پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:14:25 - پنجشنبه 12 مهر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نقش بسیج در کاهش مشکلات مردم در شرایط تحریم/ اجتماع بسیجیان صلابت و اقتدار کشور را به نمایش می گذارد
استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: وظیفه نهادها و دستگاه های مختلف است که به خوبی از ظرفیت پایان ناپذیر مدرسه عشق بسیج استفاده کنند؛ و در شرایطی که تهدیدها و تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و نیز فشارهای روانی و اقتصادی بر مردم زیاد شده است، مسلما بسیج می تواند نقشی بی بدیل در کاهش مشکلات و عبور از این عقبه دشوار داشته باشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص ورود بسیج به عرصه خدمت رسانی و اجتماع بزرگ بسیجیان اظهار داشت: شجره طیبه بسیج  از اولین نهادهایی بودکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه بلند امام (ره) شکل گرفت تا نیروهای داوطلب و دلداده خدمت در حوزه های مختلف برای پیشرفت کشور بکوشند.

وی با بیان اینکه در سالهای نخست و دهه ۶۰ اهتمام بسیج معطوف به جنگ شد، بیان داشت: بعد از ۸ سال دوران دفاع مقدس، بسیج وارد حوزه های دیگر خدمت رسانی شد و اقشار مختلف بسیجی در صیانت از آرمان های انقلاب و خدمت به مردم نقش آفرینی کردند، ازجمله دانشجویانی که برای خدمت به مردم به مناطق محروم کشور رفته و در قالب اردوهای بسیج سازندگی مجاهدت کردند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به نقش بسیج در کمک رسانی به مردم آسیب دیده عنوان کرد: نیروهای فداکار بسیج در کنار پاسداری از ارزشهای انقلاب ، در حوادث غیرمترقبه چون زلزله و سیل صادقانه به کمک مردم شتافته و بدون منت و چشمداشت،تلاش خالصانه را وظیفه خود می دانند.

حسینی با اشاره به سخن حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه«اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، عنوان کرد: قطعاً حکمت و دلیل این سخن به خاطر روحیه بسیجی های قهرمان و ایثارگر هم هست که دوشادوش سپاه در دوره‌های مختلف به دستگاه ها و نهادهای اجرایی در کشور کمک کرده‌اند.

استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: وظیفه نهادها و دستگاه های مختلف است که به خوبی از ظرفیت پایان ناپذیر مدرسه عشق بسیج استفاده کنند؛ و در شرایطی که تهدیدها و تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و نیز فشارهای روانی و اقتصادی بر مردم زیاد شده است، مسلما بسیج می تواند نقشی بی بدیل در کاهش مشکلات و عبور از این عقبه دشوار داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به اجتماع عظیم بسیجیان در ورزشگاه آزادی تصریح کرد: این مراسم یک اجتماع باشکوه است که گوشه‌ای از قدرت و صلابت بسیج را به نمایش می گذارد و مایه دلگرمی مردم و دوستداران انقلاب در داخل و اقصی نقاط جهان به ویژه جبهه مقاومت خواهد شد.

حسینی در ادامه همچنین گفت: وقتی رزمندگان جبهه مقاومت مانور اقتدار وعزت نیروهای بسیجی ایران اسلامی را می بینند، به ادامه مبارزه و مقابله با دشمن دلگرم و مصمم می شوند؛ امروز بخاطر تبلیغات منفی و سیاه نمایی ها علیه نظام اسلامی در رسانه های بین المللی به ویژه از سوی دولت و رئیس جمهور زورگوی آمریکا و ادعای مضحک اینکه  تمام شهرهای ایران در آشوب و ناامنی است، این تجمع بزرگ و تاریخی بیانگر امنیت و آرامش کشور ونشان آمادگی برای دفاع از کشور و خدمت گسترده به مردم است.

وی افزود: وقتی مردم جهان می بینند بالغ بر ۱۰۰ هزار بسیجی جان برکف در استادیوم آزادی گرد هم آمده و با امامشان تجدید میثاق می کنند، تصویر واقعی از اوضاع ایران به آنها مخابره می شود و از طرفی سخنان حکیمانه و قاطعانه رهبر فرزانه انقلاب در جمع بسیجیان بسیار مهم و تعیین کننده برای وضعیت این ایام خواهد بود.

سید محمد حسینی در پایان ضمن تأکید بر اینکه اقداماتی چون اجتماع و رزمایش بسیجیان، بدخواهان و معاندان را به عقب نشینی وادار می‌کند، تصریح کرد: شیطان بزرگ و عوامل منطقی اش بدانند که هرگز نمی توانند با حمایت از گروههای منفوری مثل منافقین، سلطنت طلب های فراری و تجزیه طلبان به اهداف خود در ایران زمین دست پیدا کنند؛ چرا که مردم انقلابی و به ویژه بسیجی‌های شهادت طلب در خط مقدم دفاع از کشور هستند و به برهم زنندگان نظم و آرامش کشور فرصت جولان در سرزمین دلیران نخواهند داد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب