پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:45:50 - جمعه 13 مهر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ابتکار عمل راهبردى ایران‏ در برابر استیصال آمریکا/ این فقط یک گوشمالى بود/اقتدار نیروی انتظامی در رابر با صلابت تر باشد
خطیب جمعه رابرگفت: این گوشمالى واجد پیام‏هاى ویژه ‏اى است که علاوه بر بقایاى این گروه تروریستى، حامیان آمریکایى، صهیونیستى، سعودى و اماراتى این مزدوران هم باید آن‏را درک کنند. دوران بزن  و در رو تمام  شده؛ دوران یکی بزن ده تا بخور است.

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های  دشمن  شکن  این  هفته رابر،ضمن دعوت  به رعایت تقوای الهی و  با تسلیت سالروزشهادت یادگار کربلا آقا علی بن الحسین (ع)  با بیان رسالت ویژه امام سجاد(ع(،گفت: حضرت امام زین ‏العابدین(ع) پس از واقعه‏ ى پرشور کربلا، به همراه دیگر افراد خاندان اهل‏بیت(ع) به کوفه و شام برده مى‏شوند. ایشان به همراه عمّه‏ ى بزرگوار خود، حضرت زینب کبرى(س) رسالت حسینى را با افشاى ماهیت دستگاه فاسد اموى و معرفى راه پاک ثاراللَّه به ‏عنوان مسیر صحیح به‏ سوى نجات، کامل مى‏کنند.

وی افزود: آن امام بزرگوار در طول این مدت با تحمل سختى ‏ها و مرارت‏ هاى اسارت و با شجاعت و علم امامت در مقابل دستگاه ستمگر حاکم که از تمامى ابزارهاى تبلیغاتى استفاده مى‏کرد تا قیام حسینى را موجه جلوه داده و مقابله با گروه خوارج عنوان نماید و از این طریق علاوه بر استحکام پایه‏ هاى حکومت خود، جنایت‏هاى خود را نیز توجیه نماید، با خطبه ‏هاى رسا و اقدامات عملى خود نه تنها برنامه دشمنان را ناکام گذاشت و ماهیت جنایتکار و ستمگر حکومت را برملا کرد بلکه حقانیت قیام عاشورا و مظلومیت آن ‏را براى همیشه تاریخ به اثبات رساند و از هیچ تهدیدى حتى شهادت نهراسید و درس ایستادگى و عزت مندى حتى در سخت‏ترین شرایط و در مقابل تهدیدها و خدعه‏ هاى دشمن را به شیعیان و پیروان خود ابلاغ فرمود.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه حضرت زین العابدین(ع) روز دوازدهم محرم در غل و زنجیر اسارت و در شرایط سخت بیمارى همراه با کاروان بلا و محنت وارد شهر دروغ و فریب کوفه شد؛ اظهار داشت: کاروانى که زمانى نه چندان دور زندگى در اوج عزت در عهد خلافت عدالت امیرمومنان على(ع) را تجربه کرده بود؛ و این شهر سیره فاطمى را در رفتار زینب(س) دیده و زبان زد زنانش شده بود. اما خاطره کوفیان نه تنها اسیر جهل و نادانى زمانه بلکه بنده هوى و هوس و فریب شد و عزیزترین و محبوبترین بندگان خداوند را زمانیکه فریاد «هل من ناصر» سرداد تنها گذاشت و پس از آن نیز در کمال وقاحت وبى‏شمرى پذیراى خاندان او شد.

وی افزود: در این شرایط بود که امام على بن الحسین(ع) هنگام ورود به این شهر خدعه و نیرنگ در سرزنش مردم شهر کوفه و براى این ‏که این خفتگان عهد شکن را بیدار کند به آنان چنین فرمود: «مردم، آن‏ که مرا مى‏ شناسد، مى‏شناسد. آن‏ که مرا نمى‏شناسد خود را به او مى‏شناسانم. من على، فرزند حسین، فرزند على بن ابیطالبم. من پسر آنم که حرمتش را در هم شکستند و نعمت و مال او را به غارت بردند و خاندان وى را اسیر کردند. من پسر آنم که در کنار نهر فرات سر بریدند، در حالى که نه به کسى ستم کرده و نه با کسى مکرى به کار برده بود. من پسر آنم که او را از قفا سر بریدند و این مرا فخرى بزرگ است. مردم آیا شما به پدرم نامه ننوشتید؟ و با او بیعت نکردید؟ و پیمان نبستید؟ و فریبش ندادید؟ و به پیکار او برنخاستید؟ چه زشت‏کارانید و چه بداندیشه و کردارید. اگر رسول خدا به شما بگوید: فرزندان من را کشتید! و حرمت مرا در هم شکستید! شما از امت من نیستید، به چه رویى به او خواهید نگریست؟»

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: این سخنان که از قلب رنجور امام سجاد(ع) برمیخواست، تحولى شگرف در کوفیان ایجاد کرد و از هر سو بانگ گریه برخاست. مردم یکدیگر را سرزنش کردند. سپس على بن الحسین(ع) بر این نکته تأکید کرد که «سیرت ما باید چون سیرت رسول خدا باشد که نیکوترین سیرت است.» .

وی با اشاره به ایستادگى شجاعانه امام زین العابدین(ع) در مقابل شقى ‏ترین انسان‏ها گفت: امام زین العابدین(ع) در زمان ورود به کوفه همراه اسیران کربلا نزد پسر زیاد حاکم ظالم و ستمگر کوفه برده شدند. وقتى اسیران آل محمد(ص) را وارد کاخ ابن زیاد نمودند، عبیدالله ‏بن زیاد از نام او پرسید فرمود: «من على فرزند حسینم» ابن زیاد گفت: مگر خداوند على بن الحسین را نکشت؟ امام سجاد(ع) فرمود: «برادرى داشتم که مردم او را کشتند.» پسر زیاد گفت: خداوند او را کشت، امام(ع) فرمود: «الله یتوفى الانفس حین موت‏ها.» استدلال امام(ع) اشاره به این بوده که آن‏ها برادرش را کشتند و خداوند او را قبض روح کرد. ابن زیاد که مست غرور و کینه بود از این حرکت استدلالى سیّد عارفان درمانده گشت و سخت خشم گرفت و دستور داد تا او را بکشند. ولى امام على بن الحسین(ع) با قاطعیت و شجاعت و با روحیه شهادت‏ طلبى تمام در پاسخ ابن زیاد فرمود: آیا من را از مرگ مى ‏ترسانى؟ مگر نمى‏دانى شهادت میراث کرامت و افتخار ماست.»

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: این گفتگوى مستدل و شجاعانه امام به ابن زیاد که در حال اسارت بیان مى‏شد حقانیت قیام عاشورا را اثبات کرد و نیز واقعیت حکومت را به همگان شناساند که مدعیان خلافت هیچ اطلاعى از دین و شریعت ندارند و به ناحق بر این منسب نشسته ‏اند و سعى دارند با توسل به جبرگرایى، گناهان خود را توجیه نمایند.

وی گفت:  امام على بن الحسین(ع) با وقوف و آگاهى کامل به این نیرنگ سیاسى امویان، هم در کاخ ابن زیاد و هم در قصر یزید در شام، به مبارزه با این پندار فکرى امویان پرداخت و با استدلال به آیات قرآن آن ‏را مورد حمله قرار داد.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری؛ نیروی انتظامی باید مظهر عزت، اقتدار و رحمت باشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: نیروى انتظامى، هم مظهر اقتدار نظام و نظمى است که مى‏ خواهد امنیت کشور را حفظ کند و تأمین کند و از آن پاسدارى کند، هم مظهر مهربانى و دلسوزى و روحیه رأفت و رحمت نظام نسبت به آحاد مردم است. این دو تا در کنار هم و توأم با یکدیگر باید مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: در آموزش‏ها، در دوره ‏هاى گوناگونى که براى کارآموزى بخش‏هاى مختلف تشکیل مى‏شود، این ‏را بایستى به آحاد نیروى انتظامى تعلیم داد تا جزو فرهنگ قطعى نیروى انتظامى بشود. شما مى‏ خواهید پشتیبانان آسایش و آرامش فکرى مردم باشید. بایستى مردم، هم قدرت و اقتدار شما را احساس کنند، هم رأفت و دلسوزى و امانت و محبت شما را نسبت به خودشان.

وی با اشاره به انتصاب جدید فرمانده نیروی انتظامی و نارضایتی مردم از بی نظمی های برخی افراد لجوج، لجباز و گردن کش گفت: انتظار داریم اقتدار نیروی  انتظامی در رابرنسبت به گذشته با صلابت تر باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ناراحتی مردم در بحث فروش خرد و کلان مواد مخدر، ساخت و فروش مشروبات الکلی، آزار و اذیت برخی از بزهکاران، قلندران و بعضی از معرکه گیران  و بی انضباطی در برخی عروسی ها و مسائل دیگرگفت: با اقتداری که در نیروی انتظامی شهرستان وجود دارد این  امید را به مردم  عزیز رابر خواهید داد از این به بعد دچار نگرانی نباشند.

وی با بیان اینکه فروشی مواد مخدر یا مشروبات  الکلی خیلی راحت تر از فروش نان و مواد  غذایی انجام می شود وبا گلایمندی از اینکه چرا جلوی آنها  گرفته نمی شود گفت: سرهنگ ناصری،خواهش مردم رابر است امید به این مردم باز گردد و شما بتوانید در طول  کمتر از یکماه این اقتدار را در نیروی انتظامی داشته باشید.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با بیان ابتکار عمل راهبردى ایران‏ در برابر استیصال آمریکا گفت: این روزها شاهد نمایش اقتدار جمهورى اسلامى ایران و هم‏ چنین مخابره اخبار خوشى از تحولات اقتصادى، اجتماعى و سیاسى کشور هستیم که فضاى عمومى جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است. از جمله برگزارى رزمایش خدمت ‏رسانى بسیج که در قالب هفت هزار و چهارده گروه خدمت ‏رسان جهادى و در قالب ساخت و تکمیل ۱۹۷۳ پروژه بهداشتى، آموزشى، تولیدى، کشاورزى و فرهنگى صورت ‏گرفته، نمایشى از توان‏ بدیل سازمان بسیج مستضعفین است که همه همت و توان خود را مصروف خدمت ‏رسانى و گره‏ گشایى از مشکلات مردم نموده است.

وی نقطه اوج رزمایش خدمت بسیج با حضور مقام معظم رهبرى در ورزشگاه آزادى دانست  و افزود: روز پنجشنبه با حضور ۱۰۰ هزار بسیجى حاضر در مانور خدمت برگزار شد. بدون تردید بیانات حکیمانه و راه گشاى معظم‏ له در جمع بسیجیان، زمینه ایست برای راه  گشایی  این  عزیزان  که حضرت آیت‏الله خامنه‏اى در تعبیرى ژرف و دقیق درباره بسیج فرموده ‏اند: « بسیج براى جوانان شورآفرین، براى دوستان امیدآفرین و براى دشمنان بیم ‏آفرین است.»

حجت الاسلام  صادقی از دیگر خبرهاى خوب این روزها، توقف افزایش قیمت ارز و سکه و پایین آمدن چند هزارتومانى قیمت آن‏ها خواند و عنوان کرد: این کاهش قیمت منجر به کاهش قیمت برخى کالاهاى دیگر ازجمله خودرو شده است. امیدواریم با برنامه‏ریزى و تدابیرى که تیم اقتصادى دولت اندیشیده‏ اند، شاهد کاهش بیشتر قیمت ارز و سکه بوده و آرامش بر فضاى بازار و جامعه حکمفرما شود.

وی با اشاره به انتشار اخبار صدور احکام ۳۵ تن از اخلال ‏گران بازار سکه، با استقبال افکار عمومى همراه گردیده است، گفت: در این میان مردم ضمن حمایت از این اقدام قوه قضائیه خواهان تداوم برخورد قاطع دستگاه قضایى با مفسدین اقتصادى هستند.

خطیب جمعه رابر صدور راى دادگاه لاهه به نفع جمهورى اسلامى ایران آن هم به اتفاق آراء  را از دیگر خبرهاى خوب این روزها خواند و گفت:  پس از خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن مجدد تحریم‏ها علیه کشورمان، وزارت خارجه کشورمان اقدام به طرح شکایت در دادگاه لاهه نمود که صدور قرار موقت این محکمه که لازم الاجراء است، نشانه بارز دیگرى در تأیید حقانیت جمهورى اسلامى ایران و غیرمشروع و ظالمانه بودن تحریم‏هاى آمریکا علیه مردم و شهروندان کشورمان است. دادگاه  لاهه که بیطرف و بین المللی است آن را قبول ندارید؟ شما پایبند به چه هستید؟.

وی افزود: چند کشور اروپایى ازجمله آلمان و فرانسه در روزهاى اخیر اعلام کرده‏ اند درصدد راه‏ اندازى یک شبکه مالى مستقل از سوئیفت هستند تا بانک‏ هاى مرکزى اتحادیه اروپا بتوانند در برابر تحریم‏هاى آمریکا علیه جمهورى اسلامى ایران بایستند.

خطیب جمعه رابر گفت: به گفته مقامات اروپایى، این اتحادیه که تلاش دارد نقش مستقل از آمریکا را در نظام بین‏الملل ایفا نماید، این شبکه مالى را قبل از تحریم‏هاى ۱۳ آبان آمریکا علیه ایران، راه‏ اندازى خواهند کرد.

وی افزود: به گفته کارشناسان و تحلیل‏گران بین‏الملل، دور جدید تلاش اروپاییان نشان مى‏ دهد که رفتار جمهورى اسلامى ایران در برابر سلطه‏ گرى آمریکا، درس بزرگى به کشورهاى دیگر داده تا بتوانند نقش مستقل و جداى از آمریکا را در فضاى بین‏الملل تمرین نمایند.

حجت الاسلام صادقی  تعیین رئیس مجلس، رئیس جمهور و نخست وزیر جدید عراق که گزینه ‏هاى مطلوب جبهه مقاومت هستند، را از دیگر خبرهاى خوب روزهاى اخیر خواند و گفت: این نشان داد پول و قدرت سیاسى کشورهایى چون آمریکا و عربستان‏ نمی ‏توانند آرایش سیاسى و کابینه دولت عراق را تعیین نمایند.

وی بااشاره به سیلی محکم لبنان و عراق به آمریکا گفت: بدون تردید، این نوع خبرهاى خوب و تحولات مثبت که ناشى از اقتدار جمهورى اسلامى ایران است، بیش از موارد بالا بوده واین تحولات نشان مى‏دهد جمهورى اسلامى ایران در جایگاه «ابتکار عمل راهبردى» است و آمریکائیان از سر «استیصال» به هیاهو و زوزه‏ کشى روى آورده‏ اند.

 

خطیب جمعه رابر در پى حمله موشکى اقتدارآفرین سپاه به مواضع تروریست‏ها در سوریه؛ را فقط یک گوشمالى خواند و گفت: در پى حمله تروریستى مزدوران تکفیرى به مردم اهواز و حملات گذشته در روز شنبه ۳۱شهریور ماه، ما در هفته گذشته این عمل را محکوم  کردیم و انتقاد داریم چرا این اتفاق باید می افتاد؟، چرا اطلاعات  دولت از  قبل ورود پیدا نکرد؟ چرا مراقبت نکرد؟ که نزدیک۱۲ دقیقه تیر اندازی کنند، به راحتی باهمدیگرصحبت کنند و مردم عزیز و سلحشور اهواز را به خاک و خون بکشند.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامى تأکید کردند: مطمئناً گوشمالى سختى به عوامل این اقدام خواهیم داد. این وعده رهبرى در کمتر از ۱۰ روز از حمله تروریستى اهواز، طى عملیاتى با نام «ضربت محرم» با ۶ فروند موشک بالستیک زمین به زمین و چند فروند پهباد، مرکز تجمع سران این گروه تروریستى در منطقه البوکمال در شرق فرات  در کشور سوریه هدف قرار گرفت.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: این گوشمالى واجد پیام‏ هاى ویژه ‏اى است که علاوه بر بقایاى این گروه تروریستى، حامیان آمریکایى، صهیونیستى، سعودى و اماراتى این مزدوران هم باید آن‏را درک کنند. دوران بزن  و در رو تمام  شده؛ دوران یکی بزن ده تا بخور است.

وی در بخش دیگر سخنان  خود  با اشاره به  برگزاری مراسم عزاداری دهه سوم محرم گفت: هیئت رزمندگان اسلام  به مدت  پنج  شب مجلس روضه و  اقامه عزا برپا کرده از شب  گذشته  آغاز و ۴ شب دیگر باقی مانده است ازعموم امت حزب الله خواهران و برادران دعوت به عمل می آید شروع مراسم ازساعت ۱۸:۳۰ در  همین مکان مقدس است.

حجت الاسلام صادقی گفت: از روحانیون وائمه جمعه شهرستان ها و همچنین  از مداحان  دعوت  به عمل می آید حضور شما باعث دلگرمی کسانی که این جلسات را آماده و مهیا کردند.

 

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب