پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:07:07 - جمعه 12 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گلوگاه‌های فساد در دولت باید بسته شود/اهداف اصلى ترامپ فرسایشى کردن مسأله مذاکره است
خطیب جمعه رابر یکى دیگر از اهداف اصلى ترامپ فرسایشى کردن مسأله مذاکره خواند و گفت: مذاکره براى مذاکره و ملاقات براى ملاقات جزو اهدافى است که ترامپ به ‏لحاظ روانشناختى به آن قائل است. بنابراین طرح ملاقات با مسؤولین کشورمان و مذاکره مستقیم با ایران را باید در همین راستا ارزیابى کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر  در خطبه های دشمن شکن این هفته رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث هفته های گذشته اظهار داشت: خداوند انسان را به عقل مجهز کرده تا بتواند به باطن عالم محسوس راه  پیدا کند از این روایت می توان دریافت که مخاطب واقعی خداوند عقل انسان است.

وی افزود: عقل تابع دستورهای اوست بنابراین آدمی از نظر توانایی شناخت حق از باطل و شایسته از ناشایسته هیچگونه ضعفی ندارد زیرا از حواس پنجگانه عقل و فطرت اخلاقی راهنمایی های پیامبران الهی برخوردار است.

امام جمعه رابر گفت: افزون بر توانایی شناخت خداوند به انسان اراده و اختیار عطا کرده تا بر اساس شناخت خود مسیر زندگی اش را برگزیند خدا می فرماید:« ما انسان را از نطفه ای در آمیخته آفریدیم تا او را بیازماییم و وی را شنوا و بینا گردانیم، ما راه را به او نمودیم این انسان یا سپاس گزار است یا سپاس گزار نیست» و طبق این آیات خداوند راه را به انسان می نمایاند اما انتخاب راه بر عهده خود انسان است.

وی عنوان کرد:  اختیار و اراده آدمی دلیل دیگری نیز دارد و آن اینکه انتخاب ها و رفتارهای انسان هم در تعیین سرنوشت مؤثر است.

خطیب جمعه رابر گفت: در قرآن آمده است؛  کسانی که کفر ورزیدند در دنیا و آخرت به سختی عذابشان می کنیم و یاورانی نخواهند داشت اما کسانی که ایمان آوردند عقل خودشان را به کار انداختند در این بازار بلوشو احتکار نکردند و کارهای شایسته کردند خداوند مزدشان را به تمامی آنان میدهد.

وی با بیان اینکه  خداوند بیدادگران را دوست نمی داردتصریح کرد:  این آیات به روشنی بیانگر آن که؛  سرنوشت انسان و خوشبختی و شور بختی اش میوه ایست که بر درخت اعمال و  رفتار او روییده است.

حجت الاسلام صادقی افزود: از آنچه گفتیم روشن  شد که انسان بر اساس متون اسلامی از همه توانایی های شناختی ارادی و عملی برای شناخت  فضیلت ها و رذیلت های اخلاقی و انتخاب  فضیلت ها و  دوری از رذیلت ها برخوردار است و از همین رو، توانایی اخلاقی زیستن را دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر شاهد تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌هایی در بازار سکه و ارز، لوازم خانگی، خودرو، لبنیات ، محصولات غذایی ، صنعتی وغیره بودیم گفت:افسارگسیختگی در افزایش قیمت نامعقول و غیرمنطقی برخی کالاها نشان داد که جنگ روانی و مدیریت‌ شده رسانه‌های خارجی توانسته است در بعضی موارد به موفقیت‌هایی دست پیدا  کند.

امام جمعه رابر گام دوم این پروژه را با هدف ناامیدسازی افکار عمومی نسبت به کنترل و بهبود اوضاع از سوی دولت و حاکمیت خواند و گفت:رسانه‌های بیگانه تلاش کردند اعتماد مردم را نسبت به تدابیر مسوولان جهت کنترل مشکلات اقتصادی و نظام پولی و ارزی را به چالش کشیده و سلب نمایند.

وی اضافه کرد: پس از سلب اعتماد عمومی و ناامیدی از حل مشکلات و بهبود شرایط اوضاع، گام سوم دشمن با فراخوان و سازماندهی تجمعات، اعتراض‌های خیابانی، آشوب و اغتشاش کلید خورد.

حجت الاسلام صادقی تشریح کرد: در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های معاند در فضای مجازی تلاش‌های مذبوحانه و بی‌ثمری را برای به میدان آوردن مردم در اعتراض به برخی فسادها و ناکارآمدی‌ها رقم زدند.

وی طراحی دشمن نشان از اعتمادزدایی، اعتبارزدایی، سیاه‌نمایی و ناامیدسازی مردم خواند وافزود: تابه خیال خام خود بتوانند بین مردم و حاکمیت فاصله و جدایی بیندازند اما به تعبیر مقام معظم رهبری این خیال خام راه به جایی نخواهد برد چرا که دشمن، مردم ما را نشناخته است.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد:  در نظام اسلامی، مردم یعنی حاکمیت و این دو از هم جدا نبوده و نخواهند بود.

وی با تأکید برتوجه به بسترعملیات روانی دشمن افزود: به یقین بخشی از مشکلات موجود در جامعه معلول ظهور و بروز فساد در برخی دستگاه‌ها، ناکارآمدی برخی مسوولان، انفعال، پشت‌ میزنشینی، عدم خلاقیت و جسارت تعدادی از مدیران است که این نقایص و چالش‌های جدی باید هر چه سریع‌تر و با همت و تلاش همه قوای کشور مرتفع شود تا بتوانیم با اعتماد به نفس کامل در برابر هجمه‌های دشمن ایستاده و طراحی‌های آنان را نقش بر آب نماییم.

وی،از مطالبه امروز مردم از دولت و دیگر دستگاه‌های نظام اسلامی گفت:اگر وزیر و مدیری در سال‌های اخیر نتوانسته کارنامه خوب و مورد قبولی از خود ارائه نماید، بدون کمترین درنگ و اغماضی، نیرویی باانگیزه، جسور، انقلابی و متخصص را جایگزین و فرصت‌ها را مغتنم بشمارد.

خطیب جمعه رابر،از دولتمردان خواستار بستن گلوگاه‌های فساد در دولت اعم از بانک‌ها، گمرکات، بنادر، مناطق آزاد، مراکز ثبت سفارش، تخصیص ارز و غیره شدوافزود: مسدودسازی بسترهای فساد و شدت بخشیدن به کنترل و نظارت و بازرسی‌ها مقدم بر برخورد قضایی است.

وی، از دیگر مطالبات مردم،را ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی دولت و برخورداری از یک فرمانده مقتدر در دستگاه اقتصادی کشور دانست و گفت: خیلی خنده داراست کسانی فرمانده اقتصاد مقاومتی اند خودشان باید محکی بخورند  تا بتواند با اتخاذ سیاست‌های اصولی، پایدار و قابل دفاع، چالش‌های به‌وجودآمده در حوزه‌های مالی، بانکی، ارزی و تولید را مدیریت و ساماندهی نماید.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به چالش به وجود آمده در جامعه و سکوت دولت از رئیس جمهور خواست با مردم صحبت کنند چرا که قول داده بودند هر صد روز یکبار گزارش دهند، از گزاش صد روز قبلی چند صد روز گذشته است، مردم چه گناهی کردند، حرکت باید کرد، نشستن فایده ای ندارد .

وی با بیان لاف‏هاى خطرناک یک رییس جمهور متوّهم گفت: مقامات آمریکایى خصوصا در دور جدید تصور مى‏ کنند که هرچه فریاد خود را نسبت به سایرین بلندتر کنند، با کرنش طرف مقابل روبه‏رو شده و آن‏ها را مجبور به اعطاى امتیازاتى خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بعد از لفاظى‏ها و تهدیدات آشکار و پنهان آمریکایى‏ها علیه جمهورى اسلامى ایران، ترامپ با تکیه بر پیاده‏سازى همان مدلى که تصور مى‏کرد در کره شمالى به نتیجه رسیده است، به یکباره و در چرخشى غیرمنطقى پیشنهاد مذاکره مستقیم و بدون پیش‌ شرط را به مقامات کشورمان داد.

خطیب جمعه رابر با بیان اهداف ترامپ از مطرح کردن مذاکره مستقیم و خطاب به آن کسانی که وزوز میکنند گفت: این آرزو را به گور خواهند برد.

وی افزود: ترامپ به‏ دنبال این است تا با ایجاد موجى از جنگ روانى و عملیات روانى، افکار عمومى بین‏ المللى را به این سمت هدایت کند که آمریکا گزینه مذاکره با ایران را پیش روى گذاشته، اما این ایران است که تن به مذاکره نمى‏ دهد.

حجت الاسلام صادقی یکى دیگر از اهداف اصلى ترامپ فرسایشى کردن مسأله مذاکره خواند و گفت: مذاکره براى مذاکره و ملاقات براى ملاقات جزو اهدافى است که ترامپ به ‏لحاظ روانشناختى به آن قائل است. بنابراین طرح ملاقات با مسؤولین کشورمان و مذاکره مستقیم با ایران را باید در همین راستا ارزیابى کرد.

وی با بیان اینکه در جریان نشست سال گذشته مجمع عمومى سازمان ملل ترامپ ۸ مرتبه تقاضاى مذاکره مستقیم با ایران را داده بوداضافه کرد: موضوعى که نشان دهنده این است که ترامپ از همان ابتدا به ‏دنبال فرسایشى کردن مذاکره و ملاقات براى ملاقات است.

وی تصریح کرد: ترامپ و تیم رسانه ‏اى او برآورد دقیقى نسبت به مواضع تند قبلى خود داشته‏اند و گمان نمى‏ کردند با چنین واکنش وحدت‌آفرینى از طرف ایرانیان مواجه شوند، لذا این ادبیات جدید مذاکره مستقیم که در راستاى همان سیاست‏هاى قدرت نرم باراک اوباما قابل تحلیل است، موضوعى است که نشان مى‏ دهد که ترامپ از این‏که در صفوف ایرانى‏ها ایجاد تنش و اختلاف کند، بسیار خرسند است.

وی بااشاره به اینکه در جامعه ما بدتر از ترامپ وجود داردگفت: استقبال برخى از عناصر واداده جریان اصلاحات از طرح ملاقات و مذاکره مستقیم با ترامپ یا نشان از درک ضعیف آن‏ها نسبت به اتفاقات چند سال گذشته ما با آمریکا دارد یا این‏که آن‏ها ترجیح مى ‏دهند بجاى نقش‌آفرینى براى ملت ایران، در پازل آمریکا و ترامپ و در راستاى منافع آمریکا ایفاى نقش کنند.

خطیب جمعه رابرافزود: این‏که برخى به‏ دنبال این موضوع توسط ترامپ، ذوق‌زده خواهان ملاقات مستقیم رییس جمهور کشورمان با ترامپ مى‏ شوند، چرا نمى‏ توانند این نکته را فهم کنند که مگر در جریان مذاکرات ما با ۱+۵، طرف مذاکره ما بالاترین مقام سیاسى آمریکا یعنى جان کرى نبود؟ بین وزیر خارجه با رییس جمهور آمریکا چه تفاوتى هست که امروز برخى به‏ دنبال جاده‌صاف‌کنى ترامپ برآمده‌اند!.

وی بیان داشت: مقامات آمریکایى خصوصا در دور جدید تصور مى‏ کنند که هرچه فریاد خود را نسبت به سایرین بلند تر کنند، با کرنش طرف مقابل روبه ‏رو شده و آن‏را مجبور به اعطاى امتیازاتى خواهند کرد.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: این را خود آمریکای ها متوجه شدند در سوریه، کره شمالی، چین شکست خوردند ودیدند دیگرفریاد و تهدید فایده ای ندارد قاعده بازی شان را عوض کردند بفهمیدشمایی که ارتباط با آمریکا رادر بوق کرنا می کنید.

وی وظیفه ما مردم غیور و غیرتمند و صبور ایران رادر برابر این هجمه های سنگین  دشمن و افزایش فشار تحریم ها ایستادگی خواند وگفت: مقام معظم رهبری فرمودند تابستان داغی را در پیش داریم به حول قوه الهی با دعای شما مردم،خانواده شهدا،دلسوختگان و ولایت مداران به کوری چشم دشمنان این انقلاب واسلام این تابستان داغ را  پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب