پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:28:20 - شنبه 24 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مراسم بیعت باشیرخواره دشت کربلا در رابر
همزمان با اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور شیفتگان سالارشهیدان به یاد حضرت علی اصغر (ع) در حسینیه جامع رابر برگزار شد.

به گزارش ” صبح رابر”؛ در این مراسم که امروز (جمعه) با حضور هزاران مادر رابری و کودکان شیرخوار آن ها برگزار شد، جلوه های زیبایی از عشق و دلدادگی به مکتب حسین (ع)  را به نمایش گذاشتند.

به رسم هر سال اولین جمعه  محرم روز جهانی علی اصغر(ع) گردهمایی شیرخوارگان حسینی درمسجد جامع هنزا،  حسینیه جامع سیه بنوئیه و حسینیه جامع رابر برگزار شد.

گهواره نمادین سبز علی‌اصغر(ع)، لباس‌های تن کودکان و سربند یا زهرا (س)، یا حسین(ع)، یا علی اصغر(ع) و بر سر کودکان خود گویا عشق و ارادت  به خاندان عصمت و طهارت (ع)می باشد،اینجا مادران آمده اند تا کودکان خود را نذر قیام مهدی کنند و در روز رستاخیز سربلند در برابر مادر علی‌اصغر(ع) باشند.

مادران همنوا با بانو رباب با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سر داده و کودکان نیز با طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.

در همایش شیرخوارگان حسینی تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت مندان نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب