پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:30:04 - یکشنبه 14 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن بزرگ عید غدیر باشکوهتر از سالهای گذشته در رابر برگزار می شود
امام جمعه شهرستان رابر از برگزاری جشن های دهه امامت و ولایت با شکوه تر از سالهای گذشته خبرداد و گفت: تنوع و کیفیت برنامه ها از جمله ویژگی های این جشنها در عید غدیر شهرستان رابر می باشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ جلسه ستاد غدیر شهرستان رابر با حضور امام جمعه شهرستان رابر  و اعضای ستاد برگزار شد، در این جلسه حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر، نظر اهل تسنن وهابیت درباره غدیر را بر خلاف واقعیت خواند و گفت: واقعه غدیر از جمله مباحثی در تاریخ اسلام است که همواره غرض ورزان و شبهه افکنان سعی داشته اند با طرح مباحث ساده لوحانه اصالت و حقانیت آن را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه وهابیت همواره در پی تحریف مبانی و مفاهیم روایات غدیر است، گفت: وهابیت در بحث ولایت همه آیات غدیر و آیات ولایت را منتسب به خلفای خود کرده وآنجایی که نتوانستند؛ مقابله به مثل کردند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به هجمه دشمن قسم خورده برکمرنگ کردن واقعه تاریخی غدیر گفت: غدیر خم از برجسته‌ترین و مهم‌ترین سند حقانیت شیعه است که به همین دلیل، مخالفان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به خصوص وهابییان خبیث، بیشترین هجمه‌ها و شبهات را بر آن وارد کرده‌اند و از آن‌جایی که نتوانسته‌اند در سند آن خدشه‌ایی وارد کنند سعی در خدشه‌دار کردن دلالت آن و حقیقتِ این واقعه هستند و در این راه از هیچ تحریف و تهمتی دریغ نورزیده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه ولایت دراسلام افزود: چراغ ولایت خاموش شدنی نیست، هر کس در بحث غدیر کوتاه آید ولایتش ضعیف است و بر وظیفه ما در برگزاری جشن های باشکوه دهه ولایت از شب عید قربان تا شب عید غدیر در مساجد شهر و روستا ها ولو به مختصر تأکید کرد.

امام جمعه رابر با اشاره به جشن بزرگ روز عید غدیرخم در رابر گفت: در دهه ولایت؛ برگزاری شب شعر ولایت، مسابقه کتابخوانی؛ کتاب شهابی در شب خلاصه شبهای پیشاور است مناظرات عالم توانای شیعه با  جمعی ازبزرگان  اهل تسنن، پاسخ به شبهات باحضورکارشناس مذهبی، برگزاری مسابقه مقاله نویسی، مسابقات ورزشی، دیوار نویسی، کارناوال موتورسیکلت در یک روز قبل از عید غدیر خم اشاره کرد.

وی در تشریج جزئیات مراسم جشن عید غدیر خم در رابر گفت: اجرای برنامه های متنوع و شاد با مجری توانا، مولودی خوانی، مسابقه نقاشی نونهالان، خواندن صیغه عقد اخوت، تجلیل از سادات، تجلیل از نام های علی همراه با قرعه کشی و اهدای جوایز، اقامه نماز جماعت ظهرو عصر همراه با اطعام خواهدبود.

امام جمعه رابر گفت: هر کسی می تواند در جشن عید غدیرسهیم باشد ما در صدد هستیم هر سال  نسبت به سال  قبل این  جشن را با عظمت تر و باشکوه تر برگزار کنیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب