پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:05:57 - یکشنبه 24 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرصت سرمایه‌گذاری در شهرستان رابر
رابُر را با طبیعت زیبا و محصولات طبیعی‌اش می‌شناسند، محصولاتی که خوردن آنها موجب افزایش نیرو و توان شما می‌شود.   به گزارش” صبح رابر ” ، رابُر یکی از شهرستان‌های تازه‌تاسیس استان کرمان است که این خطه را با طبیعت زیبا و محصولات طبیعی‌اش می‌شناسند. خوردن محصولات طبیعی رابر از جمله عسل، روغن‌های درجه یک […]

رابُر را با طبیعت زیبا و محصولات طبیعی‌اش می‌شناسند، محصولاتی که خوردن آنها موجب افزایش نیرو و توان شما می‌شود.

خبرگزاری فارس: رابُر؛ شهری که نیروی شما را افزایش می‌دهد

 

به گزارش” صبح رابر ” ، رابُر یکی از شهرستان‌های تازه‌تاسیس استان کرمان است که این خطه را با طبیعت زیبا و محصولات طبیعی‌اش می‌شناسند.

خوردن محصولات طبیعی رابر از جمله عسل، روغن‌های درجه یک حیوانی و گردو بی‌شک نیروی بدنی و توان شما را به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

احداث جاده شاه‌بیت عمران و آبادانی رابر است

فرماندار رابر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به فراهم آوردن امکانات زیرساختی برای دسترسی آسان به منطقه گردشگری و امکانات اقامتی در این شهرستان اظهار داشت: دو فاکتور مهم در جذب گردشگر برای این منطقه اهمیت دارد.

علیرضا مرادی افزود: عدم امکانات اقامتی و بهداشتی گردشگر را به زحمت می‌اندازد و احداث جاده مستقیم شاه‌بیت عمران و آبادانی رابر است، میراث فرهنگی نیز برای ساخت هتل‌های اقامتی از همکاری و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی در این مورد صحبت می‌کنند.

وی اذعان داشت: سرمایه‌گذاری برای مجموعه گردشگری واقع در بندر هنزا با استفاده از امکانات دولتی و چشمه عروس دو اقدام خوب در جذب گردشگر بوده که تاکنون صورت گرفته است.

نقش مؤثر رسانه‌ها در معرفی رابر

وی با تقدیر از اصحاب رسانه برای کمک در شناخت و معرفی منطقه رابر خاطر نشان کرد: صدا و سیما نگاه خوبی به رابر داشته است و بیش از سهمی که داشتیم در پخش مستندهای تلویزیونی از صدا و سیمای استان بهره بردیم و شناختی که استان کرمان و کشور امروزه نسبت به رابر دارند، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است.

این مسئول با اشاره به افزایش حجم ترافیک در روزهای تعطیل ابراز داشت: بسیاری از مسافران از طریق صدا و سیما با مناطق گردشگری رابر آشنا شدند و در حال حاضر امکان اقامتی و داشتن سرپناه برای تمام مسافران مقدور نیست.

قیمت عسل در رابر یک ششم بازار است

مرادی نظارت بر قیمت‌های محصولات طبیعی رابر را از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجموعه‌های صنفی استان کرمان دانست و گفت: در این منطقه ما به عنوان نماینده دولتی و نهاد حاکم بر تمام دستگاه‌ها نظارت داریم و وضعیت بازار در رابر برای محصولات طبیعی و سایر کالاها به دلیل وجود کسبه منصف به مراتب از مناطق همجوار مناسب‌تر است.

وی با اشاره به فروش چند تنی محصولات رابر در هر هفته بیان داشت: افرادی که از مکان‌های مختلف برای خرید به این منطقه آمدند از وضعیت قیمت منصفانه کالاها متعجب شدند در یک قیمت‌گذاری که بازرگانی در گذشته انجام می‌داد، قیمت عسل را آنها کیلویی ۶۰ هزار تومان اعلام کردند، اما در رابر به دلیل مرکز تولید بودن این محصول بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

فرماندار رابر ابراز داشت: در حال حاضر وضعیت بازار بسیار مطلوب گزارش شده است، معمولا در بحث بازار دو مقوله گرانی و گران‌فروشی مطرح می‌شود که منشأ گرانی منطقه، محلی نیست که باید از کارخانه تا عرضه برای مصرف مدیریت شود، اما گران‌فروشی در مغازه‌ها انجام می‌شود که علاوه بر نظارت با کمک مردم و کسبه بحث گران‌فروشی در این منطقه را کنترل کردیم.

نوسازی ۱۰۰ درصدی مدارس رابر

فرماندار رابر تصریح کرد: بازسازی و نوسازی تمام مدارس یکی از کارهای ماندگار دولت نهم و دهم در شهرستان رابر بود به‌ویژه مدارس مرکز شهر که دارای قدمت ۵۰ تا ۶۰ سال بودند و با طرح‌ها و ساختمان‌های جدید تبدیل به مکانی مناسب و زیبا برای آموزش و تحصیل فرزندان مستعد این منطقه شدند.

مرادی از احداث سالن ورزشی برای دانش‌آموزان در ابتدای بولوار ورودی شهر رابر خبر داد و بیان داشت: کارهای بسیار خوبی در حوزه ورزش رابر و روستاها در زمینه ورزش انجام شده است از جمله اتمام احداث زمین چمن در شهر رابر، اجرای چمن مصنوعی برای روستای قنات‌ملک و چند مجموعه ورزشی در روستاهای اسکر، گُنجان و هنزا به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ساختمان جدید دانشگاه پیام‌نور در رابر

وی از سابقه تاسیس دانشگاه از سال ۸۷ در رابر خبر داد و عنوان کرد: نخستین ساختمان دانشگاه پیام نور شهرستان رابر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۹ درصد قرار است تا پایان شهریورماه جاری به بهره‌برداری برسد و حدود ۷۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف که در ساختمان استیجاری مشغول به تحصیل بودند به این مرکز منتقل می‌شوند.

احداث پژوهشکده کشاورزی در رابر

مرادی با اشاره به تصویب طرح پژوهشکده کشاورزی و باغبانی با همکاری نماینده مردم رابر در مجلس شورای اسلامی و دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: اقدامات لازم به این در طرح در وزارتخانه انجام شده و زمین آن را تحویل دادیم که در شش زیرگروه با جذب هیئت علمی کار خود را آغاز می‌کند.

فرماندار رابر افزود: یکی از زیرگروه‌های ویژه این پژوهشکده مربوط به گردو است که منجر به توسعه و بهبود تولید گردو و سایر محصولات کشاورزی در این شهرستان می‌شود.

قصور مجری پروژه کارخانه گردو و نافرجام ماندن این پروژه

مرادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کار احداث کارخانه گردو در رابر به کجا رسیده است، گفت: تنها پروژه‌ای که با وجود تمام پیگیری و تلاش ما به دلیل مجری پروژه که در بخش خصوصی بود به نتیجه مطلوب نرسیدیم، بحث کارخانه گردو بود.

وی افزود: این فرد با مراجعه به ما ضمن اشاره به مطالعات و تحقیقات خود درباره گردو از علاقه خود برای سرمایه‌گذاری در این زمینه خبر داد که به دلیل سکونت اجداد خود در این سرزمین به سرمایه‌گذاری در رابر تمایل دارد.

فرماندار رابر ابراز داشت: از این پیشنهاد استقبال شد و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نکردیم در کمتر از یک هفته پنج هکتار زمین که مالکان آن اشخاص حقیقی بودند در اختیار وی قرار دادیم که تقاضای وی احداث پروژه در مسیر جاده‌ای برای سهولت نقل و انتقالات بود و ناچار به همکاری طرح مشارکتی با منابع طبیعی شدیم.

مرادی تصریح کرد: به دلیل اینکه این پروژه یکی از آرزوهای اهالی رابر بود از استاندار کرمان به عنوان عالی رتبه‌ترین شخص استان برای کلنگ‌زنی این کارخانه دعوت و این مطلب توسط رسانه‌ها منعکس شد.

وی با اشاره به درخواست دیگر مجری پروژه برای آبرسانی به کارخانه خاطر نشان کرد: در شرایط خشکسالی و با وجود ممنوعیت مجوز آب و بهره‌برداری حفر چاه از سوی شرکت آب و منطقه‌ای این درخواست را به دلیل اهمیت پروژه شخصا پیگیری و مجوز آب مورد نیاز طرح را با ۱۹.۵ مترمکعب از شرکت آب و منطقه‌ای استان کرمان اخذ کردم.

مرادی گفت: در روزهای نخست حصارکشی مختصری را از سوی مجری پروژه شاهد بودیم که در نهایت با کم‌کاری این فرد مواجه شدیم که کارگران مطالبه حق خود را داشتند و در تمام جلساتی که برای رفع مشکلات برگزار کردیم، مجری بی‌اعتنا بود.

وی اظهار داشت: اصل اعتماد و تضمین این پروژه مشارکت با بنیاد برکت بود که به واسطه فرمان امام راحل در مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه‌گذاری را به صورت مشارکتی با بخش‌های خصوصی انجام می‌دهد که مجری باید پس از بهره‌برداری طرح آن را به بنیاد برکت واگذار کند و هدف این کار تحقق اشتغالزایی و توسعه مناطق کمتر توسعه است.

این مسئول بیان داشت: امید اصلی ما در این طرح بنیاد برکت بود که پس از عدم مراجعه و همکاری شرکت کوشکین مهر کرمان به سراغ بنیاد برکت رفتیم و جلسه‌ای را با حضور مسئولان بنیاد برکت کشور در اتاق بازرگانی سازمان صنعت و معدن استان کرمان برگزار کردیم.

فرماندار رابر با اشاره به صحبت‌های مسئولان بنیاد برکت تصریح کرد: آنها گفتند که شریک ما در پروژه سنگ‌آهن بافت هم به تعهدات خود در آن منطقه عمل نکرده است و از عدم همکاری با وی در پروژه رابر تا زمان پایان تعهدات این شخص در بافت خبر دادند.

وی بیان داشت: این صحبت را به شرکت کوشکین مهر کرمان منعکس کردیم، اما ظاهرا این شخص بنای کار کردن ندارد و این طرح در حد حرف باقی ماند و عملیاتی نشد و از این شخص گلایه‌مند هستیم که با وجود پشتکار مسئولان منابع طبیعی، جهاد، شرکت آب و منطقه‌ای و غیره برای واگذاری زمین و سایر امکانات از همکاری سر باز زد و قطعا این فرد در پیشگاه خداوند و مردم مسئول است.

وی با بیان اینکه پروژه گردو طرح بزرگی است که تاثیر شگرفی در تمام مناطق گردوخیز بر جا می‌گذارد، گفت: پس از مکاتباتی که با این شرکت داشتیم، اعلام کردیم در صورت عدم همکاری طرح را به شرکت‌های دیگری واگذار می‌کنیم که به این مکاتبات هم پاسخی نداد و هم اکنون در حال رایزنی با شرکت‌های دیگر هستیم.

عباس آقاملایی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب