پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:18:42 - جمعه 6 مهر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ناکامی دشمنان در فشار وتحریم های اقتصادی عامل حادثه تروریستی اهوازشد/ملت ایران به کوری دشمنان بر همه‏‏ دشمنی‏ ها فائق خواهد آمد/اقتدار و استقامت ایران پیام روشن رئیس جمهوری درسازمان ملل
خطیب جمعه رابر گفت: اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه‏ جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته و نتوانسته است جریان اجتماعی مطلوب خود در برابر نظام اسلامی را ایجاد کند. با بهره گیری از عوامل نیابتی به دامن زدن به چالشهای امنیتی تمسک پیدا کرده وتلاش داشت این حادثه وشدت آسیب‏های وارده رابه عرصه ‏ای برای آشوب‏ها تبدیل کندکه این بارنیزناکام ماند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام  مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته، ضمن  دعوت به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث هفته های قبل درباره هدف ازآفرینش انسان گفت: آفرینش انسان بیهوده نبوده و بر طبق آیات و روایات خداوند به صراحت هدفمندی جهان آفرینش انسان اشاره دارد.

وی مراد از آفرینش نبی و آسمان ها را آزمایش انسان و رحمت الهی خواند و افزود: هدف از این آزمایش مشخص کردن نیکوکاران از بدکاران است انسان با برخورداری از رحمت الهی به عنوان آزمایش زمینه ای را فراهم می کند انسانها با اختیار خود به معبود روی آورند و شایسته درجات الهی شوند.

خطیب جمعه رابرعبادت و پرستش را یکی دیگر از اهداف آفرینش انسان دانست و گفت: نزدیکی به خدا موجب می شود انسان به سرعت به درجات کمال برسد و به مقام عبودیت و پروردگاری باری تعالی نزدیک شود.

وی با بیان اینکه گاهی نزدیک شدن به ذات اقدس الهی راه سخت و دشواری دارد تا مسیر هموار شود تصریح کرد: با برگرفته از الگوی آسمانی از جمله آقا ابا عبدالحسین (علیه السلام) مسیر درست را انتخاب کنیم تا به درجات عالی رتبه برسیم.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود در مورد ابعاد حادثه تروریستی اهوازگفت: اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه‏ جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته و نتوانسته است جریان اجتماعی مطلوب خود در برابر نظام اسلامی را ایجاد کند.

 

وی افزود: با بهره گیری از عوامل نیابتی به دامن زدن به چالشهای امنیتی تمسک پیدا کرده وتلاش داشت این حادثه وشدت آسیب‏های وارده رابه عرصه ‏ای برای آشوب‏ها تبدیل کندکه این بارنیزناکام ماند.

خطیب جمعه رابر بااشاره به وجود ظرفیت‏های بالقوه قومی، مذهبی به‏ عنوان یکی از عوامل برهم زننده امنیت اجتماعی از آغاز انقلاب مد نظر دشمن بوده و در فرصتهای مختلف از آن استفاده کرده است تصریح کرد: همیشه مردم نشان دادند که حفظ انسجام ملی و امنیت کشور برایشان اولویت دارد.

وی با اشاره به نقش منافقین و صهیونیستها و سعودی‏ها در جریان ‏سازی برای چالش ‏آفرینی در ایران با بهره‏ گیری از ظرفیت چالش های قومی و مذهبی به بهانه‏ های تبعیض و غیره گفت: نکاتی که در بیانیه گروهک «الاحوازیه»‏ برآن تأکید شده است.تقویت سیستم‏ های حفاظتی و هوشیاری نیروهای مسئول، انتظار بدیهی مردم از مسئولان است.

حجت الاسلام  صادقی اضافه کرد: در میان صفیر خونبار گلوله تروریست‏ها، درمیدان رژه اهواز، آن‏چه بیش از هرچیز در قاب تصاویر و یاد مردم ایران ماندگار شد، جان پناه شدن نیروهای نظامی برای زنان و کودکان بود، پناه گاهی امن در مقابل مزدوران بیگانه که امنیت ایران را نشانه گرفته ‏اند. غافل از این که مدافعان وطن، راست ‏قامت ‏تر ازهمیشه جان بر سرِ دست گرفته‏ اند.

وی افزود: هوشیاری و حمایت مردم و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح سبب شد این حادثه، مانند حوادث گذشته به عرصه ‏ای برای تحکیم انسجام و وحدت ملی تبدیل شود. از همین رو است که مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود در مورد این حادثه یادآور شدند: به کوری آنان، ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‏‏ دشمنی‏ ها فائق خواهد آمد.

خطیب جمعه رابر گفت: «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ۱۲ تیر ۱۳۹۶ در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس از لفاظی‏‏ های خصمانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس ‏جمهور آمریکا علیه ایران استقبال کرده و گفته بود که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل سالگی‏ اش برسد.

وی بااشاره به  نتیجه تصمیم فعلی دولت ترامپ برای بازبینی‏ سیاست‏ هایش در قبال ایران بایستی این کشور نتواند پیروزی چهل‏ سالگی انقلابش را جشن بگیرد گفت: بولتون تأکید کرده بود که: «نتیجه این بازبینی در سیاست و آنچه بسیاری از ما در ایالات متحده به‏ سمت آن حرکت می‏کنیم بایستی تشخیص این باشد که انقلاب سال ۱۹۷۹ آیت‏الله خمینی تا جشن چهل ‏سالگی‏ اش دوام نخواهد آورد.»

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: «بولتون» با تأکید بر «سیاست اعلام ‏شده آمریکا بایستی براندازی نظام حاکم در تهران باشد» گفت«رفتارها و اهداف نظام ایران تغییر نخواهند کرد و بنابراین، تنها راه حل، تغییر آن نظام است و به همین دلیل است که قبل از سال ۲۰۱۹ ما که در اینجا هستیم، این موضوع را جشن خواهیم گرفت».

خطیب جمعه رابر در جواب این مطلب گفت: شما این آرزو را به گور خواهید برد، به فضل الهی جشن چهل سالگی انقلاب را باشکوه تر و با عظمت تراز هر سال برگزار خواهیم کرد و دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

وی با اشاره به سخنرانی پانزده دقیقه رییس جمهور گفت: تقریباهمه کارشناسان معتقدند سخنرانى۱۵ دقیقه‏اى روحانى خوب، محکم، مؤثر، بجا و اقناع‏ کننده بود.مواضع رسمى اونسبت به ایالات متحده، بیش ازآن‏ که ناظربرمسائل موقعیتى وگذرا وایذایى باشد، ساختارگرایانه واصولى ومتوجه بنیان‏هاى ضدحقوقى ونقد مؤثر رویکردهاى یکجانبه‏ گرایانه دولت آمریکابود.

خطیب جمعه رابر افزود: روحانى تلاش کرد مباحث اختلافى را در یک چارچوب قانونى و مستظهر به ساختار مشروع حقوق بین ‏الملل باظرافت طراحى وارائه نماید. قراردادن دولت آمریکا، دروضعیت مواجهه باساختارها وروندهاى مقبول بین ‏المللى وسخن گفتن ازموضع رئیس یک دولت، ترازروحانى راافزایش داد.

وی با اشاره به واکنش های حضار به سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رسانه ها و  شبکه های اجتماعی واکنش‏هاى زیادى در مورد آن انجام دادند و سرزنش بسیارى از آمریکایى ‏ها را به‏ دنبال داشت. حتى خود ترامپ هم از این موضوع تعجب کرد و به‏ صورت بسیار حقارت ‏آمیزى از کنار آن عبور کرد.

خطیب جمعه رابر افزود: زمینه‏ اى را به ‏وجود آورد که در اقدامى که در طول تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته است، سران و وزراى کشورهاى شرکت‏ کننده در این مجمع براى اولین بار به یک رهبر کشور با صداى بلند خندیدند.

وی افزود : ترامپ خطاب به حاضران در نشست مجمع عمومى گفت که « در کمتر از دو سال دولت من تقریبا بیش از هر دولت دیگرى در تاریخ آمریکا دستاورد داشته است».این ادعاى ترامپ باعث خنده رهبران و هیات‏هاى سیاسى حاضر در نشست شد، آنقدر که خود ترامپ را نیز به خنده و تعجب واداشت.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا در واکنش به خنده تمسخر آمیزحضار گفت: انتظار این واکنش را نداشتم اما خوبه. این خیلى درست است! این اظهارات مجددا خنده حضار را برانگیخت.

وی افزود: به گفته ناظران بین ‏المللى، این براى اولین بار است که رهبران جهان، به سخنرانى یک رئیس جمهور در نشست مجمع عمومى سازمان ملل مى‏خندند. ما این را به فال نیک می گیریم.

خطیب جمعه رابر با اشاره به مراسم  تکریم سرهنگ میر افضلی فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان و معرفی سرهنگ ناصری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گفت: فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان رابر این گفته مردم شهرستان رابر است که دربرابر افرادی در رابر گردنکشی می کنند وبرای حق و حقوق مردم ارزش قائل نیستند  در مراسمات مثل عروسی ها،‌ یا حرکات و سکنات زشت که چهره شهر را مخدوش می کند در برابر اینها با قدرت بایستید.

وی از فرمانده جدید نیروی انتظامی  برخورد جدی با افرادی که چهره شهر را مخدوش می کند خواستار شد و افزود : اجازه ندهید برخی افراد در این شهر هرغلطی می خواهند بکنند باید با اقتدار جلوی مشکلات را بگیرید.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به هفته جهانگردی و گردشگری خواستار سرمایه گذاری در بخش گردشکری شهرستان شد و افزود: سرمایه گذاران در بحث بوم گردی به قمیراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در فرمانداری مراجعه و راهکار را دریافت نمایید .

وی در پایان با گرامیداشت و تکریم و منزلت سالمندان گفت:  مسئولین یک فضای سبز برای سالخوردگان محیا کنید در دوران جوانی اینها زحمت زیادی کشیده اند حال سالمندان که معلولیت دارند به بهزیستی معرفی کنید تا از خدمات رایگان به آنها ارائه دهند .

وی افزود: بنیان فرزانگان خروجی و پایه گذاری برای همین سالمندان است و با معرفی به بهزیستی راهنمایی بیشتریدر این مورد دریافت کنید.

انتهای پیام

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب