پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:05:52 - جمعه 5 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماز جمعه؛ سنگر وحدت و عزت در نظام اسلامى است/دروغ جامعه را از درون تهی می‌کند
امام جمعه موقت رابر نماز جمعه را سنگر وحدت و عزت در نظام اسلامى‏ دانست و گفت: در این زمان بیش ۱۵۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار مى ‏شودو امید است که هرچه زودتر با حضور حضرت ولى عصر(عج) این فریضه الهى اقامه شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت رابر در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، بی تقوایی را عامل ایجاد گره در زندگی ها خواند و با اشاره به آیات الهی اظهار داشت: تقوا ظرفیت انسان را بالا می برد و برای افراد با تقوا؛ تحمل بعضی سختی ها آسان است.

وی گفت: تعبیر قرآن درباره افراد با تقوا؛ از شروع نور، شناخت حق از باطل، راه خروج از مشکلات و نجات از گرفتاری ها است.

امام جمعه موقت رابر تقوا را هدیه الهی دانست و افزود: خداوند متعال اگر کسی را دوست داشته باشد این چهار صفت؛ کم حرفی، تواضع و فروتنی، توکل بر خدا و زهد دل نیستن به دنیا را  به او هدیه می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از صفات اهل آخرت کم حرفی است تصریح کرد: سکوت، هدیه الهی است اول فکر کنید بعد حرف بزنید تا دچار گرفتاری نشوید.

حجت الاسلام سمیعی با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) گفت: هر کس تقوای الهی را رعایت کند عالم هستی سجده کن او می شوند و جمیع مخلوقات خدا نوکرش می شوند و کسی خلاف عمل کند از همه چیز باید بترسد و هر سمت و سویی سجده کند و جمیع گرفتاری ها سراغ او می آید.

وی با اشاره به آیه ۹۶سوره مبارکه مریم افزود: شرط سجود برای مخلوقات خدا، رعایت تقوای الهی است. همانا کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند به زودی خداوند متعال برای آنها محبتی در دل ها قرار می دهد.

امام جمعه موقت رابر، کلید محبوبیت نزد مردم را ایمان و عمل صالح خواند و تصریح کرد: ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان ارزش ندارد باید در کنار هم باشد.

وی با تدبر در این آیه قرآن اضافه کرد: مسئولین با ایمان و عمل صالح نزد مردم محبوب ترند نه اینکه منافع شخصی خودشان را در نظر بگیرند.

حجت الاسلام سمیعی افزود: اگر بحث عمل به قانون است چرا خود مسئول فاصله گرفتند قانون را برای ماوضع کردیدیا قرار است همه به آن عمل کنیم، یکی از معضلات جامعه ما همین می باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز ۵ مرداد؛ مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمى جمهورى اسلامى ایران در تهران به امامت آیت‏ الله طالقانى در سال ۵۸ اقامه شدگفت: این نهاد انقلابی بر خلاف خواسته دشمنان در مورد تهدیدات مختلف از سوی صدام و منافقین بوه و هست، تعطیل نشد بلکه برخلاف خواست دشمنان همواره باشکوه‏ترازهمیشه برگزارشده و تا این زمان توانسته است محور انسجام و وحدت ملت و پشتوانه بسیار خوبى براى نظام اسلامى و عاملى براى پیشبرد اهداف متعالى آن باشد.

حجت الاسلام سمیعی، نماز جمعه را سنگر وحدت و عزت در نظام اسلامى‏ دانست و افزود: در این زمان بیش ۱۵۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار مى ‏شودو امید است که هرچه زودتر با حضور حضرت ولى عصر(عج) این فریضه الهى اقامه شود.

امام جمعه رابر با بیان سوالاتى که این روزها در اذهان عمومى جامعه پیش آمده گفت: طبیعی است نسبت به نظام و جایگاه رهبری و معضلات اقتصادی و معیشتی مردم با توجه به نفوذ و وسوسه های دشمن و تهاجمات فرهنگی سوالاتی پیش می آید.

وی با بیان سؤال هایی از این قیبل که آیا رهبرى ازوضعیت معیشتى مردم مطلع هستند؟ آیا ایشان مشکلات زندگی مردم را می دانند، چرا رهبرى همه‏ تذکرات وتوصیه‏ هاى خود را علنى  بیان نمى‏ کنندتامردم بدانندکه رهبرى نگران معیشت آن‏هاهستندوحجم سوالات وانتقادات به ایشان در این زمینه کم شود؟ گفت: اولا باید توجه داشت که رهبرى برخى از تذکرات و توصیه هاى خود را علنى  بیان مى کنند این کم لطفی است که بعضی ها انتقاد دارند همان‏طورکه دررسانه ‏هانیز شاهد بودیم گاه سخنان رهبرى از تذکر و توصیه نیز فراتر رفته و به هشدار و اتمام حجت با مسؤولان مى‏ رسد. یک مقدار تحقیق کنیم بعد انتقاد کنیم.

حجت الاسلام سمیعی عنوان کرد: امروز تمام حربه دشمن، جنگ نرم همان نفوذ است .سرمایه گذاری تمام در ماهواره ها و سایت ها کردند، آگاه باشید و آگاهانه عمل کنید.

وی با اشاره به قصه سامری، جریان کربلا و مسلم بن عقیل گفت: قصه نفوذ چیز جدیدی نیست. نفوذی ها بوده و هستند یا با پول و یا با پست مقام وارد می شوند.

حجت الاسلام سمیعی با بیان دو نکته جدی تصریح کرد: علنى کردن همه‏ ى تذکرات باعث ضعف اعتمادعمومى به آن‏هاوشکل‏ گیرى چهره اى ناتوان وبى‏ کفایت از آن‏هادر افکار عمومى جامعه مى‏ شود غالب این مسؤولان به‏ صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سوى مردم انتخاب مى‏ شوند که تذکر علنى و آشکار گاه باعث شکسته شدن جایگاه و احترام فرد مى ‏شودواین امر منجر به تضعیف او در جامعه مى‏ گردد.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به روایتی از امام رضا (علیه اسلام )گفت: شخصی امانتدار به هیچ وجه خیانت نمی کند.

وی افزود : اگر رهبر صبح تا شب به این ها انتقاد کند که دیگر فرصتى براى کار باقى نمى‏ ماندوهمه ‏ى وقت آن‏هاباید به شنیدن نقدها بگذرد؛ و نه حتى به پاسخگویى نقدها. به خاطر همین که رهبر تذکرات را در وهله‏ اول به ‏صورت خصوصى به مسؤولان مربوطه بیان می کندثانیا در مرحله دوم رهبرى انتقادها و اشکالات خود به مسؤولان کشور را به‏ صورت توصیه‏ هاى سازنده بیان مى‏ کنند.

حجت الاسلام سمیعی گفت: ایشان با استفاده از توان کارشناسى کشور و متخصصان اقتصاد و سیاست در کشور راهبردهاى کلان خروج از مشکلات و حتى راهبردهاى جلوگیرى از افتادن در معضلات را تعیین کرده بودند. اگر همه به این موارد عمل کرده بودند خیلی از مشکلات حل شده بود.

وی با بیان اینکه بارها مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند افزود: به  اقتصاد مقاومتى‏، حمایت از تولید، توجه به ظرفیت‏هاى داخلى کشور، حمایت از کار و سرمایه‏ ى ایرانى‏، حمایت از اشتغال‏، حمایت از کالاهاى داخلى‏، تأکید بر افزایش کیفیت کالاهاى داخلى‏، مبارزه با قاچاق‏، تأکید بر اقتصاد فارغ از نفت‏، پرهیز از خام فروشى منابع؛‏ کدام یک از این موارد را مسئولین عمل کردند؟،اگر این موارد مبناى کار قرار گرفته بود امروز به ‏طورقطع شاهدبسیارى از مشکلات و معضلات نبودیم.

امام جمعه موقت رابر گفت: کدام اداره حداقل ۵ درصد وسایل اداره اش تولید داخلی خودمان می باشد. بعضی ها توقع دارند رهبری اجرای این راهبردها را خودش بر عهده بگیرد ببینید گره کار کجاست؟ تمام بدبختی ها مردم به بازار سکه برگشته است.

وی با اشاره به روایتی از علی بن موسی الرضا (ع) گفت: شخصی به حضرت عرض کردم: آیا انسان مؤمن بخیل میشود؟حضرت فرمودند: آری. عرض کردم: ترسو هم میشودحضرت فرمودند: آری .عرض کردم: مؤمن دروغ می­گوید؟ حضرت فرمودند: مؤمن دروغ نمی­گوید و خیانت در امانت نمی­کند.

وی افزود: دروغ جامعه را دچار مشکل می کند مشکل جمهوری اسلامی ایران همین دروغ گفتن است. پس مسئولانی که دروغ می گویندمؤمن نیستند.

 

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب