پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:13:38 - جمعه 9 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سوال نمایندگان ملت از رییس جمهور، نقطه عزیمتی برای دولت دوازدهم/ دولت خدمتگزار رودربایستی را کنار بگذارد
خطیب جمعه رابر گفت: حداقل انتظار این است که دولت دوازدهم به عهدی که آقای رئیس‏ جمهور در آغاز هفته دولت امسال در مرقد حضرت امام خمینی با امام راحل بسته‏ اند، پایبند و با تمام توان به آن عمل کنند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی ضمن دعوت به تقوای الهیو با تبریک عید غدیر گفت: هنوز رنگ و بوی عید غدیر در بین مردم جامعه اسلامی طنین انداز است.

وی یکی از وظیفه هر شیعه ای را مرور یک مرتبه خطبه غدیر خواند و افزود: خطبه غدیر؛ خطبه ایست که هر انسان و متفکری آن را مطالعه کند نسبت به ولایتمداریش اعتقادش بیشتر می شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به فرازهایی ازخطبه غدیر در دو بخش حمد و ثنای الهی و فرمان الهی برای مطالبی مهم تصریح کرد: پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم می فرماید: و اکنون به عبودیت خویش و پروردگاری او گواهی می دهم. و وظیفه خود را در آن چه وحی شده انجام می دهم مباد که از سوی او عذابی فرود آید که کسی یاری دورساختن آن از من نباشد. هر چند توانش بسیار و دوستی اش (با من) خالص باشد.
وی اضافه کرد: پس آنگاه خداوند چنین وحی ام فرستاد: «به نام خداوند همه. ای فرستادی ما! آن چه از سوی پروردگارت درباره علی و خلافت او بر تو فرود آمده بر مردم ابلاغ کن، وگرنه رسالت خداوندی را به انجام نرسانده ای؛ و او تو را از آسیب مردمان نگاه می دارد».

حجت الاسلام صادقی گفت: پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم می فرماید: هان مردمان! آنچه بر من فرود آمده، در تبلیغ آن کوتاهی نکرده ام و حال برایتان سبب نزول آیه را بیان می کنم: همانا جبرئیل سه مرتبه بر من فرود آمد از سوی سلام، پروردگارم، که تنها او سلام است، فرمانی آورد که در این مکان به پا خیزم و به هر سفید و سیاهی اعلام کنم که علی بن ابی طالب برادر، وصی و جانشین من در میان امّت و امام پس از من بوده. جایگاه او نسبت به من به سان هارون نسبت به موسی است، لیکن پیامبری پس از من نخواهد بود او (علی)، صاحب اختیارتان پس از خدا و رسول است.

وی با اشاره به کلام جبرئیل برای مردم افزود: او (علی)، صاحب اختیارتان پس از خدا و رسول است؛ و پروردگارم آیه ای بر من نازل فرموده که: «همانا ولی، صاحب اختیار و سرپرست شما، خدا و پیامبر او و ایمانیانی هستند که نماز به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند.» و هر آینه علی بن ابی طالب نماز به پا داشته و در رکوع زکات پرداخته و پیوسته خداخواه است.

وی با تقدیرویژه ازستاد غدیر که دربرگزاری جشن بزرگ غدیر همراهی و همکاری کردند گفت: این جشن بزرگ برای سومین سال در این شهر با همت جوانان شما باشکوهتر از هرسال برگزارشد، برنامه های امسال فرهنگی و ورزشی نسبت به سال قبل بیشتر بود همین جا ازتلاش زحمات کسانی که وقت وبی وقت در این روزهای آخر بعضا تا نزدیک اذان صبح بیدار ماندند نزدیک به یکماه و صدها ساعت بی خوابی کشیدند که جشنی آبرومند در خور شهرستان که کوری چشم دشمنان اسلام رادر پی داشت برگزار کنند تشکر می کنم.

وی خواستار دعای خیر مردم در حق این عزیزانی که از هر لحاظی کمک کردندبدون هیچ چشم داشتی از خداوند متعال خواست آنها را از ولایتمداران واقعی آن حضرت قرار دهد و حاجات دنیوی و اخروی آنها را برآورد سازد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به چند هفته بحث و جدل در زمینه طرح سؤال از رئیس‏ جمهور،گفت: روز سه‏ شنبه گذشته با حضور رئیس‏جمهور در مجلس و پاسخ به پنج سؤال نمایندگان، یکی از پدیده‏های کم‏نظیر تعامل مجلس با دولت در تاریخ جمهوری اسلامی اتفاق افتاد.

وی افزود: این اتفاق که به برخی از توصیه‏ها و تهدید‏ها، در فضای مناسبی برگزار شد، نشان داد در صورتی که شخصیت‏ها و فعالان سیاسی کشور اراده کنند، می‏توانند بسیاری از مسائل پیچیده را در یک فضای مناسب گفتمانی به حل و فصل بنشینند. به رغم جنگ روانی، خبری روزهای گذشته رسانه‏های خارجی و برخی عناصر تند سیاسی در داخل، سؤال‏ها ی پنجگانه از رییس جمهور مطرح شد و رئیس‏جمهور هم تلاش کرد با آرامش به سؤالات پاسخ دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه سؤال‏های نمایندگان در مورد چند مسئله اصلی کشور بود که منشأ چالش‏های اخیر در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور شده بود عنوان کرد: اگر پاسخ‏ها راهگشای حل مشکلات می‏شد، می‏توانست آورده‏های زیادی برای عرصه سیاسی و اجتماعی کشور داشته باشد، موضوعاتی نظیر قاچاق، استمرار تحریم‏های بانکی، نداشتن برنامه برای کاهش بیکاری، رکود شدید اقتصادی کشور و کاهش شدید ارزش پول ملی سوالاتی بود که نمایندگان ملت از رییس جمهور محترم داشتند و وی نیز به این سوالات پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس تنها از یک سوال قانع و در چهار سوال دیگر قانع نشدندگفت: به گفته یکی از نمایندگان مجلس رییس جمهور ۴ کارت زرد دریافت کرد.ولی با وجود سوالات و سخنان صریح نمایندگان و برخلاف انتظار برخی عناصر سیاسی و رسانه‏های دشمن، جلسه در کمال آرامش دنبال و خاتمه یافت.
خطیب جمعه رابر بااشاره به نکاتی در مورد این نشست که می‏توان به این مجلس برای احقاق حقوق ملت امیدوار بود یادآور شد: هرچند سؤال‏کنندگان از رئیس‏جمهور به دلیل اعلام اسامی ‏شان بیشتر از جناح رقیب دولت بودند، اما نتیجه آرا و رأی نمایندگان نشان داد که به‏ رغم انتقاداتی که به مجلس دوازدهم می شود، نمایندگان خارج از تعلقات حزبی و گروهی رای مثبت یا منفی به پاسخ‏های رییس جمهور داده‏اند.
وی گفت: مباحث جلسه مذکور و به‏ ویژه آماری که رئیس‏ جمهور در مقایسه اشتغال در کشور در دو دوره ۸۴ تا ۹۱ و ۹۲ تا کنون ارائه داد، نشان ‏دهنده بحران جدی آمار در کشور است.

حجت الاسلام صادقی افزود: نکته‏ای که به راحتی می‏توان در مقایسه با طرح‏های عمرانی و اقدامات این دو دوره به آن دست یافت، مثلاً در مورد طرح‏های پارس جنوبی که شکوفایی آن در همان مقطع ۸۴ تا ۹۲ اتفاق افتاد، بیانگر رقمی حدود ۳۰ برابر خالص اشتغالی است که رئیس‏جمهور مطرح کرده و از این منظر باید مسئله آمار را در دولت‏ها و به ‏ویژه در این دولت یک فاجعه دانست.

وی با بیان عدم رضایت مجلس از پاسخ رئیس جمهور نسبت به سؤالات مطرح‏شده، گفت : قبل از اینکه وظایفی را برای قوه قضائیه برای رسیدگی به سوالات احیانا ارجاع شده ایجاد کند، مسئولیت دولت و دستگاه‏های اجرایی را افزایش می‏دهد که در پی حل مشکلات و کارگشایی از مسائل مردم باشند وگرنه طبیعی است که ورود قوه قضائیه به این مباحث بسیار مهم و جدی است که رییس جمهور هماهنگ تر وبا استفاده ازنیروی بیشتری در مباحث اقتصادی نگاه ویژه ای به مردم داشته باشند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه وجود این ضعف‏ها در دولت و عدم رأی اعتماد مجلس به دو وزیر دولت دوازدهم که ممکن است در روزهای آینده نیز اضافه هم بشود، گفت: من نمیدانم بگویم متاسفانه یا خوشبختانه از این باب وزرا سوار قطار دولت ومجلس یکی یکی از آن خارج و وارد بهارستان شد و دشمنان خارجی لذت بردند و یا خوشبختانه از این باب آنهایی عرضه کار کردن ندارند بازنشته شوند اگر مسئولیت خطیر تری به آنهادهند این دهن کجی به مردم است.

وی اضافه کرد: دولت نیاز به ترمیم اساسی کابینه دارد و چه بهتر آنکه رئیس‏ جمهور به جای اینکه بخواهد هزینه این تغییر را برگردن مجلس بیندازد، با یک تحول اساسی در کابینه و به‏ کارگیری چند وزیر پرتوان و انقلابی عهد خود را برای خدمت به مردم عملی کند.
حجت الاسلام صادقی گفت: تردیدی نیست که شرایط کشور حساس و فشار‏های دشمنان سنگین است و طبیعی است که دولت روحانی بیش از دولت‏ های گذشته، نیاز به عزم و اهتمام جدی برای حل مسائل کشور دارد، لذا جلسه سوال از رییس جمهور توسط نمایندگان ملت را می ‏توان نقطه عزیمتی برای دولت دوازدهم دانست.
وی افزود: حداقل انتظار این است که دولت دوازدهم به عهدی که آقای رئیس‏ جمهور در آغاز هفته دولت امسال در مرقد حضرت امام خمینی با امام راحل بسته‏ اند، پایبند و با تمام توان به آن عمل کنند.

وی افزود: دولت خدمتگزار رودربایستی را کنار بگذارد افرادی که توان انقلابی در عرصه های مختلف حکومت را دارد قرار دهد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب