پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:21:13 - پنجشنبه 4 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۶۹ مدیر بازنشسته در کرمان/بازنشستگان دردسرساز کرمان چه کسانی هستند؟
گفته میشود ۶۹ مدیر بازنشسته در استان کرمان وجود دارد که درصورت حضور جوانان کارآمد در این پست ها جهش قابل توجهی برای استان رخ خواهد داد.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  راه آرمان ؛ امروز مجلس شورای اسلامی با طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان موافقت کردند و و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند. براساس این مصوبه امکان بکارگیری بازنشستگان در پست های استاندار و معاونان استاندار، همطراز سفرا و معاونان وزرا نیز نمی توانند باشند.

همچنین دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، افرادی که برخلاف مفاد این قانون به‌کارگرفته شده اند، از خدمت منتزع، و با آنان تسویه حساب کنند.

البته این در حالی است که مصوبه قبلی مجلس نیز هیچگاه به درستی اجرا نشد و با وجود اخطار های پیاپی دستگاه های مسئول بازهم تعدادی از بازنشستگان در پست های خود باقی ماندند.

۶۹ مدیر بازنشسته در کرمان
یحیی کمالی پور عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: باتوجه به اطلاعاتی که دارم، ۶۹ نفر از مدیران کل، معاونین، فرمانداران و معاونین استاندار مشمول قانون بازنشستگی هستند و نهایتا مدت زمان تنظیم شده ومهلت مقرر شده برای اجرای این قانون، در حال تمام شدن است و ضمانت اجرایی آن مشخص است.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این قانون به دلیل ضرورت هایی که در جامعه وجود داشت تصویب شده  است پسچرا استان کرمان از سایر استان ها عقب تر است.

بازنشستگان دردسرساز

البته استفاده از مدیران بازنشسته در سالیان اخیر در کرمان دردسرهای زیادی داشته است. ابراهیم جهانگیری جزء اولین مدیرانی بود که پس از ریاست‌جمهوری حسن روحانی در استان کرمان پست گرفت. وی در دولت اصلاحات معاون اداره کل آموزش‌وپرورش کرمان بود و در زمان دولت‌های نهم و دهم بازنشسته شد ولی حتی پیش از معرفی استاندار جدید به سمت مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان منصوب شد. البته جالب آنکه وی قبل از انتخابات مجلس استعفا داد.

البته این تنها دردسر بازنشستگان برای کرمان نبود. محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ و پس از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران گفته بود: یکی از تخلفات شرکت ملی مس به کارگیری افراد بی‌کفایت در عرصه مدیریتی این شرکت است که برخی افراد پس از ۱۰ سال که از این شرکت بازگشتند به طوری که اکنون به محل تجمع بازنشستگان سنوات قبل شده است.

کی نوبت جوانان میشود

پیش از انتخابات دولت دوازدهم مسئولان بارها بر استفاده از جوانان تاکید کردند و پس از انتخابات در مواجه به پیرپودن کابینه بر استفاده از جوانان در مدیریت های میانی تاکید کردند اما حالا به نظر می رسد این وعده همچنان محقق نشده باقی مانده است.
بارها شنیده ایم که گفته شده است دود از کنده بلند می شود اما به نظر می رسد در عصر حاضر نیاز است برای جلوگیری از آلودگی هوا بدون دود کارها انجام شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب