پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:58:42 - جمعه 16 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لازمه برون رفت مشکلات؛ احیای امر به معروف و نهی از منکر با قدرت است نه با بزدلی / هدف اصلی جهادامام حسین (علیه السلام) عامل بازدارنده اسلام آمریکایی بود
خطیب جمعه رابر گفت: اگر امام حسین (علیه السلام)آن حرکت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر را نداشت حال اسلام آمریکایی در خانه های شما هویدا بود.

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به توانمندی انسان برابراخلاقی زیستن اشاره کرد و اظهار داشت:خوب واخلاقی زندگی کردن مستلزم از بین رفتن آزادی نیست، اخلاقی زیستن معطل نهادن آزادی انسان نیست.

وی افزود: با توجه به مطالبی در باب هدفمندی انسان و نقش اخلاق و تهذیب در رقم  زدن سرنوشت انسان گفتیم؛ روشن است اخلاق اسلامی در  صدد سلب آزادی انسان نیست و بلکه نقش اصلی اخلاق اسلامی هدایت انسان در مسیر بهره گیری درست و معقول از این موهبت عظیم الهی است که انسان به کمال برسد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به این  تفکر غلط که اخلاقی زیستن را با آزادی انسان ناسازگار میدانند عنوان کرد: اخلاق اسلامی هدایت و راهنمایی آن در مسیر صحیح برای رسیدن به کمال و سعادت انسان است  هیچ وقت اخلاقی زیستن با آزادی منافاتی نداشته است.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود  با اشاره به  نزدیک شدن ماه محرم الحرام گفت: هر ساله، هفته اول این ماه را به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به منظور یادآوری اصلی ترین هدف جهاد والا والهی امام حسین(علیه السلام) یعنی احیای امر به معروف  و نهی از منکر نامگذاری شده است.

حجت الاسلام صادقی گفت: بدون تردید هر نهضت در جهت حقظ مسیرحرکت خود به سوی اهداف اصلی تعیین شده؛ نیازمند طراحی و تدوین فرآیند آسیب شناسی و اصلاح طلبی مستمر با شیوه های روشنمند و درونی برای کاهش آستانه آسیب پذیری می باشد و در همین چار چوب دو اصل گرانقدر ومترقی امربه معروف و نهی از منکر مهمترین راهبرد آسیب آشنایی و فرایند اصلاح طلبی اسلام  در جهت صیانت از نظام اسلامی می باشد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر با استناد به آیات قرآنی و گفتار معصومین (ع) خصوصاً رهنمودهای سرور آزاد اندیشان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بیان استراتژی نهضت کربلا، برترین و کارآمدترین روش اصلاح نظام‌ های اجتماعی برخوردار از ریشه و منشاء دینی و نگاه توحیدی می باشد.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه قیام امام حسین (علیه السلام)  برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود که در وصیت نامه به برادرشان محمد حنفیه به صراحت بیان شده و همچنین در زیارت وارث که از امام سجاد (علیه السلام ) آورده شد گفت: بر این اساس ماهیت نهضت عاشورا احیای اسلام بود ابی عبدالله (علیه السلام) در این  نهضت عملا یک عامل به معروف و ناهی از منکر بود بر همین اساس در اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است دعوت به خیر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر  وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است.اگر این بحث در جامعه درست انجام نشود، ظالم بر مظلوم مسلط می شود این یک دهه بحرانی دارد.

وی، باتأکید بر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر  گفت: این فریضه یک امرقرآنی است چرا برخی مسئولین از احیای امر به معروف و نهی از منکر شانه خالی می کند این تنبلی مسئول را می رساند کسانی سر سفره این نظام نشسته ‌اید!عقب نشینی کردن حرام است، اگر دین دارید و قرآن را قبول دارید این فریضه الهی را احیا کنید.

حجت الاسلام صادقی بااشاره به دو روایت در امر به معروف و نهی منکر و آیات ۷۱ سوره توبه ، ۱۲۵ سوره نحل و ۱۰۴ آل عمران عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) ما جانشان را فدای این دو فریضه کردندبه فرموده حضرت فاطمه زهرا(س)” خداوند امر به معروف را برای مصلحت عامه قرار داد” امیرالمومنین(ع) فرمود: استوار شریعت به  امر به معروف و نهی از منکر و  برپا داشتن حدود است.

وی افزود: اگر امر به معروف که مصلحت عامه است در جامعه بمیرد طبعاً معرفت نسبت به معروف و منکر هم در جامعه می‌میرد.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه ‌‌احیای‌ “امر به معروف و نهی از منکر” عزم جدی‌تر مسئولان را می‌طلبد گفت: مشروب خواری، مشروب سازی و عروسی ها تا آخر شب، مزاحمت برای نوامیس، جولان دادن ارازل و اوباش، توزیع مواد مخدر و افتضاحات دیگری که متاسفانه در رابر به وجود آید را به خاطر همین که مسئولین ما خوابند و می ترسند درجه شان پایین بیاید.

وی با بیان گلایمندی مردم از این اوضاع و احوال و اینکه براحتی مشروبات الکلی در بعضی عروسی ها رواج پیدا کرده گفت: اگر امام حسین (علیه السلام)آن حرکت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر را نداشت حال اسلام آمریکایی در خانه های شما هویدا بود.

 

حجت الاسلام صادقی بااشاره به راههای مختلف امر به معروف و نهی از منکر افزود:مسئولین نظامی و انتظامی با پشتوانه امنیتی از شخصی که تذکر لسانی می دهد حمایت کنند، آزادی برای اخلاقی زیستن جدای ازهم نیست انسان می تواند اخلاقی زندگی کند و آزاد هم باشد.

وی با اشاره به فراموشی این دو فریضه االهی تصریح کرد:این دخالت امام جمعه نیست بلکه همکاری در این بحبوحه ی مهم است، ولایت پذیری به شعار نیست به حرکت است. بهترین راه برای از بین رفتن این مشکلات احیای امر به معروف و نهی از منکر این هم  با قدرت نه با بزدلی می باشد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به آماده سازی  فضای شهر، مساجد  و تکایا به مناسبت ماه محرم گفت: با توجه به اشتیاق جوان برای نصب سیاه پوشی در حسینه، مساجد، تکایا و خیابان ها از هیات امنا تقاضا کرد مواظبت کنند اتفاقی پیش نیاید.

وی افزود: بزرگتر های هیأت امنای تکایا و مساجد حتما در نصب پرچم و مشکی پوش کردن با اداره برق همکاری لازم را داشته باشند البته اداره برق آمادگی راهنمایی به هیئت ها را  دارد تا خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید.

 

حجت الاسلام با اشاره به جشن عاطفه ها و بازشدن مدارس در سال تحصیلی جدید است  گفت:  باتوجه به اوضاع اقتصادی قشر ضعیف جامعه، کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند متاسفانه قدرت خرید پوشاک و لوازم تحریر و امثالهم را از مردم برخی سوء استفاده کنندگان مفسدین فی الارض گرفته  است آنهایی که می توانندکمیته امداد و بهزیستی را با کمک های نقدیشان یاری کنند.

وی کمک های مردمی را عامل مبارزه با فساد خواندو افزود: ما باید دست همدیگر را با کمک های یکدیگر بگیریم با خرید لوازم تحریر اسلامی با قیمت مناسب از بچه های بی سرپرست و کسانی که توان خرید لوازم و تحریر ندارند حمایت کنیم تا از لحاظ روحی جلوی  دوست و رفیقش آسیب نبیند.

انتهای پیام/

 

  1. متخصص ارتودنسی   شهریور ۱۸, ۱۳۹۷  

    ممنون از اخبار روزتون

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب