تأمین اجتماعی شهرستانی کار به جایی نمی رسد از مسئولین عالی رتبه می خواهم که ارزش برای دفترچه تامین اجتماعی قائل شوند نه این که بی ارزش شود.

وی با اشاره به روز  سه شنبه ۲۶تیر ماه سالروز مصادف با  تأسیبس نهاد شورای نگهبان گفت: این  یکی از نعمت هایی که امام (ره) به ما داد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه هنوز بعضی ازمسئولین عالی رتبه نظام؛ امام را نشناختند، فقط ادعا می کنند امام را شناخته اند افزود: انقلاب وقتی به پیروزی رسید امام  یکی دو سال اول نهاد هایی را بنا نموداز جمله شورای نگهبان، مجلس خبرگان، سپاه عزیز، بسیج مردمی و امثالهم اگر امام این نهاد انقلاب از جمله شورای نگهبان را  تاسیس نمی کرداکنون مملکت ما به دست افرادی نالایق، ضد انقلاب و ضدراه اهل بیت (علیه السلام) و ضد قرآن؛ سکاندار این مملکت می شدند.

وی با اشاره به هجمه دشمن برای تضعیف این نهاد انقلابی تصریح کرد: بعضی ها آن زمان می گفتند؛ نظارت استحقاقی باید از شورای نگهبان گرفته شود و نظارت استصوابی شود شورای نگهبان درهر جای تقلبی صورت گرفت در انتخابات ها گزارش بگیرد شورای نگهبانی که استصوابی باشد هیچ فایده ندارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به دشمنان قسم خورده ی  این نظام که اکنون در خارج کاسه لیس اروپایی ها هستند و  آبرویی اصلاح‌طلبان را هم بردند گفت: می خواستند این قدرت را دشمنان قسم خورده نظام ازشورای نگهبان بگیرد اما موفق نشدند شورای نگهبان اگر به این نتیجه رسیدن با تحقیقات گسترده با قدرت تمام می تواند صندوقی را باطل کند بدون اینکه کسی حرفی بزند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برحام فرجام که نیمه جان است گفت:  الهی جان بدهد و بمیرد؛که این مردم را اسیر خودش کرده؛ برجام درختی که  سیب گلابی می خواست بدهد اصلا نهالی داشت؟ زمینی بود برای کاشت سیب و گلابی .

حجت الاسلام صادقی گفت:پس از خروج آمریکا از برجام، دولت ایران مدت زمانى محدود را براى تصمیم‏ گیرى در مورد باقى ماندن یا خارج شدن از برجام تعیین کرد که طى آن طرف اروپایى با انجام تعهدات و ارائه ‏ى تضمین‏ هایى منافع ایران در برجام را تأمین کند، که در غیر این صورت ایران نیز حق خود مى‏ داند که از برجام خارج شود و از انجام تعهداتى که بر عهده گرفته بود سرباز زند.

وی افزود: اروپایى ‏ها در طول هفته ‏هاى گذشته نه تنها اقدامى عملى در این زمینه انجام ندادند بلکه در نهایت، هفته ى گذشته بسته ‏اى را به ایران پیشنهاد کردند که در آن منافع ایران تأمین نشده و به تعبیر روحانى رئیس جمهور کشورمان این بسته مأیوس ‏کننده است.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: مسأله اصلى اروپایى ‏ها در این عرصه آن است که اروپا عادت کرده است که در معاهدات خود با دیگر کشورها منافعى مشخص و قطعى را دریافت کند و به جاى آن وعده ‏هایى مبهم و نامشخص و غیر قابل ارزیابى دقیق ارائه کند.

وی این امر را حاصل قرن ‏ها استعمارگرى کشورهاى اروپایى دخیل در این نوع از معاهدات خواند و گفت: طرف اروپایى در هنگام تعیین خواسته‏ هاى خود کاملا مشخص و دقیق سخن مى‏گوید و خواسته‏ هاى خود را به وضوح کامل در قراردادها مشخص مى‏ کند و براى آن تضمین کافى و حتى بالاتر از کافى طلب مى ‏کند اما در بیان تعهدات خود و آنچه باید بپردازد به‏ کلى گویى و ابهام اکتفا مى‏ کند.

خطیب جمعه رابر، سابقه ‏ى اروپایى‏ ها در این عرصه را خراب دانست و‏تأکید کرد: مسؤولان به هوش باشند، اروپا در پى وقت کشى است‏.

وی با بیان اینکه ایران در چنین شرایطى باید ورق مذاکرات را برگرداندافزود: ما روح شهدا را داریم ازچه کسی هراس دارید؟ پشت پرده چه گفتید؟ چرا شمابسته  پیشنهاد نمی دهید؟.

حجت الاسلام صادقی، ارائه همه‏ ى خواسته ‏هاى ملت ایران در برجام به ‏صورت یک سرى تعهدات مشخص و قابل ارزیابى و تضمین شده از سوى ایران به همراه یک اولتیماتوم زمانى لازم خواند و گفت: طرف ایرانى به جاى آن که معطل شود تا اروپایى‏ ها با بسته‏ هاى مایوس ‏کننده مذاکرات را کش بدهند و بعد با اظهارات امیدوارکننده بدون هر تضمینى باعث طولانى شدن مذاکرات و فشار بیشتر برایران شوند، باید خود دست به کار شود.

وی تصریح کرد: طرف ایرانى باید خواسته‏ هاى مصرح و مشخص ملت ایران را طى یک بسته به همراه تضمین ‏هایى که اروپایى ‏ها باید بدهند مشخص کند و براى آن یک اولتیماتوم زمانى نیز تعیین کند تا هرچه زودتر وضعیت کشور در این عرصه از بلاتکلیفى خارج شود.

حجت الاسلام صادقی، با تأکید برتأکیدات رهبر معظم انقلاب گفت:به اینها؛نمی شوداعتماد کرد.

وی همچنین با اشاره به هفته  فرهنگ مالیاتی گفت: بدون شک آنچه به یک جامعه اسلامی قوام و دوام می دهد، در کنار مسائل عقیدتی و معنوی، مسئله اقتصادی است.

خطیب جمعه رابر افزود: در یک جامعه اسلامی افراد با خواست و اراده خود قسمتی از اموال خویش را به حاکم اسلامی می بخشند، این با خمس و زکات فرق می کند امر مالیات یک امر حساس و مهم تلقی می شود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل امام علی(علیه السلام) در کنار برشمردن راه های تقویت یک جامعه اسلامی به امر مالیات هم اشاره می کنند و در نهج البلاغه می فرماید: حکومت، با نابودی مالیات جز اندکی دوام نمی آورد.

حجت الاسلام صادقی، با بیان اینکه جمع آوری مالیات تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده به عنوان عوارض بین شهرداری ها و دهیاری های استان تقسیم می شود خاطر نشان کرد: این پرداختی به عنوان پشتوانه های مالی اصلی موجب آبادانی هر شهر و روستا می شود که کما اینکه در راهها و سدها قابل مشاهده است یا بسیاری از هزینه های؛ خدماتی، بهداشتی، درمانی و نظامی و موارد دیگر در این مسیر هزینه می شود و رشد افزوده شده بر مالیات ارتقای کیفیت بر این اصول پایبند خواهد بود .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب