پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:30:48 - جمعه 23 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضرورت تسریع در توزیع بسته‏ هاى حمایتى دولت/اجتماعات عظیم عزاداری دشمن را مأیوس می کند
خطیب جمعه رابر خود با تأکید بر ضرورت تسریع در توزیع بسته‏ هاى حمایتى دولت‏ گفت: از دى ماه سال گذشته بازار ارز دچار تلاطمات قیمتى شد. قیمت ارز در رشدى شتابان افزایش پیدا کرده؛ لکن دلار که در سال گذشته زیر چهار هزار تومان قیمت داشت، به بالاى ۱۳ هزار تومان رسیده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام مهدی  صادقی امام جمعه  شهرستان رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته رابر، ضمن تسلیت ایام سوز و اندوه  اهل بیت (علیه السلام ) گفت:  ان شاءالله بتوانیم از عزادارن  واقعی سید و سالار شهیدان  آقا ابا عبدالله الحسین(ع) باشیم و راه ایشان را ادامه بدهیم

وی درباره اهمیت، آثار و برکات عزادارى براى امام حسین(ع)عنوان کرد: قرآن بر زنده نگه داشتن فضیلت‏ها و صفات والاى انسان‏هاى برجسته و اولیاى دین در آیات گوناگون، تأکید ورزیده است.

خطیب جمعه رابر حرکت شما عزاداران در این ایام  را حرکت قرآنی خواند و افزود: یکى از محورهایى که در آیات متعددى از قرآن کریم مورد تأکید واقع شده، زنده نگه داشتن یاد و خاطره مردان الهى و شخصیت‏هاى فرزانه و برجسته تاریخ و سرگذشت عبرت آموزآنان است.

وی افزود:  امامان بزرگوار شیعه(ع)درباره زنده نگه داشتن حادثه کربلا به شیوه‏هاى گوناگون مانند: تشویق به برپایى مجالس سوگوارى، تشویق به گریستن و گریاندن، تشویق شاعران به مرثیه سرایى، تشویق و ترغیب به زیارت امام حسین(ع)، اقدام کرده‏اند.

امام جمعه رابرسوگوارى عامل وحدت و رمز موفقیت براى ملت‏ها در طول تاریخ دانست و بیان کرد:  بسیارى از انقلاب‏ها، از توجه به قیام حماسه سازان کربلا سرچشمه گرفته که یک نمونه از آن، آزادسازى شبه قاره هند از دست استعمار انگلیس بود و نمونه مهم‏تر آن انقلاب شکوهمند اسلامى ایران و نمونه اخیر آن جریان مقاومت حزب ‏الله جنوب لبنان در برابر صهیونیست تجاوزگر است.اینها الگویشان وارثان  کربلا  بوده  و آخر هم به نتیجه رسیده اند

وی با اشاره به آثار و برکات عزادارى براى امام حسین(ع) گفت: برگزارى مجالس عزادارى و اهتمام به آن، فوائد، آثار و برکات فردى فراوانى دارد از جمله آمرزش گناهان‏؛ طبق روایات، اگر کسى وارد جلسه عزاى امام حسین(ع) شود و عزادارى کند، گناهان او آمرزیده مى‏شود. چنان‏که از پیامبر(ص) و ائمّه طاهرین(ع) روایاتى در اهمیّت عزادارى و این‏که گریه بر مصائب اهل بیت(ع) بهشت را واجب‏گرداند، وارد شده است.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: بحمدالله همیشه جلسات عزادارى رونق داشته و سزاوار نیست کسى خود را از فیض آن و نتایج مفید آن محروم سازد.

وی یکی دیگر از آثار فردی را ثواب فراوان‏ خواند و گفت:در روایات معصومین(ع) براى عزادارى و زیارت امام حسین(ع)، ثواب حج و عمره بیان شده است. حتّى در روایات آمده است که افضل از همه اعمال است.

خطیب جمعه رابر آثار و برکات فردى دیگر را  حسن عاقبت‏ دانست و افزود: دست عنایت امام حسین(ع) روى سر عزاداران قرار مى‏گیرد و به این واسطه، از عاقبت سوء و سرنوشت بد، مصون و در امان خواهند ماند.

وی حسن عاقبت  را در سه معنا: اوّل این‏که ذلت بعد از عزت پیدا نمى‏کند، این‏که تا آخر عمر، حالت انحراف براى او پدید نمى‏آید گفت :  در شهرستان رابر جوانان جلوتر از ما هستند جوانانی که تا پاسی از شب در حسینیه و تکایا مشغول اماده کردن دستجات عزاداری هستند  .

خطیب جمعه رابر  سوّم این‏که هنگام مرگ، اهل بیت(ع) به فریاد او مى‏رسند و او نزد ایشان سربلند است گفت: جلسات عزادارى، برای هر  معناى حسن عاقبت را براى عزاداران پدیدار مى‏سازد.

وی افزود:  از دیگر فوائد عزادارى، استحابت دعا است. استجابت دعا در جلسات عزادارى، مصادیق فراوانى دارد و همواره بسیارى از نیازمندان، حاجات خود را در عزادارى امام حسین(ع) گرفته‏اند و مى‏گیرند.

حجت الاسلام صادقی گفت: هم‏چنین از منابع روایى برمى آید هر کس بر مصایب ائمه اطهار خصوصاً ابی عبدالله(ع) بگرید و از این بابت محزون گردد: در روز جزاء با ائمه هدى(ع)محشور خواهد بود، حضرت سیدالشهداء(ع)براى سوگوار خود از خداوند طلب آمرزش مى‏کند، عزادار اباعبداللّه(ع)مصداق کسى است که در شادى اهل عترت شادمان و در حزن آنان اندوهناک و محزون است، در هنگام احتضار سوگوار اباعبداللّه(ع)، ائمه هدى(ع)حاضر مى‏شوند و عزرائیل را به مراعات حال وى توصیه می‏کنند به‏حدى که ملک الموت از مادر نسبت به او رؤوف‏تر ومهربانتر است.

 

 

وی افزود: سوگوار حماسه ساز عاشورا، از آب گواراى کوثر جرعه‏هایى مى‏نوشد و به میوه‏هاى جنّت متنعم مى‏شود، شفاعت رسول خدا(ص)شامل عزاداران امام حسین(ع)مى‏شود، قبر ماتم دار کربلا نورانى و از عذاب برزخى مصون مى‏باشد.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: خداوند از این‏که عزادار امام حسین(ع)را عذاب کند، پروا مى‏کند، سوگواران و زائران در پرتو عرش الهى در مجلس منوّر در محضر اباعبداللّه هستند

وی با اشاره به نقشه بر آب شدن  نقسه های  دشمن  با اجتماعت عزاداری گفت:  دشمن روی با شکوه  برگزارکردن  جلسات عزاداری نظر دارد باحضور باشکوه همه مردم  در مراسمات عزاداری؛ دشمن را وادار به عقب نشینی می کند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر ضرورت تسریع در توزیع بسته‏هاى حمایتى دولت‏ گفت: از دى ماه سال گذشته بازار ارز دچار تلاطمات قیمتى شد. قیمت ارز در رشدى شتابان افزایش پیدا کرده؛ لکن دلار که در سال گذشته زیر چهار هزار تومان قیمت داشت، به بالاى ۱۳ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: افزایش قیمت ارزهاى خارجى اثر مستقیم بر قیمت محصولات در بازار دارد. در اقتصاد ایران به غلط اکثر رشته فعالیت‏ها متاثر از قیمت ارز است. برخى از آن‏ها به‏دلیل وابستگى زیاد به واردات از قیمت ارز متاثر مى‏شوند و برخى دیگر به‏دلیل امکان صادرات متاثرشوند.

خطیب جمعه رابرعنوان داشت:  آنچه که از نظر زندگى مردم اهمیت دارد این مسأله است که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است. این کاهش قدرت خرید به‏دلیل افزایش قیمت کالاهاى مصرفى و گران شدن سبد هزینه خانوار است.

وی افزود: با توجه به آن‏که درآمدهاى مردم خصوصا اقشار مستضعف  تغییرى نکرده است، در نتیجه توان خرید آن‏ها کاهش یافته است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به افزایش درآمد دولت‏ تصریح کرد: دولت به‏ دلیل افزایش نرخ ارز، درآمدهاى اضافى به دست مى‏آورد. در حالت عادى دولت ارزهاى حاصل از صادرات نفت و گاز و سایر اقلام در اختیار دولت را با نرخ مصوب در قانون بودجه به فروش مى‏رساند. اما در شرایط متلاطم بودن بازار و به‏دلیل افزایش قیمت ارز، دولت بخشى از دارایى‏هاى ارزى خود را به قیمت بازار آزاد به فروش مى‏رساند و این به‏معناى درآمدهاى اضافى است.

وی افزود: مى توان گفت که دولت در هشت ماه گذشته درآمدهاى قابل توجهى از این محل داشته است. این درآمدها نباید براى هزینه‏هاى جارى دولت مصرف شود، بلکه این درآمدهاى مازاد براى مردم است که در حال تحمل فشار گرانى‏هاى ناشى از افزایش قیمت ارز هستند.

خطیب جمعه رابر یادآور شد : ضرورى است دولت براى توزیع این درآمدهاى اضافى برنامه داشته باشد. متاسفانه مدت زمان زیادى گذشته است و دولت اقدام خاصى در این زمینه نکرده است و همین‏ بى‏عملى سبب کاهش اعتماد مردم به دولت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دررسانه های ملی  خبر بسته حمایتی دولت  را می دهند و هنوز هیچ خبری نیست،  مردم  گرفتارند حتی همه مسئولین زیرمجموعه دولت تحت فشارند گفت: در ۲۴ مرداد ماه دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوى دولت،اعلام کرد که بسته حمایتى اقشار ضعیف جامعه در حوزه حمایت‏هاى غذایى، اقتصادى و مالى نهایى و آماده شده است و گزارش آن در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتى ارائه شد.

حجت الاسلام صادقی افزود: در ۸ شهریور دکتر نوبخت مجددا درباره بسته‏هاى حمایتى صحبت کردند و اعلام کردند که با توجه به نوسانات بازار ارز و بروز مشکلاتى براى مردم، با تأکید رئیس جمهورى، پنج بسته جبرانى براى مردم در نظر گرفته‏ایم. یک بسته براى همه مردم است به این صورت که حداقل ۲۵ قلم کالاهاى اساسى و روزمره مردم که در سبد زندگى آنان قرار دارد، با ارز ۴۲۰۰ تومانى در اختیارشان قرار مى‏گیرد. بخش دیگر به‏طور خاص براى اقشار آسیب‏پذیر جامعه است که حدود پنج دهک از جامعه را شامل مى‏شود و این بسته حمایتى، علاوه بر آن‏چیزى است که شامل همه مردم خواهد شد.

 

 

وی افزود: از آخرین اظهار نظر دکتر نوبخت تاکنون نزدیک به دو هفته مى‏گذرد و هنوز خبرى از بسته حمایتى از اقشار مستضعف نیست. دولت باید هرچه سریعتر بسته‏هاى غذایى حمایتى از این اقشار را اجرایى کند. زمان زیادى از شروع گرانى‏ها گذشته است و سفره معیشت مردم هر روز در حال کوچکتر شدن است.

خطیب جمعه رابر ارایه بسته‏هاى حمایتى را  حداقل کار دولتمردان  خواند و گفت : مردم تحت فشارند، این نظام به این راحتی به دست مردم نرسیده است، به داد مردم برسید مردم  گرفتارند،  حداقل ها را بر مردم رعایت کنید اگر فکر می کنید  مردم نسبت به انقلاب و نظام و رهبرشان  کوتاه بیایند خیال باطلی است و این را در روز۲۲ بهمن ماه این را نشان خواهند داد اما آیا ما مسئولین رویمان می شود به مردم نگاه  کنیم ؟

وی  بااشاره به نارضایتی مغازه دار، کسبه و مردم و وضعیت بازار، ارز، قیمت سکه و دلار گفت: صبوری مردم  یعنی حمایت از دولت، مسئولین  جلسات خود را عملیاتی کنید.

خسیب جمعه رابر با اشاره به تاسوعاو عاشورای حسینی و  دستجات عزاداریها گفت: سعی کنید مثل سنوات قبل  با مدیریت مسئولین هیأت نظم و امنیت برقرار شود.

وی از برگزاری جلسه  ای در فردا بعداظهر پیرامون اجتماع عظیم  روز عاشورا با حضو ریاست اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی و هیات امنای تکایا و حسینیه ها خبرداد و گفت: اجتماعات بزرگ دستجات عزاداری در یک مکان  تأثیر بسیار زیاد دارد و دشمن را مأیوس می کند همچنین اتحاد در روز عاشورا و نماز جماعت ظهر عشورا  بسیار بسیار مهم است

انتهای پیام

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب